Associate Accountant till härligt internationellt bolag

Göteborg Konsultuppdrag

Har du en yrkes- eller kandidatexamen inom ekonomi samt har arbetat med ekonomi under ett år eller två, och vill utvecklas vidare i din yrkesroll? Kommunicerar du dessutom obehindrat på såväl svenska som engelska och har en analytisk ådra? Då ska du fortsätta läsa!

Sök rollen Senast 12 december, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Till vår kund söker vi nu efter en mångfacetterad Associate Accountant. Detta är ett konsultuppdrag via EQonomy/Wise Professionals på heltid. Uppdraget är tänkt att starta omgående och löper under sex månader med chans till förlängning.

Ditt uppdrag:

Du kommer att arbeta på kontoret i Göteborg i ett team bestående av redovisningsekonomer, projektcontrollers samt en Finance Manager. Verksamheten som bedrivs är projektbaserad vilket innebär att du kommer att följa upp ekonomin kopplat till de olika projekten. Din främsta uppgift är att se till att faktureringen och intäkterna fungerar smidigt och enligt plan.

Dina främsta uppgifter i punktform:

  • Ansvara för att analysera och följa upp faktureringen kopplat till olika projekt
  • Månadsrapportering av kundfordringar
  • Följa upp uteblivna/försenade kundfordringar
  • Stötta projektcontrollers med ekonomirelaterade uppgifter
  • Övriga ekonomiuppgifter så som rapportering till SCB, momsdeklarationer osv.

Din bakgrund

Vi söker dig som har 1-2 års erfarenhet som ekonomiassistent/ redovisningsekonom och som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har god förståelse för redovisningsprinciper och har erfarenhet från ett eller flera större affärssystem. Har du erfarenhet från SAP Business One är det meriterande. Du har även goda kunskaper i Excel. Då detta är ett internationellt bolag behöver du kunna tala och skriva obehindrat på såväl engelska som svenska.

Kunden ser gärna en konsult som kan hitta nya vägar och som inte är rädd för att komma med förslag och idéer. Det är meriterande om du tidigare arbetat projektbaserat. Då det är en dynamisk arbetsplats med mycket saker som händer bör du kunna trivas i en miljö där saker snabbt kan ändras, och du förväntas även kunna hjälpa till där du behövs. Du har ett öga för detaljer och givetvis har du ständigt som målsättning att arbetet ska utföras så kvalitativt som möjligt.

OBS: Vi önskar CV och eventuellt personligt brev på engelska.

När du blir en av oss

Tiden på EQonomy/Wise Professionals ska vara den roligaste i din karriär, ambitiöst va? Det gäller även för dig som konsult såklart och vi är måna om att du känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Hur roligt vore det inte att gigga på ditt drömföretag? Exempel på organisationer vi samarbetar med hittar du här. Vill du få ännu mer feeling, spana in vårt Instagramkonto @wiseprofessionals.

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Aqcuisition Specialist Lisa Kayser (lisa.kayser@wise.se, 076-0001860) och konsultchef Alexandra Cederqvist (alexandra.cederqvist@wise.se, 0735-216560).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad kompetensförsörjning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 12 december, 2019

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Lisa Kayser

Talent Acquisition Specialist

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 12 december, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Ekonomisk förvaltare till Nabo, Stockholm

Vi växer och söker dig som vill växa med oss! Vill du arbeta på ett bolag med kunden i fokus och som har siktet inställt på att förändra en hel bransch? Vill du jobba i ett härligt team där vi hjälper varandra men där du också förväntas ta stort eget ansvar? Då är Nabo stället för dig.

Stockholm Sista ansökningsdag: 30 december, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

HR-administratör

Vill du arbeta som HR-administratör i en supporterande roll? Till vår kund letar vi nu efter en analytisk och prestigelös person som skall stötta inom HR med bland annat utformning av anställningsavtal och rekryteringsadministration. Wise Professionals söker för kunds räkning en HR-administratör för ett konsultuppdrag hos vår kund i Kungälv! Uppdraget är till en början 3 månader, med chans till förlängning.

Göteborg Sista ansökningsdag: 18 december, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Junior Controller till JM AB

Till JMs huvudkontor och koncernstab Verksamhetsutveckling söker vi nu en engagerad Junior Controller. Verksamhetsutveckling är en koncernövergripande utvecklingsstab med bl.a. ansvar för produktutveckling, processutveckling, IT-utveckling samt Miljö- och hållbarhetsutveckling.

Solna Sista ansökningsdag: 12 januari, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Tax Specialist inom moms till Fortum

Har du erfarenhet av kvalificerad redovisning och att hantera momsfrågor? Eller vill du utvecklas i din specialistroll och lära dig mer? Vi vill satsa på dig som söker en långsiktig arbetsgivare och som har ett stort intresse för momsfrågor och vill jobba specialiserat med detta hos oss. Fortum arbetar utifrån framtidens rena energiförsörjning. Hos oss blir du en del av ett stabilt bolag med bra förmåner och med fokus på livsbalans. Välkommen med din ansökan!

Stockholm Sista ansökningsdag: 11 januari, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök