Ekonomichef Wistrand Advokatbyrå

Göteborg Rekrytering

Är du en driven, engagerad och självgående ekonom med ett stort intresse för utveckling, effektivisering och förändringsarbete?

Sök rollen Senast 13 december, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård

Wistrand är en av Sveriges största advokatbyråer med 200 medarbetare på kontoren i Stockholm och Göteborg. Sedan 1915 har vi levererat affärsjuridisk rådgivning av högsta kvalitet till privata och offentliga aktörer i svenskt och internationellt näringsliv. Vi söker just nu en förändringsorienterad och driven ekonomichef till vårt kontor i Göteborg.

Om tjänsten

Rollen innebär att du har ett övergripande ansvar för ekonomifunktionen. Du kommer även att arbeta en hel del operativt och vara ett stöd till övriga i ekonomiteamet.

Vi jobbar med att digitalisera våra processer och du kommer att vara den som, tillsammans med teamet, fortsätter att utveckla och ytterligare effektivisera processerna på ekonomiavdelningen. Vi har påbörjat digitaliseringsresan, men det finns fortfarande ett antal manuella processer och rutiner kvar som lämpar sig för digitalisering eller automatisering. Du kommer att vara en drivande kraft i det förändringsarbetet i tät samverkan med ekonomiavdelningen på vårt Stockholmskontor.

Vi erbjuder en omväxlande tjänst med huvudsakligen följande arbetsuppgifter:

  • Personalansvar för ekonomiteamet, bestående av fem personer 
  • Coachning och utveckling av medarbetarna i ekonomiteamet 
  • Projektledning av digitalisering och automatisering av processer och rutiner på ekonomiavdelningen
  • Ansvarig för månads-, kvartals- och årsbokslut (inklusive K3), årsredovisningar, skatter och avgifter
  • Ansvarig för löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra-, avstämningar, likviditetsplanering och kassaflödeshantering
  • Rapportering till myndigheter, styrelse och delägare
  • Vidareutveckling av ekonomisk rapportering och beslutsstöd till VD, styrelse och delägare, inklusive budget- och prognosarbete med uppföljning
  • Kontaktperson mot banker och revisorer samt leverantörer av affärssystem och tillhörande undersystem (Maconomy, Hogia, Qlikview, m.fl.)

Vem är du?

För att du ska trivas hos oss bör din naturliga inställning vara att ”laget går före jaget”. Som ledare har du förmågan att inspirera och engagera andra, du arbetar med dina medarbetare på ett coachande sätt i syfte att driva arbetet framåt. Du hjälper gärna till där det behövs för att arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen ska bli utförda i tid. Du har erfarenhet av att identifiera förbättringsmöjligheter och har tidigare arbetat med effektivisering och digitalisering av processer inom ekonomi. Du är social, lyhörd och uppskattar att ingen dag är den andra lik.

Du är civilekonom eller motsvarande med 5-10 års erfarenhet av redovisning och ekonomistyrning samt av att leda och fördela arbetet på en ekonomiavdelning. Vi ser helst att du har erfarenhet från medelstort företag, gärna inom konsultbranschen och har du dessutom jobbat i ägarledda företag så är det extra intressant. Dina kunskaper i Excel är mycket goda och du har erfarenhet från affärs- och rapporteringssystem.

Som person är du lösningsorienterad och kommunikativ vilket gör att du snabbt skapar dig förtroende på olika nivåer i vår verksamhet. Du är strukturerad, handlingskraftig och tar egna initiativ för att leda, förbättra och effektivisera inom ditt ansvarsområde. Du har hög integritet, är prestigelös samt kan vara bestämd när det behövs. Du känner dig trygg med att arbeta och kommunicera på såväl svenska som engelska.

Vårt erbjudande

Våra medarbetare utgör kärnan i vår verksamhet. En viktig del av vårt löfte till våra medarbetare är tron på individen och att kunna erbjuda en plattform och arbetsmiljö att utvecklas i tillsammans med övriga kollegor.

Vi erbjuder dig en mycket trevlig arbetsplats där gemenskap och trivsel värderas högt. Vill du bli vår nya kollega?

Vill du veta mer om tjänsten?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals/EQonomy. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny-Ann Löfgren, 0760-00 18 16. Vi hoppas att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 13 december 2019. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 13 december, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Jenny-Ann Löfgren

Jenny-Ann Löfgren

Senior rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 13 december, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Ekonomisk förvaltare till Nabo, Stockholm

Vi växer och söker dig som vill växa med oss! Vill du arbeta på ett bolag med kunden i fokus och som har siktet inställt på att förändra en hel bransch? Vill du jobba i ett härligt team där vi hjälper varandra men där du också förväntas ta stort eget ansvar? Då är Nabo stället för dig.

Stockholm Sista ansökningsdag: 30 december, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

HR-administratör

Vill du arbeta som HR-administratör i en supporterande roll? Till vår kund letar vi nu efter en analytisk och prestigelös person som skall stötta inom HR med bland annat utformning av anställningsavtal och rekryteringsadministration. Wise Professionals söker för kunds räkning en HR-administratör för ett konsultuppdrag hos vår kund i Kungälv! Uppdraget är till en början 3 månader, med chans till förlängning.

Göteborg Sista ansökningsdag: 18 december, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Junior Controller till JM AB

Till JMs huvudkontor och koncernstab Verksamhetsutveckling söker vi nu en engagerad Junior Controller. Verksamhetsutveckling är en koncernövergripande utvecklingsstab med bl.a. ansvar för produktutveckling, processutveckling, IT-utveckling samt Miljö- och hållbarhetsutveckling.

Solna Sista ansökningsdag: 12 januari, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Tax Specialist inom moms till Fortum

Har du erfarenhet av kvalificerad redovisning och att hantera momsfrågor? Eller vill du utvecklas i din specialistroll och lära dig mer? Vi vill satsa på dig som söker en långsiktig arbetsgivare och som har ett stort intresse för momsfrågor och vill jobba specialiserat med detta hos oss. Fortum arbetar utifrån framtidens rena energiförsörjning. Hos oss blir du en del av ett stabilt bolag med bra förmåner och med fokus på livsbalans. Välkommen med din ansökan!

Stockholm Sista ansökningsdag: 11 januari, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök