People & Culture Generalist med löneerfarenhet till Amadeus

Stockholm Rekrytering

Här är tjänsten för dig som vill arbeta i ett internationellt bolag med en möjlighet att arbeta brett inom People & Culture. Ett spännande företag med mycket utvecklingsmöjligheter!

Sök rollen Senast 31 oktober, 2018

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Flexibla arbetstider
  • Föräldralön
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Privat sjukförsäkring

Vill du arbeta i ett världsledande bolag där du kommer att få möjligheten att arbeta brett inom People & Culture och ha möjlighet att utvecklas? Trivs du att arbeta i en föränderlig miljö och i en roll där du tar eget ansvar? Då är det här tjänsten för dig!

Vad ska du göra?
I rollen som People & Culture Generalist som kommer du att arbeta brett och inom flera olika fokusområden. Du kommer att arbeta med People & Culture support gentemot våra kontor i Skandinavien och Baltikum där du stöttar cheferna i personalrelaterade frågor. Du kommer att ha ett tätt samarbete med dina kollegor inom olika områden och det kommer att vara ett extra fokus på frågor rörande Comp & Ben. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:

  • Ansvara för de lokala People & Culture processerna i Skandinavien och Baltikum, så som Talent Aquisition, Performance Management, Compensation & Benefits etc.
  • Implementera policys och riktlinjer i ett nära samarbete med berörda chefer och relevanta kollegor
  • Ansvar för leverantörskontakten kopplat till Mobility, Talent och Payroll samt att utveckla och förbättra samarbetet i takt med att vi förändras eller behöver nya lösningar
  • Ansvar för att set-up gentemot vår lönepartner är välfungerande, samt månatlig korrigering utav lönekörningen
  • Hantera administrativa arbetsuppgifter kopplat till payroll och Compensation & Benefits

Vem är du?
Du är en person som trivs under förändring och du har en förmåga att anpassa dig och ditt arbetssätt efter olika situationer. I din roll kommer du att arbeta självständigt och driva dina processer framåt, varpå vi ser att du har en förmåga att se vilka behov som finns och våga tänka nytt. Vi är en stor internationell organisation vilket kräver en god kommunikativ förmåga och du skapar lätt relationer med andra. Hos oss kommer du att tillhöra ett starkt People & Culture team och din närmsta chef kommer att ge dig ett stort eget ansvar och ser gärna att du är en nyfiken person.

Vi ser att du har arbetat ett par år med People & Culture relaterade frågor i ett internationellt bolag med både ett lokalt och ett globalt fokus. Du har sedan tidigare erfarenheten från att varit kontaktperson gentemot en lönebyrå och har en god kunskap inom löneprocessens olika delar. Du kommunicerar obehindrat på engelska, och en fördel om du kan något av de skandinaviska språken. Har du sedan tidigare erfarenhet från ett större People & Culture system är det meriterande.

Erbjudande
Vi är en organisation med kontor över hela världen och hos oss finns flera typer av karriärvägar. Du får möjligheten att jobba i ett världsledande bolag med bra värderingar och inom People & Culture finns det ett stort internationellt nätverk av både generalister och specialister för goda möjligheter av kunskapsutbyte. 

Om Amadeus
Amadeus är en teknikinnovatör med lösningar och tjänster som kopplar ihop hela resebranschens ekosystem – från operatörer och återförsäljare till köpare och resenärer – vid resans alla skeden.

Vi har idag över 14 200 anställda, mer än 70 lokala kontor och är verksamma i fler än 195 länder. Amadeus huvudkontor är beläget i Madrid, forskning och utvecklingscenter bedrivs i Nice och all operativ verksamhet hanteras från ett datacenter i Tyskland. Vi har även regionala kontor i Bangkok, Boston, Dubai, Miami, São Paulo och Singapore.

Är du intresserad utav den här tjänsten?
I den här rekryteringen samarbetar Amadeus med Wise Professionals. Om du har frågor om tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Martin Jerrskog (076-000 18 88, martin.jerrskog@wise.se) eller Ulrika Franzén Körlof (070-716 83 94, ulrika.franzen-korlof@wise.se).

Annonsen kommer att ligga ute till och med den 1 november och vi ser fram emot att få din ansökan senast det datumet. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 31 oktober, 2018

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

ulrika-franzen-korlof

Ulrika Franzén Körlof

Rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 31 oktober, 2018

Sök rollen

Fler lediga jobb

Office Coordinator

Vår kund är ett internationellt bolag som jobbar med innovativa och högpresterande system inom miljöteknik för fraktbranschen. Just nu är de i en expansiv fas då de befinner sig i början av flera nya projekt, och därför söker de en Office Coordinator.

Göteborg Sista ansökningsdag: 1 november, 2018

Läs mer & ansök

Digital Marketing Manager till Canal Digital

Gillar du tv och underhållning och vill jobba i en bransch under ständig utveckling? Vi är på en förändringsresa mot ett mer datatdrivet och digital arbetsätt och behöver nu stärka upp marknadsteamet i Stockholm med Digital Marketing Manager. Vi söker dig som vill utvecklas i en nytänkande marknadsföringsroll.

Stockholm Sista ansökningsdag: 11 november, 2018

Läs mer & ansök

Produktionsledare till växande byrå!

Triggas du av att förvandla utmanande problem och kreativa koncept till lyckad kommunikation? Gillar du dessutom att organisera ditt och andras arbete så att slutmålet nås genom effektiva steg åt rätt håll? Då är du förmodligen vår nästa produktionsledare. Hos oss jobbar du i centrala Göteborg, tillsammans med ett engagerat team av kommunikationsproffs. Välkommen med din ansökan.

Göteborg Sista ansökningsdag: 8 november, 2018

Läs mer & ansök

Engagerad och kvalificerad rådgivare till Bankgirot

Vi söker nu ytterligare en serviceinriktad och engagerad kundrådgivare till vårt trevliga team på Bankgirots Kundservice. Du bidrar aktivt till den totalupplevelse som kunderna får av Bankgirot. Kundservice hanterar support och rådgivning till bankerna och deras företagskunder.

Stockholm Sista ansökningsdag: 5 november, 2018

Läs mer & ansök