Redovisningsekonom med fokus på Bostadsrättsföreningar

Stockholm Rekrytering

I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Till vårt team som ansvarar för Bostadsrättsföreningar och Byggandestyrelser söker vi nu en redovisningsekonom som vill arbeta självständigt och kundinriktat. Då vårt erbjudande till bostadsrättsföreningar är i en uppstartsfas söker vi dig som vill vara med att påverka och utveckla detta arbete. Har du dessutom ambitioner finns det goda möjligheter för dig att utvecklas med oss!

Sök rollen Senast 14 mars, 2020

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Peab Support har i uppdrag att leverera redovisningstjänster till bostadsrättsföreningar startade av Peab. Rollen är utåtriktad och innehåller förutom redovisningen många kontakter med bl.a. byggande- och boendestyrelser. Vi har ett ständigt fokus på att utveckla och förbättra kvalitén på våra tjänster mot kund och vi hoppas att du är den som kommer vara delaktig i vår process. I rollen ingår du i ekonomiteamet på Peab Support och jobbar i trevliga lokaler i Ulriksdal.

Dina arbetsuppgifter

  • Löpande redovisning och avstämningar
  • Upprätta kvartals- och årsbokslut
  • Upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer
  • Upprätta budget tillsammans med styrelsen
  • Myndighetsrapportering såsom moms, skatter, arbetsgivaravgifter
  • Process- och rutinutveckling
  • Service och stöd till styrelser
  • Kontakt med revisorer
  • Agera back-up till kollega inom området hyresavisering samt pant- och lägenhetsförteckningar

Vem är du?
Vi söker dig som har arbetat med kvalificerad redovisning i K2 eller K3-bolag, som förstår hur resultat- och balansräkning hänger ihop, och som vill arbeta i en konsultativ och bred roll med många kontaktytor. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Har du erfarenhet av att självständigt upprätta kvartals- och årsbokslut samt inkomstdeklarationer är detta meriterande. Likaså om du tidigare arbetat med redovisning för bostadsrättsföreningar, har erfarenhet av löner eller har arbetat i något av våra system 3L, Hogia eller Visma bokslut.

I din roll ansvarar du för ett antal kunder i form av byggande- och boendestyrelser. Utöver den löpande kontakt du har med dina kunder under året så träffas ni också i personliga möten två gånger per år. Dessa möten sker på kontorstid på vårt kontor i Ulriksdal.

Då du kommer att samverka med många olika typer av personer tror vi att du får energi av att kommunicera och bygga relationer med andra. Du gillar när du får vara involverad i vad som händer och jobbar bra när du får ta egna initiativ, lösa problem och driva ditt arbete framåt. Du är förtroendeingivande, noggrann och ser vikten av att ha kvalitet och service i fokus och har ett öga för förbättringsmöjligheter. Då vår avdelning är i uppbyggnadsskede behöver vi dig som har en prestigelös inställning och som kan känna dig trygg i ett skede av uppbyggnad och utveckling.

I den här rollen söker vi en person som har ett allmänt intresse för system, en god datorvana och en vana av Officepaketet. För att lyckas och vara framgångsrik i rollen behöver du också behärska svenska i tal och skrift.

Om Peab
Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på 52 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm. Peabs kärnvärden är JUPP; Jordnära, Utvecklande, Pålitlig och Personlig. Har du en profil som stämmer in på dem kan du vara personen för oss!

Vad erbjuder vi dig?
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.

Vi har en öppen och prestigelös anda på företaget och du kommer att få jobba i ett team med ett trettiotal andra ekonomer. Vårt erbjudande till bostadsrättsföreningar är i en uppstartsfas så du kommer att ha stor möjlighet att vara med och påverka. Har du ambitioner kan du utvecklas i ett växande bolag.

Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?

Nyfiken på att veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar Peab Support med EQonomy/Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på eqonomy.se och du får då svara på några korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofie Forsman på sofie.forsman@wise.se.

Välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 14 mars, 2020

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Sofie Forsman

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 14 mars, 2020

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Affärsnära Financial Assistant

Har du erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent eller motsvarande och är intresserad av en affärsnära roll i vilken du har breda kontaktytor i ett globalt nätverk och får erfarenhet av att arbeta med olika delar av en ekonomifunktion kan det vara just dig vi söker.

Stockholm Sista ansökningsdag: 29 mars, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Juristassistent till Cirio Advokatbyrå

Är du en administrativ stjärna i början av din karriär som vill jobba i team och utvecklas? Är du även intresserad av att jobba på advokatbyrå med kompetenta kollegor i en inkluderande och härlig arbetsmiljö? Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Sista ansökningsdag: 21 mars, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Löneadministratör

Du som har några års erfarenhet av lön, trivs med att arbeta i team och vill arbeta på ett stort och spännande bolag – se hit! Vår kund i centrala Göteborg behöver under juni, juli och augusti dig som är en kunnig och social löneadministratör.

Göteborg Sista ansökningsdag: 10 mars, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök