Göteborg Rekrytering

Digital Strateg med E-handelsbakgrund till Miljonlotteriet

Sedan år 2000 har Miljonlotteriet bidragit med mer än 2,3 miljarder till IOGT-NTOs livsviktiga alkohol- och drogförebyggande arbete och därmed en bättre värld. Men vi vill mer och behöver din hjälp att öka vår digitala räckvidd mot primära och nya målgrupper då vi just nu satsar för att ta större plats i det digitala landskapet.

På Miljonlotteriet kämpar vi för en bättre värld. Ett samhälle där ingen far illa av alkohol och andra droger. Vi vet att ljusa krafter är starkare än mörka. Vi motar förtvivlan och ångest med trygghet och hopp. Vi känner att det går att bry sig, istället för att låta bli. Det har varit vår drivkraft sedan 1964, när lotteriet startade. Lotteriet ger oss – och människor omkring oss – kraften att göra skillnad.

Ett lotteri som räddar liv!

Vad blir ditt uppdrag? 
Vi vill att du hjälper oss att nå fler digitala kunder för att därigenom driva rätt trafik till Miljonlotteriets köpkanaler där miljonlotteriet.se är i fokus. I uppdraget ingår att sätta en digital marknadsplan med fokus att genom rätt insatser driva in en ökad mängd köpande kunder som i slutänden genererar en ökad digital försäljning.

I rollen som Digital Strateg på Miljonlotteriet har du ansvar för den digitala marknadsföringsbudgeten. Du ingår i säljteamet på vår digitala avdelning och har Armando Swartz som din närmaste chef (Chief Digital Officer). Du har ett tätt samarbete med övriga inom avdelningen men även med andra delar av organisationen. I rollen som Digital Strateg arbetar du med:

·        Kanal/budstrategi samt analys
Sätta strategier och budget för alla kanaler (Affliates, PPC, nyhetsbrev, SoMe, m.m.) samt sätta principer för uppföljning och analys.

·        Kampanjstrategi
Sätta riktning för kampanjer och följa kanalstrategin som skapar duration och långsiktighet hos våra kunder.

·        Projektledning
Inom linjen för området leda och driva innovations- och förbättringsprojekt.

·        CRO – Offsite
Konvertering offsite. CRO-Specialist gör det onsite. Genom tester analyserar du om genomförda insatser genererar önskvärda resultat.

Vem är du? 
Vi letar efter dig som har en förmåga att se utmaningar som möjligheter och besitter ett driv som smittar av sig. Du har en förtroendeingivande framtoning som gör att du framgångsrikt kan förmedla ett budskap utan att tappa kärnan. Du är nyfiken, till och med vetgirig, och vill hela tiden testa nya infallsvinklar för att se om det går att göra saker bättre. Oavsett om det är en kampanj, kanalval eller en intern process. Du är i grunden en person som går igång på försäljning och har alltid haft ett sinne för affärer.

Du har erfarenhet från en utvecklad e-handel alternativt byrå där du fokuserat på att bygga trafik och i förlängningen öka försäljning. Vidare är det en klar fördel om du varit med och utvecklat en digital affär och använt dig av PPC, Affiliates, SOME m.m som kanaler. Du har förståelse för kedjan i den digitala affären och är van att föra dialog med webb, UX och kommunikation. Du är helt trygg i Google Analytics samt Facebook Business och har du jobbat i SalesForce tidigare är det ett plus men inget krav.

Låter detta intressant?
I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV på kimm.se där du får svara på några korta frågor. Vi jobbar med löpande urval och har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult, Martin Jerrskog (martin.jerrskog@wise.se).

Varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Lunchförmåner

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb