Affärsnära Financial Assistant

Stockholm Konsultuppdrag

Har du erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent eller motsvarande och är intresserad av en affärsnära roll i vilken du har breda kontaktytor i ett globalt nätverk och får erfarenhet av att arbeta med olika delar av en ekonomifunktion kan det vara just dig vi söker.

Sök rollen Senast 29 mars, 2020

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Om rollen
Nu söker vi dig som vill arbeta nära verksamheten och mångsidigt med ekonomi och administration i rollen som Financial Assistant för JKL i Stockholm City med start omgående. JKL är en ledande rådgivare inom strategisk kommunikation och ingår i KekstCNC som är en global aktör på marknaden. Kunderna utgörs av privata och offentliga organisationer för vilka JKL erbjuder objektiv och välgrundad expertis för strategisk affärsutveckling och förändringsarbeten. Läs mer om vår kund HÄR.

Detta är ett konsultuppdrag under vilket du blir anställd av Wise Professionals för att arbeta som uthyrd konsult. Uppdraget löper över 6 månader med start omgående efter överenskommelse.

Du blir del av en mindre ekonomiavdelning och står för en viktig funktion lokalt samt har en nära relation till Shared Service Center utomlands. Du kommer arbeta med utläggshantering, administration relaterat till inköp och leverantörsfakturor, tidrapportering och efter behov stödja dina kollegor på ekonomiavdelningen i olika frågor. Detta innefattar exempelvis att ta fram faktureringsunderlag, göra projektupplägg, skicka ut betalningspåminnelser och vara behjälplig vid bokslut och rapportering.

Om dig
För att lyckas i den här rollen ser vi att du är gymnasieekonom eller yrkesutbildad inom ekonomi och har något eller några års erfarenhet som ekonomiassistent eller motsvarande. Rollen kan även vara intressant för dig som nyligen avslutat högskoleutbildning för att snabbt skaffa dig erfarenhet inom redovisning och konsultverksamhet. Vi tror också att du brinner för att arbeta administrativt, att du är skicklig i Excel och snabbt tar till dig nya arbetssätt, rutiner och system. Som person tror vi att du är utåtriktad, har förmågan att knyta kontakter och är professionell i ditt bemötande. Likaså är du initiativtagande och kan självständigt söka upp den information du behöver. Du är en god kommunikatör och talar och skriver svenska liksom engelska obehindrat.

När du blir en av oss
Som konsult hos EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Ansökan
Har du frågor om rollen kontakta konsultchef Melodi Askelöf (melodi.askelof@wise.se). För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!

Sök rollen Senast 29 mars, 2020

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Melodi Askelöf

Konsultchef

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 29 mars, 2020

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Juristassistent till Cirio Advokatbyrå

Är du en administrativ stjärna i början av din karriär som vill jobba i team och utvecklas? Är du även intresserad av att jobba på advokatbyrå med kompetenta kollegor i en inkluderande och härlig arbetsmiljö? Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Sista ansökningsdag: 21 mars, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Löneadministratör

Du som har några års erfarenhet av lön, trivs med att arbeta i team och vill arbeta på ett stort och spännande bolag – se hit! Vår kund i centrala Göteborg behöver under juni, juli och augusti dig som är en kunnig och social löneadministratör.

Göteborg Sista ansökningsdag: 10 mars, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

HR specialist with focus on recruitment

Greenbyte makes industry-leading software to monitor, analyze, optimize and manage renewable energy plants. During 2020 and 2021, Greenbyte will continue to grow, both in Sweden and internationally. Do you want to play an important role in that journey? Now you have the opportunity to work as a HR specialist with focus on recruitment during 1 year!

Göteborg Sista ansökningsdag: 10 mars, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök