

Executive Assistant till McKinsey
Är du redo för en karriär på ett multinationellt bolag där du får en central roll där din insats verkligen gör skillnad? Där din vardag präglas av varierande arbetsuppgifter i en spännande miljö med högt tempo? Då vill vi jättegärna träffa dig och välkomnar dig att söka tjänsten som Executive Assistant på McKinsey & Company i Göteborg.
Hur ser en vanlig dag ut?
I rollen som Executive Assistant på McKinsey så fungerar du som våra Partners högra hand och ingen dag är den andra lik. Du erbjuds ett omväxlande arbete där du blir en central punkt i vår verksamhet. Du arbetar tillsammans med ett härligt gäng kollegor, om 14 assistenter som är utspridda mellan Stockholm, Bromma och Göteborg, där ni samarbetar och stöttar varandra. I Göteborg kommer du att ha ett tätt samarbete med en kollega.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:
· Avancerad kalenderhantering, koordinering och schemaläggning
· Daglig klientkontakt och McKinseys ansikte utåt
· Event – planering och genomförande
· Ibland skriva protokoll och följa upp actions
· Driva olika interna och externa projekt
· Resebokning och utläggshantering
· Ta fram rapporter och annat presentationsmaterial i PPT
Vem söker vi?
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet från ”high end” serviceyrken. Vi ser gärna att du har arbetat i en roll som Executive Assistant eller administrativ roll tidigare. Har du en examen från relevant utbildning så ser vi det som ett plus men inget krav.
Det viktigaste är din personlighet och för att vara framgångsrik i rollen behöver du vara självständig, pålitlig och nyfiken. Du måste trivas i en händelserik miljö och vara initiativtagande, detaljorienterad, självsäker, serviceinriktad och gilla att lösa problem. Du behöver ha en koordinerande och administrativ ådra där du prestigelöst tar dig an olika typer av arbetsuppgifter.
Vi ser också att du vill ligga steget före, att du har en positiv attityd och bemöter människor i din omgivning på ett professionellt och trevligt sätt, såväl kollegor som andra samarbetspartners. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska och du är trygg i hela Office-paketet, olika arbetsverktyg och system.
Om McKinsey
McKinsey helps organizations across the private, public, and social sectors create Change that Matters. From the C-suite to the front line, we partner with our clients to transform their organizations in the ways that matter most to them. This requires embedding digital, analytics, and design into core processes and mind-sets, and building capabilities that help organizations and people to thrive in an ever-changing context.
With exceptional people in 65 countries, we combine global expertise and local insight to help you turn your ambitious goals into reality.
Nyfiken på att veta mer?
Rollen är en tillsvidaretjänst och arbetstiderna är måndag – fredag, 9:00-17:00. McKinsey sitter i fina lokaler på Kungsportsavenyn 1.
I den här rekryteringen samarbetar McKinsey med The Pace/Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Stephanie Grammenidis, stephanie.grammenidis@thepace.se. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Förmåner
- Friskvård
- Karriärmöjligheter

Ta del av våra artiklar som hjälper dig inför intervjun

Så går det till
Vår rekryteringsprocess
Steg 01
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Steg 02
Urval och tester
Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
Steg 03
Intervju
Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
Steg 04
Anställning
Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.
Steg 05
Uppföljning
Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.
Upptäck mer
Fler lediga jobb

Junior Talent Acquisition Partner till Svensk Fastighetsförmedling
Har du ett intresse för rekrytering och Employer Branding? Vill du samtidigt arbeta i ett framåtlutat och engagerat team hos ett stort nationellt bolag i framkant? Svensk Fastighetsförmedling söker nu en passionerad och kvalitetsmedveten Junior Talent Acquisition Partner till deras huvudkontor i centrala Stockholm!

HR Business Partner
Är du en HR Business Partner som söker nya utmaningar och trivs bäst i ett varmt, prestigelöst och lösningsorienterat bolag? HSB vill ligga i framkant och vara moderna och du blir en del av ett litet HR-team där just dina erfarenheter och drivkrafter kan tas tillvara och utvecklas. Den här möjligheten vill du inte missa!
Ekonomiassistent till kundreskontra
Har du tidigare erfarenhet av arbete med kundreskontra och vill starta ett nytt konsultuppdrag inom kort? Kolla in denna tjänst!