Ekonomiassistent till växande bolag i Varberg

Varberg Konsultuppdrag

Just nu har vi uppdraget för dig som söker efter en bred ekonomiassistents-tjänst och som är tillgänglig för start omgående hos vår kund i Varberg.

Sök rollen Senast 4 februari, 2020

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Till vår kund i Varberg söker vi nu en självgående ekonomiassistent inom kund- och leverantörsreskontra. Detta är ett konsultuppdrag via EQonomy/Wise Professionals på heltid. Uppdraget startar omgående t.o.m. september med god chans till förlängning. För rätt person finns det även goda chanser till anställning i bolaget.

Ditt uppdrag

Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent med erfarenhet inom kund- och eller leverantörsreskontra då deras nuvarande ekonomiassistent går vidare. Du kommer att vara placerad i Varberg hos vår kund, ett IT- företag som nyligen flyttat in i rymliga och fräscha lokaler i Varberg.

Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med hela leverantörsreskontran vilket innebär ankomstregistrering, kontering, skapa betalningsfiler, reseräkningar, avstämningar samt ha kontakt med olika leverantörer. Du kommer även att hantera kundreskontra där du får skapa fakturor och se till att betalningarna kommer in. I rollen kommer du även att vara behjälplig inför bokslut.

Dessutom kommer du även troligtvis att hantera vissa delar som berör lönehanteringen.

Vår kund arbetar idag i affärssystemet Pyramid och det är därför meriterande om du har arbetat i systemet tidigare. Du kommer även att arbeta en hel del med Excel. Viktigt är att du har en god erfarenhet med dig av såväl arbetsuppgifterna samt att ha arbetat i olika affärssystem så att du har rätt förutsättningar för att snabbt kunna sätta dig in i uppdraget. Du behöver även kunna kommunicera obehindrat på svenska då denna roll innebär en hel del kommunikation med övriga kontor i landet.

Din bakgrund

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av liknande arbete sen tidigare och som känner dig trygg i din roll som ekonomiassistent. Har du erfarenhet av att ha arbetat i anslutning till lönearbetet är detta också meriterande.

Som person är du lugn, noggrann och strukturerad samt sprider en god stämning kring dig. Du är också en driven person som tar initiativet att sprida din kunskap till andra kollegor i gruppen. Du trivs i en roll där du tar stort eget ansvar och har förmågan att finna den information du behöver.


När du blir en av oss

Tiden på Wise Professionals ska vara den roligaste i din karriär, ambitiöst va? Det gäller även för dig som konsult såklart och vi är måna om att du känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Hur roligt vore det inte att gigga på ditt drömföretag? Exempel på organisationer vi samarbetar med hittar du här. Vill du få ännu mer feeling, spana in vårt Instagramkonto @wiseprofessionals.

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Jag som arbetar med detta uppdrag är Lisa Kayser, lisa.kayser@wise.se, 076-000 18 60.

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad kompetensförsörjning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 4 februari, 2020

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Lisa Kayser

Senior Talent Acquisition Specialist/Konsultchef

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 4 februari, 2020

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Kommunikationschef till Tyréns

Vill du vara med och utveckla ett av Sveriges snabbast växande konsultbolag inom samhällsbyggnad? Lockas du av att arbeta både strategiskt och operativt med varumärken och kommunikation? Då kan det här vara rollen för dig!

Stockholm Sista ansökningsdag: 3 februari, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nordisk Marknadskoordinator

Älskar du marknadsföring och fascineras av hållbara företag som utmanar och tänker långsiktigt? Är design och inredning en inspirationskälla för dig? Beskriver du dig själv med följande ord; kommunikativ, kunnig inom marknadsföring, engagerad, uppdaterad, spindeln i nätet, nyfiken, team player och prestigelös. Då kan du vara personen vi letar efter!

Stockholm Sista ansökningsdag: 7 februari, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Rekryterare till framtida uppdrag

Just nu söker vi rekryterare till vår konsultverksamhet som älskar mötet med människor och brinner för att hitta rätt kompetens till rätt tjänst. Är du vass på att sätta dig in i företags specifika behov och kulturer? Har du näsa för att lukta dig till talanger hos människor vid ett första möte? Då tror vi att du skulle passa helt utmärkt för ett uppdrag som rekryterare. Uppdragen varierar både i tid och i arbetsuppgifter beroende på kund och även din kompetens och erfarenhet. Just nu vill vi främst komma i kontakt med dig som är en inbiten rekryterare som snabbt kan komma in i rollen ute hos våra kunder.

Göteborg Sista ansökningsdag: 15 februari, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök