Göteborg Konsultuppdrag

DHL söker en Co-Pilot/Assistent till Sales ledningsgrupp!

Vill du jobba på världens bästa arbetsplats, där man arbetar tillsammans AS ONE samtidigt som man är en stor, internationell, branschledande arbetsplats? Är du chefsassistent med erfarenhet av varierande arbetsuppgifter och vill ha en roll som du och chefen utformar tillsammans, då den är ny på bolaget? Då ska du söka tjänsten som Co-Pilot /Sales Assistant till DHL Express!

Detta är ett konsultuppdrag via The Pace/Wise Professionals med start i augusti och kommer att pågå i sex månader med möjlighet till ytterligare förlängning alternativt anställning hos kund för rätt person. Tjänsten är på heltid, 38h/v och du kommer att utgå från kontoret i Landvetter med flexibiliteten att arbeta remote till viss del. Den kan även förekomma en del resor i tjänsten.

Om DHL
DHL är världens ledande logistikföretag och DHL Express världens ledande leverantör av internationella expresstransporter. Har du någon gång fått ett paket hemleverarat till dörren av en trevlig kurir från DHL, så är det någon av våra fantastiska medarbetare du träffat! DHL Express har ca 120 000 medarbetare i över 220 länder, i Sverige har vi haft en kraftig tillväxt de senaste åren och är nu över 1100 medarbetare. Vi är rankade nr 1 som världens bästa arbetsplats enligt Great Place to Work och är även med på topplistan över Sveriges bästa arbetsplatser. Det är våra egna medarbetare som gett oss det betyget och det är vi mycket stolta över – för oss är våra medarbetare det viktigaste vi har! Många stannar länge här för att de trivs så oerhört bra och dessutom finns det stora möjligheter att utvecklas inom bolaget. Trots att vi är en stor arbetsplats är teamkänslan stark och vi arbetar tillsammans AS ONE!

Ditt uppdrag
I din roll kommer du att agera avlastande stöd till Sales Director och Sales ledningsgrupp på ett kvalificerat sätt i ett nära samarbete och utgöra en viktig del i teamet. Rollen är ny, vilket ger stor möjlighet att påverka innehåll och nya arbetssätt. DHL Express är ett dynamiskt och snabbrörligt företag, hur dagarna och arbetsuppgifterna ser ut kommer att variera och det är viktigt att kunna hantera såväl de grundläggande administrativa delarna, som delar som kan vara mer långsiktiga eller projektorienterade. Vi ser att det är viktigt att ha en flexibel och proaktiv inställning, samt prioriteringsförmåga.

Du kommer även att vara en del av ett assistentteam där Executive Assistant samordnar uppdrag vid behov.

Exempel på uppgifter som ingår i rollen:

·     Planera, koordinera och hantera mötesagendor, protokoll och presentationer för möten, konferenser och ledarforum

·     Kalender-och mailhantering

·     Hantera resor, tidrapportering och utlägg

·     Ansvara för olika projekt och aktiviteter

·     Koordinera utbildningar för säljteamet

·     Utveckla processer och rutiner för att förbättra säljorganisationens arbetsflöde

·     Samarbeta med Executive Assistant och Operations Assistant för att på bästa sätt stötta en växande organisation

·     Kontakter med regionala (europeiska) säljledningen, uppföljning av rapportering, uppgifter, projekt och liknande

Om dig
Vi söker dig som har 1-3 års erfarenhet från en liknande roll. Vi tror att du kommer från ett internationellt bolag och är en fena på att göra presentationer, specifikt i PowerPoint och även van vid hela Officepaketet med en generell förståelse för system. Du har erfarenhet av enklare projektledning och van vid att löpande hitta sätt att utveckla chefens, teamets och dina egna arbetssätt. Eftersom DHL har många internationella kontakter så talar och skriver du både svenska och engelska flytande. Du har en välutvecklad kommunikationsförmåga, är smidig i din dialog och får därför enkelt kontakt med kollegor på alla nivåer och olika situationer, i Sverige såväl som inom DHL´s globala nätverk. Du är van att arbeta självständigt, samtidigt som du trivs med att ingå i ett team, och du är trygg och bekväm med att ta plats på rätt sätt. Du gillar en öppen stämning med högt i tak, är flexibel och trivs med att ha många kontakter. Körkort B är önskvärt.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.

Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, Office Manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.

Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Ansvarig för rollen är Konsultchef Stephanie Grammenidis (stephanie.grammenidis@thepace.se)

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Förmåner

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Ansök nu!

Så går det till

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Steg 02

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Du får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb