Stockholm Rekrytering

Executive Assistant till Bergman & Beving

På Bergman & Beving får du en central roll på ett familjärt och trevligt bolag. Dagarna varierar och du som är noggrann, kommunikativ och driven kommer att trivas bra i rollen.

Din roll
Som Executive Assistant på Bergman & Beving kommer du att ha en viktig och central roll där du är delaktig och involverad i den dagliga verksamheten. Bergman & Beving är en stor koncern på 1 000 personer varav nio personer arbetar på huvudkontoret i Stockholm där även du kommer att vara placerad. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

  • Support till VD. Planering och förberedelser för större sammankomster, så som VD-konferens.
  • Support till CFO – Styrelsearbete. Ansvara för årshjulet för börsbolagets styrelse. CFO är styrelsens sekreterare. Tillsammans med CFO planerar och förbereder du styrelsens möten, material och administrerar styrelseportal.
  • Support till CFO – IR. Ansvara för årshjulet för bolagsstyrning. Tillsammans med CFO och Group Accounting Manager arbetar du med börsbolagsformalia, såsom pressreleaser, insiderregister, investerarmöten och ansvar för årsstämman.
  • Support till ledningsgruppen. Du arbetar nära de andra ledarna med administration för koncernens kvartalsrapporter, årsredovisning, förvärv, hemsida, Bergman & Beving-varumärket etc.
  • Kontorsansvar – Övergripande ansvar för kontoret. Du säkerställer att leverantörer sköter driften av huvudkontoret. Du planerar, samordnar och säkerställer att allt ser presentabelt ut.

Din bakgrund
För att trivas i rollen ser vi att du har minst fem års erfarenhet från en liknande roll. Har du tidigare arbetat på ett börsnoterat bolag så ser vi det som plus.

Det viktigaste är din personlighet och att du har ett starkt engagemang och driv för att få saker gjorda och gör det på ett strukturerat sätt, med ett analytiskt sinne. Du har förmågan att prioritera, planera och möjliggöra både ditt eget och andras arbete. Du har ett sinne för detaljer och förmågan att anpassa ditt stöd efter behov och situation. Eftersom du kommer att vara en del av ett mindre kontor är du en lagspelare med positiv och prestigelös attityd som gärna tar dig an stora som små arbetsuppgifter. Vidare kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift och du har goda systemkunskaper.

Om företaget
Bergman & Beving förvärvar och utvecklar ledande företag med nischade produkter och varumärken till industri- och byggsektorerna. Vi står för ett hållbart företagande där vi arbetar för att skapa långsiktigt värde för både samhälle och aktieägare och samtidigt begränsa våra verksamheters inverkan på miljön. Koncernens verksamheter styrs med decentraliserat affärsansvar med fokus på enkelhet, ansvar och frihet. Bergman & Beving är noterat på Nasdaq Stockholm. Företaget har kontor i centrala Stockholm på Cardellgatan 1. Läs mer om företaget på hemsidan: www.bergmanbeving.com

Mer om tjänsten och rekryteringsprocessen
Tjänsten är en tillsvidaretjänst. Kontoret ligger på Cardellgatan 1. I denna rekrytering samarbetar Bergman & Beving med The Pace/Wise Professionals.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din Linkedin-profil på thepace.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Om du har frågor så får du gärna kontakta Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet. Eftersom det är semestertider så kommer dock intervjuer att ske med start vecka 33. Varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner

  • Friskvård
  • Förtroendearbetstid
  • Kollektivavtal
  • Privat sjukförsäkring

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb