Stockholm Konsultuppdrag

VD-assistent till Mäklarsamfundet

Mäklarsamfundet erbjuder dig att i en trygg och välkomnande miljö där vi arbetar aktivt för att medarbetarna ska trivas, utvecklas och ha en bra balans mellan arbete och fritid. Som VD-assistent hos oss erbjuds du en central roll i en dynamisk miljö med stark gemenskap.

Nu söker vi en erfaren VD-assistent! Det här är ett konsultuppdrag via The Pace med start i september. Uppdraget löper sex månader med chans till förlängning/överrekrytering till kund. Tjänsten är på heltid i Mäklarsamfundets trevliga lokaler intill Hagaparken, Stockholm.

Ditt uppdrag
Som VD-assistent har du en administrativ nyckelposition i organisationen och stöttar VD och styrelse med planering, administration, tidsplaner och uppföljning. Det är viktigt att du tidigare har arbetat med att skapa struktur för din omgivning och din erfarenhet har gjort dig trygg i rollen som VD-assistent. Exempel på ansvarsområden och uppgifter som ingår i rollen:

  • Förbereda, kalla till och administrera styrelse- och ledningsgruppsmöten
  • Ta fram underlag till presentationer och skriftligt material
  • Delta på styrelse- och ledningsgruppsmöten och ansvara för protokollföring, sammanställning och korrespondens till berörda parter
  • Självständigt driva projekt kopplat till det administrativa ansvarsområdet eller andra områden definierade på ledningsgruppsnivå

Din bakgrund
Vi söker dig med några års erfarenhet från roller som VD–assistent i en snabbrörlig miljö och som trivs mycket bra med att arbeta såväl högt som lågt. Du har erfarenhet av att supportera på koncernnivå och du har vana att administrera styrelse- och ledningsgruppsarbete. Du är en god kommunikatör, en van användare av Officepaketet och du har god systemvana. Har du erfarenhet av vardagsjuridik och/eller kunskap om GDPR är det ett stort plus, likaså om du tidigare jobbat i en medlems- eller branschorganisation.

Som person är du självgående, initiativrik, flexibel och har en hög integritet. Dina tidigare erfarenheter har gjort dig trygg i rollen och du arbetar proaktivt, lösningsorienterat och strukturerat med hög kvalitet i leveransen. Du motiveras av att skapa ordning och reda i en snabbrörlig verksamhet och för dig är det en självklarhet att erbjuda god service. Du räds inte nya utmaningar och du klarar av att ha många bollar i luften samtidigt.

Om Mäklarsamfund
Mäklarsamfundet samlar, som den äldsta och största bransch– och medlemsorganisationen, 85 procent av landets fastighetsmäklare. Mäklarsamfundet arbetar för bättre förutsättningar för branschens aktörer att medverka till fler trygga och konsumentsäkra flyttar.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag

The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, Office Manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Kandidatansvarig Emma Holster (emma.holster@thepace.se), Konsultchef Philip Alfredsson (philip.afredsson@thepace.se) och Affärsområdeschef Johan Fernström (johan.fernstrom@thepace.se).

Eftersom det nu är semestertider så kan vår återkoppling dröja men vi lovar att återkomma till dig så snart vi kan, så håll ut. Vi kommer återuppta processen med vidare intervjuer från och med v. 33 när vi är tillbaka från ledigheten.

Ha en fin sommar, vi ser fram emot att höra från dig!

Förmåner

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Ansök nu!

Så går det till

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Steg 02

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Du får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb