Redovisningsansvarig till Jarowskij

Stockholm Konsultuppdrag

Söker du en roll som redovisningsansvarig och vill jobba i en stimulerande och föränderlig miljö? Har du erfarenhet av projektredovisning och månads-, kvartals- och årsrapportering? Det här är ett konsultuppdrag på 1-1,5 år med möjlighet till anställning.

Sök rollen Senast 13 november, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Om rollen
Som redovisningsansvarig på Zodiak Media Group ingår du i en ekonomiavdelning på 10 personer. Denna avdelning ansvarar för redovisning och rapportering av de svenska bolagen inom Banijay koncernen. Du kommer att jobba med Jarowskij bolagen och vara ansvarig för löpande redovisning. Exempel på arbetsuppgifter är:

·       Löpande redovisning, balansavstämningar

·       Månads- kvartals- och årsrapportering

·       Skatt- och momsrapportering samt avstämning

·       Sammanställa och följa upp projektredovisning

·       Cashflow planering/rapportering

·       Arbetsledare till ekonomiassistent

Rollen är ett vikariat då deras nuvarande redovisningsansvariga går på föräldraledighet som beräknas pågå ca 1-1,5 år, för rätt person finns det goda chanser att bli överrekryterad. Placering är på kontoret i Frihamnen i Stockholm.

Om dig
Vi söker dig som minst har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt gedigen arbetslivserfarenhet inom redovisning. Du har erfarenhet av projektredovisning, goda kunskaper i Excel och har du erfarenhet av affärssystemet Microsoft Dynamics Nav är det meriterande.

Du är noggrann, stresståligt tycker om att arbeta självständigt samt har vana att leverera mot deadlines. Som person är du positiv, gillar förändringar och håller en hög servicenivå både internt och externt. Det här är en arbetsplats som ständigt är i rörelse, så det krävs att du trivs att arbeta i en kreativ miljö.

Om Jarowskij
Jarowskij är en del Banijay Group som producerar och distribuerar TV-, Film- och Dramaproduktioner samt live shower och Podcast.

När du blir en av oss
Tiden på Wise Professionals ska vara den roligaste i din karriär. Det gäller även för dig som konsult såklart och vi är måna om att du känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Exempel på organisationer vi samarbetar med hittar du här.

Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Carl Carlberg carl.carlberg@wise.se och konsultchef Johanna Treschow Johanna.Treschow@wise.se

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad kompetensförsörjning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 13 november, 2019

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Carl Carlberg

Talent Acquisition Specialist

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 13 november, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Online Sales Manager/eCommerce till K-Rauta

K-Rautas befinner sig i en stark tillväxt där du kommer få möjlighet att ansvara för det operativa arbetet för att fortsätta förbättra och utveckla K-Rautas E-handel. Som Online Sales Manager kommer du ingå i ett väldigt starkt team inom e-Commerce & Digital där ni tillsammans kommer driva arbetet i att förbättra det digitala mötet för våra kunder.

Stockholm Sista ansökningsdag: 28 november, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Head of ebusiness & marketing till Onninen

Vi söker dig som vill ta ansvar för hela marknadsprocessen med fokus på Inbound marketing men också att stärka varumärket Onninen. Du kommer att jobba i en global miljö med stort utbyte av Onninens övriga länder och centrala resurser inom ägaren Kesko i Finland. Välkommen med din ansökan

Stockholm Sista ansökningsdag: 23 november, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Digital Marknadsförare till Swedol

Har du erfarenhet av att operativt driva marknadsföring för e-handel? Är du sugen på att bygga upp en ny roll och samtidigt leverera resultat? Då kan detta vara precis det du söker. Swedol är i stark tillväxt och söker nu dig som vill vara med och skapa värde för hela Swedol. Vår kultur byggs på driv och hjärta och vi är stolta över vad vi gör. Nu söker vi dig som vill bli en del av oss!

Stockholm Sista ansökningsdag: 25 november, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök