Är du Intermezzons nya Controller?

Göteborg Konsultuppdrag

Med visionen att vara förstahandsvalet för företag som vill utveckla sina ledare, medarbetare och sin affär står Intermezzon nu inför en fortsatt spännande resa. Vi söker nu en affärsnära Controller som vill spela en nyckelroll i verksamhetens fortsatta utveckling.

Sök rollen Senast 16 december, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

För vår kunds räkning söker vi nu en controller som vill spela en nyckelroll i verksamhetens fortsatta utveckling. Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag via EQonomy/Wise Professionals och är tänkt att övergå i en anställning hos Intermezzon efter uppdragets slut. Förväntad start är under första kvartalet 2020.

Ditt uppdrag

Eftersom detta är en ny roll hos Intermezzon kommer du vara med att sätta strukturen för tjänsten utifrån verksamhetens behov. För rätt person finns goda möjligheter att bryta ny mark och utvecklas långsiktigt med bolaget. I rollen som Business controller kommer du framförallt att arbeta med komplexa intäktsprognoser, budget och uppföljning och vara bollplank till VD och ledning. Varje affär och kund är unik och affären drivs i projektform, fokus kommer därför till stor del vara att hjälpa kundansvariga att driva lönsamma projekt. Rollen är således mångfacetterad med allt från komplexa affärscase till enklare administration och avtalshantering. Du förväntas även bidra i bokslutsarbete. På Intermezzon finns även ytterligare en ekonom som arbetar med löpande redovisning, samt en koncerncontroller. De system du kommer att arbeta i är Visma Severa, Mercur och Excel. Du rapporterar direkt till VD.

Exempel på arbetsuppgifter:

·        Budget och uppföljning

·        Analyser och prognoser

·        Bokslutsarbete

·        Effektiviseringsarbete

·        Systemansvar

·        Sätta och upprätthålla struktur genom att ansvara för att mallar och processer följs

·        Avtalsansvar

Din bakgrund

För att trivas på Intermezzon bör du vara snabbfotad och trivas i en miljö där det händer mycket. Vi tror att du är en businessorienterad person med utpräglad analytisk förmåga. Du är van att ha olika kontaktytor och med en pedagogisk förmåga kan du presenta dina analyser och case för både ekonomer och icke-ekonomer. På Intermezzon är man ett tight gäng där alla hjälps åt i stort och smått, varför du behöver vara prestigelös. Eftersom du kommer att vara delaktig i att utforma tjänsten är det en förutsättning att du har relevanta erfarenheter att relatera till, troligen har du arbetat några år med redovisning och vill ta nästa steg till en mer verksamhetsnära roll. Då du kommer arbeta i Excel på daglig basis behöver du kunna använda det obehindrat. Dessutom behöver du kunna kommunicera i både tal och skrift på svenska och engelska.

Om Intermezzon

Intermezzon är marknadsledande inom moderna utbildningslösningar. Vår vision är att vara förstahandsvalet för företag som vill utveckla sina ledare, medarbetare och sin affär. Med fokus på inspirerande utbildningar inom sälj och ledarskap skapar vi långsiktiga och mätbara beteendeförändringar hos våra kunder. Intermezzon ägs till största del av Ledarna som är Sveriges enda fackförbund endast för chefer. Vi sitter i trevliga lokaler i Kungshöjd och är ca 20 medarbete. Du kan läsa mer om företaget här.

När du blir en av oss

Tiden på EQonomy/Wise Professionals ska vara den roligaste i din karriär, ambitiöst va? Det gäller även för dig som konsult såklart och vi är måna om att du känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Hur roligt vore det inte att gigga på ditt drömföretag? Exempel på organisationer vi samarbetar med hittar du här. Vill du få ännu mer feeling, spana in vårt Instagramkonto @wiseprofessionals.

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Aqcuisition Specialist Lisa Kayser (lisa.kayser@wise.se, 076-0001860) och konsultchef Alexandra Cederqvist (alexandra.cederqvist@wise.se, 0735-216560).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad kompetensförsörjning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 16 december, 2019

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Intermezzon

Kungsgatan 18, Göteborg

Kontakta mig för mer information

Lisa Kayser

Talent Acquisition Specialist

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 16 december, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Ekonomisk förvaltare till Nabo, Stockholm

Vi växer och söker dig som vill växa med oss! Vill du arbeta på ett bolag med kunden i fokus och som har siktet inställt på att förändra en hel bransch? Vill du jobba i ett härligt team där vi hjälper varandra men där du också förväntas ta stort eget ansvar? Då är Nabo stället för dig.

Stockholm Sista ansökningsdag: 30 december, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

HR-administratör

Vill du arbeta som HR-administratör i en supporterande roll? Till vår kund letar vi nu efter en analytisk och prestigelös person som skall stötta inom HR med bland annat utformning av anställningsavtal och rekryteringsadministration. Wise Professionals söker för kunds räkning en HR-administratör för ett konsultuppdrag hos vår kund i Kungälv! Uppdraget är till en början 3 månader, med chans till förlängning.

Göteborg Sista ansökningsdag: 18 december, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Junior Controller till JM AB

Till JMs huvudkontor och koncernstab Verksamhetsutveckling söker vi nu en engagerad Junior Controller. Verksamhetsutveckling är en koncernövergripande utvecklingsstab med bl.a. ansvar för produktutveckling, processutveckling, IT-utveckling samt Miljö- och hållbarhetsutveckling.

Solna Sista ansökningsdag: 12 januari, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Tax Specialist inom moms till Fortum

Har du erfarenhet av kvalificerad redovisning och att hantera momsfrågor? Eller vill du utvecklas i din specialistroll och lära dig mer? Vi vill satsa på dig som söker en långsiktig arbetsgivare och som har ett stort intresse för momsfrågor och vill jobba specialiserat med detta hos oss. Fortum arbetar utifrån framtidens rena energiförsörjning. Hos oss blir du en del av ett stabilt bolag med bra förmåner och med fokus på livsbalans. Välkommen med din ansökan!

Stockholm Sista ansökningsdag: 11 januari, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök