Malmö

Erfaren administratör till HSB Malmö!

Nu söker vi dig som gillar struktur och som har erfarenhet av att arbeta i en bred roll. I denna tjänst kommer du ansvara för att supportera både Hållbarhetschefen och HR-chefen med administrativa uppgifter!

Till HSB Malmö söker vi nu en självgående och initiativtagande administratör. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace på heltid med start i början av juni för att få en bra onboarding. Kontoret är sedan stängt från midsommar fram till mitten av augusti så då får du njuta av en härlig semester, alternativt är du redo att starta efter sommarsemestern. Uppdraget beräknas pågå mellan fyra till sex månader med möjlighet till eventuell förlängning. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Malmö på våning fem i Turning Torso.

Om HSB Malmö
HSB Malmö som bildades 1925 är en av Sveriges 26 självständiga HSB-föreningar. Med fler än 53 000 medlemmar är vi en av de mer tongivande. Verksamheten bedrivs som en medlemsägd kooperativ ekonomisk förening i sex kommuner – Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge. Utöver att HSB Malmö äger drygt 2300 hyresrätter och förvaltar över 30 000 bostadsrätter, erbjuds administrativa och tekniska konsulttjänster till såväl fastighetsägare som bostadsrättsföreningar. Läs mer om HSB på www.hsb.se

Ditt uppdrag
Som administratör kommer du supportera både vår Hållbarhetschef och HR-chef i en väldigt central funktion inom organisationen. HSB befinner sig i en utvecklingsresa med många möjligheter där du kommer få chansen att arbeta självständigt med att implementera nya rutiner och processer. Vidare kommer du att ansvara för att utveckla ett effektivt arbetssätt inom hela administrativa området.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:

·      Skriva samman handlingar/rutiner

·      Ta fram statistik samt mata in uppgifter i system

·      Skriva anställningsavtal

·      Ta fram statistik/nyckeltal inför t ex skyddskommitté, ledningens genomgång, styrelsemöte mm.

·      Skicka ut kallelse till utbildningar

Din bakgrund
Vi söker dig som är en ordningsam, har ett logiskt tänkande och är en erfaren administratör där vi gärna ser att du har minst 2 års arbetslivserfarenhet av en administrativ roll. Har du tidigare arbetat inom en HR funktion och har erfarenhet av lönehantering är detta meriterande. Du har goda kunskaper inom Office-paketet och en van användare av Excel. Vidare behärskar du det svenska och engelska språket väl i både tal och skrift.

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är en orädd person med hög integritet och servicenivå som motiveras att arbeta i en föränderlig miljö. Du är duktig på att prioritera och ser till att få saker genomförda. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa kontakter och för att hantera olika typer av människor och situationer. Vidare är du prestigelös, har ett flexibelt förhållningsätt och är stresstålig. Du har förmåga att tänka effektivitet i ett större perspektiv, ser alltid helhet och är lösningsorienterad.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta mig om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Jag som arbetar med detta är konsultchef Johanna Treschow (johanna.treschow@wise.se).

Jag går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Jag ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu!

tjänstepension

Så går det till

Vår process

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Steg 02

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Du får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb