HR-Administratör på deltid till internationellt bolag

Konsultuppdrag

Söker du ett deltidsjobb där du får jobba med HR-administration i en internationell kontext? Då är detta konsultuppdraget för dig! Till vår kund, ett internationellt teknikbolag, söker vi nu en HR-Administratör på deltid.

Sök rollen Senast 24 oktober, 2018

Till vår kund, ett internationellt teknikbolag, söker vi nu en HR-Administratör på deltid för ett konsultuppdrag via Wise Professionals. Vi ser gärna att du kan börja omgående men med hänsyn för 1 månads uppsägningstid. Uppdraget är på 50% med flexibla arbetstider och beräknas pågå till och med Oktober 2019. Rollen är placerad centralt i Stockholm.

Ditt uppdrag

I rollen som HR-Administratör ansvarar du för de administrativa HR processerna för företagets anställda som sitter på kontor utomlands i regioner där det finns få anställda per land. För närvarande handlar det om regionerna Tyskland, Spanien, Frankrike och Australien. Tyngdpunkterna i rollen ligger på att administrera och äga företagets HR masterdata där du hanterar personaluppgifter för alla anställda globalt, att du svarar på frågor om lön och HR från anställda från regionerna utomlands samt att du är kontaktperson till den externa lönepartnern.

Arbetsuppgifterna innefattar:

·        Agera first point of contact för anställda i utlandsregionerna. Administration av anställningar, anställningsavtal, onboarding, offboarding, löneförändringar samt svara på frågor om anställning och lön.

·        Ansvarig för de globala HR masterdata dokumenten som hanteras i Excel. Inkluderar månadsvisa uppdateringar och kontroll av personallistorna för företaget globalt.

·        Koordinera den månadsvisa insamlingen av löneuppgifter. Kvalitetssäkra och kontrollera att uppgifterna stämmer och agera kontaktperson till företagets externa lönepartner. 

·        Rekryteringsadministration. Stötta rekryterande chefer med bland annat annonsering och screening av cv.

·        Uppdatera personalhandböckerna för de olika länderna.

·        Ad-hoc administrativa uppgifter.

Du blir del av ett snabbväxande företag med en entreprenöriell kultur som är i ständig förändring och utveckling. Du kommer få en utvecklande roll där du snabbt får mycket eget ansvar, utvecklar din erfarenhet inom HR-området samt får arbeta med många olika kontaktytor internationellt.

Din bakgrund

Då rollen är på deltid ser vi att den går att kombinera med en pågående akademisk utbildning inom HR-området. Vi ser gärna att du har erfarenhet av en liknande roll där du har fått vana av att arbeta med HR-administration. Det är ytterst meriterande om du har arbetat mycket i Excel då HR masterdata hanteras där, samt om du har internationell erfarenhet antingen från att ha bott, arbetat eller studerat utomlands. Det är även meriterande om du har vana va att hantera löneprocesser. Då koncernspråket är engelska är det ett krav att du uttrycker dig obehindrat på engelska i såväl tal som skrift.

Som person är du är väldigt självgående, ansvarstagande och serviceinriktad. Du är lösningsorienterad och har en förmåga att behålla lugnet även i de situationer då det är mycket att göra och många som söker din uppmärksamhet. För att vara lämplig i rollen som HR-Administratör har du ett organiserat och strukturerat arbetssätt samt god förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. För att trivas i rollen är det även viktigt att du tycker om att arbeta tillsammans med andra och har en god kommunikativ förmåga.

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Johanna Karlsson ( johanna.karlsson@wise.se, 0763101573) och Åsa Wallergård Fröblom (asa.wallergard.froblom@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 24 oktober, 2018

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

johanna-karlsson

Johanna Karlsson

Talent Acquisition Specialist

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 24 oktober, 2018

Sök rollen

Fler lediga jobb

Office Coordinator

Vår kund är ett internationellt bolag som jobbar med innovativa och högpresterande system inom miljöteknik för fraktbranschen. Just nu är de i en expansiv fas då de befinner sig i början av flera nya projekt, och därför söker de en Office Coordinator.

Göteborg Sista ansökningsdag: 1 november, 2018

Läs mer & ansök

Digital Marketing Manager till Canal Digital

Gillar du tv och underhållning och vill jobba i en bransch under ständig utveckling? Vi är på en förändringsresa mot ett mer datatdrivet och digital arbetsätt och behöver nu stärka upp marknadsteamet i Stockholm med Digital Marketing Manager. Vi söker dig som vill utvecklas i en nytänkande marknadsföringsroll.

Stockholm Sista ansökningsdag: 11 november, 2018

Läs mer & ansök

Produktionsledare till växande byrå!

Triggas du av att förvandla utmanande problem och kreativa koncept till lyckad kommunikation? Gillar du dessutom att organisera ditt och andras arbete så att slutmålet nås genom effektiva steg åt rätt håll? Då är du förmodligen vår nästa produktionsledare. Hos oss jobbar du i centrala Göteborg, tillsammans med ett engagerat team av kommunikationsproffs. Välkommen med din ansökan.

Göteborg Sista ansökningsdag: 8 november, 2018

Läs mer & ansök

Engagerad och kvalificerad rådgivare till Bankgirot

Vi söker nu ytterligare en serviceinriktad och engagerad kundrådgivare till vårt trevliga team på Bankgirots Kundservice. Du bidrar aktivt till den totalupplevelse som kunderna får av Bankgirot. Kundservice hanterar support och rådgivning till bankerna och deras företagskunder.

Stockholm Sista ansökningsdag: 5 november, 2018

Läs mer & ansök