Göteborg Rekrytering

Sales Coordinator till Ekman & Co

Är du redo för att axla en koordinerade och serviceinriktad roll och arbeta med internationell handel på ett av Göteborgs mest anrika handelshus? Känner du igen dig i beskrivningen som noggrann, strukturerad och trygg i att göra prioriteringar där du alltid säkerställer en riktigt god service. Då måste du höra av dig till oss och ta chansen att bli en värdefull medarbetare på
Ekman & Co i Göteborg.

Om Ekman & Co
Ekman & Co AB är en världsledande marknadsförings- och försäljningsorganisation vars fokus är den globala skogsindustrin. Sedan starten 1802 erbjuder Ekman ett brett utbud av tjänster för sina globala kunder och leverantörer genom bland annat försäljning, marknadsföring, försäkring, riskhantering och logistik. Ekman & Co AB är idag cirka 300 anställda, uppdelade på omkring 40 kontor med global spridning. Varje år hanterar Ekman mer än fyra miljoner ton skogsprodukter åt sina affärspartners i över 100 länder.

Ditt uppdrag
I rollen som Sales Coordinator blir du en del av ett sammansvetsat gäng om 12 kollegor som tillsammans arbetar för att nå uppsatta mål. På Ekman är man mån om att du som medarbetare ska få bästa möjliga förutsättningar att lyckas i ditt uppdrag, trivas och känna dig motiverad. Rollen som Sales Coordinator är bred med många olika, ofta internationella kontaktytor både internt och externt, däribland kunder, banker, leverantörer och speditörer. Stor del av kommunikationen sker på engelska varför det är viktigt att du känner dig bekväm med att utrycka dig på engelska i både tal och skrift.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Upprätta avtal/kontrakt

• Bevaka leveranser av produkter och informera speditörer/rederier om specifika krav och önskemål.

• Säkerställa att transport bokas

• Upprätta exportdokument som är relevanta för respektive land och kund samt remburs och inkasso

• Bevaka slutleverans samt betalning från kund

Din bakgrund
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom t ex logistik eller finans/ekonomi. Alternativt dig med dokumenterad arbetslivserfarenhet från en liknande roll. Det är klart meriterande om du har exportbakgrund och/eller har arbetat inom Trade Finance eller logistik.

För att bli en framgångsrik Sales Coordinator på Ekman & Co tror vi att du är en teamplayer, är duktig på att kommunicera och sätter stolthet i hur din administrativa förmåga kan bidra. Du är bra på att hålla ordning och reda och arbetar strukturerat. Du har en förmåga att agera lugnt, stabilt och kontrollerat i situationer med högt tempo och ta dig an arbetsuppgifter parallellt. Du tycker genuint att problem är till för att lösas och drivs av att leverera uppgifter i tid och med kvalitetsmedvetenhet.

Har du inte exakt allt det vi beskriver, hör av dig ändå! Något av det viktigaste för oss är att Du är rätt person och ditt driv att vilja vara med oss!

Nyfiken på att veta mer?
Rollen är en tillsvidaretjänst och arbetstiderna är måndag – fredag, 8:15-16:30. Ekman & Co sitter i trivsamma lokaler på Polhemsplatsen 5 i centrala Göteborg.

I den här rekryteringen samarbetar Ekman & Co med The Pace/Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Stephanie Grammenidis, stephanie.grammenidis@thepace.se. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Förmåner

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Privat sjukförsäkring

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb