

Nu söker vi en Koordinator till Yamaha Motor Scandinavia
Nu söker vi en Koordinator till Yamaha Motor Scandinavia i Sickla. Du erbjuds en affärsnära och central roll inom Business Support & Planning där du fungerar som navet mellan administration och försäljning. Tillsammans med 11 kollegor supporterar ni säljare och återförsäljare och ser till så att de alltid har de bästa förutsättningarna.
Yamaha Motor Scandinavia sitter i fina lokaler i Sickla och vill sprida glädje och förgylla fritiden för sina kunder med hjälp av sina produkter. Är det något som du kan identifiera dig med? Då är det en bra idé att läsa vidare.
Rollen
Rollen är en viktig och central funktion på Yamaha och du kommer att arbeta med allt från kund- och säljsupport, till fakturahantering och löpande administration. Du har dagligen kontakt med Yamahas säljare och 240 återförsäljare och dagarna kommer att variera men vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
- Löpande hantera och kontrollera återförsäljarorders
- Löpande hantera returer, förseningar, korrigeringar etc
- Tillhandahålla statistik till myndigheter, registrera registreringsskyltar, skicka manualer etc
- Fakturahantering, ägarbyten etc
- Tillsammans med säljare fungera som de primära kontaktytorna för återförsäljare
- Uppdatera aktuell produktlinje och prissättning, hålla koll på detaljer som färger, antal etc
Din profil
Vi söker dig som har arbetat i en liknande befattning i minst tre år, kanske har du arbetat med kundservice, administration, ekonomi eller någon typ av support. Det viktigaste är din personlighet och vi vill att du är en noggrann och flexibel lagspelare. Vi ser även att du är serviceminded, social och strukturerad.
Du har en god kommunikativ förmåga, oavsett om det är på engelska eller svenska och du gillar att ha många kontaktytor. Förutom att du behärskar Officepaketet så har du även en god systemvana. Har du dessutom ett motorintresse tror vi att rollen blir extra rolig.
Om Yamaha Motors
For more than 60 years, Yamaha Motor has been bringing pleasure to millions of people by using ingenuity and enthusiasm to constantly surpass customer expectations, thereby enriching their lives. Yamaha Motor Scandinavia (YMSC) is a regional branch office of Yamaha Motor Europe.
YMSC is responsible for coordinating the marketing and sales activities of Yamaha Motor products in Sweden, Norway, Denmark, Greenland and Iceland, mainly: Yamaha motorcycles and scooters, marine outboard engines, Wave runner water vehicles, 4-wheel All-Terrain Vehicles (ATV’s), golf cars, snowmobiles and generators.
Mer om tjänsten
På huvudkontoret i Sickla arbetar ca 30 personer och kontoret ligger på Uddvägen 7. Inom Yamaha Motor Scandinavia finns ca 55 personer och även kontor i Oslo och Odense. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning. Arbetstiden är mellan 08:00-17:00.
I den här rekryteringen samarbetar Yamaha Motors med The Pace/Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck, christina.stenbeck@thepace.se.
Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Förmåner
- Friskvård
- Förtroendearbetstid
- Karriärmöjligheter
- Kollektivavtal

Ta del av våra artiklar som hjälper dig inför intervjun

Så går det till
Vår rekryteringsprocess
Steg 01
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Steg 02
Urval och tester
Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
Steg 03
Intervju
Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
Steg 04
Anställning
Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.
Steg 05
Uppföljning
Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.
Upptäck mer
Fler lediga jobb

Junior Talent Acquisition Partner till Svensk Fastighetsförmedling
Har du ett intresse för rekrytering och Employer Branding? Vill du samtidigt arbeta i ett framåtlutat och engagerat team hos ett stort nationellt bolag i framkant? Svensk Fastighetsförmedling söker nu en passionerad och kvalitetsmedveten Junior Talent Acquisition Partner till deras huvudkontor i centrala Stockholm!

HR Business Partner
Är du en HR Business Partner som söker nya utmaningar och trivs bäst i ett varmt, prestigelöst och lösningsorienterat bolag? HSB vill ligga i framkant och vara moderna och du blir en del av ett litet HR-team där just dina erfarenheter och drivkrafter kan tas tillvara och utvecklas. Den här möjligheten vill du inte missa!
Ekonomiassistent till kundreskontra
Har du tidigare erfarenhet av arbete med kundreskontra och vill starta ett nytt konsultuppdrag inom kort? Kolla in denna tjänst!