Löneadministratör till nytänkade bolag inom kollektivtrafik

Göteborg Rekrytering

Nobina letar just nu efter en ny kollega till deras löneavdelning i Göteborg. Du erbjuds en roll med stort eget ansvar och där du arbetar tätt ihop med dina kollegor med förbättringar på avdelningen.

Sök rollen Senast 27 mars, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Hos Nobina arbetar du i en självständig roll som löneadministratör samt har förmånen att vara en del av en löneavdelning där ni utvecklas tillsammans. Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik med över 10 000 medarbetare. Kollektivtrafiken är en spännande bransch med stora möjligheter där varje medarbetare är en viktig del av vardagen för miljoner människor. Nobina erbjuder dig möjlighet att arbeta i ett värdedrivet företag med stor mångfald och möjligheter till utveckling och vidareutbildning.

Ditt uppdrag
Som Löneadministratör hos Nobina arbetar du med registrering, uppdatering av personregister, kontroll av lönematerial samt rapportering och kontakt med myndigheter. Tillsammans på avdelningen hanterar ni ca 10000 löner per månad, där ni delar upp lönerna emellan er. Även om du kommer samarbeta tillsammans med dina kollegor är du självständig i ditt arbete kopplat till de löner du är ansvarig för. Löneavdelningen fungerar även som en supportfunktion ut i verksamheten vilket gör att du även arbetar med support gällande lönefrågor och ger service till medarbetare.

Du och dina kollegor arbetar också löpande med förbättingar av processer, uppdateringar av systemet och annan utveckling av funktionen. Tillsammans med löneteamet som består av tio personer kommer du vara stationerad i fräscha lokaler i centrala Göteborg och din närmsta chef blir Lönechefen.

Du som söker
Vi söker dig som minst har några års erfarenhet av att arbeta med hela lönekedjan och känner dig trygg i rollen som löneadministratör. Du har mycket god datorvana samt erfarenhet av att administrera lön på både tjänstemanna- och kollektivsidan. Det är starkt meriterande ifall du har god erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Aditro L (tidigare Personec L.) men inget krav. Vidare är du van att analysera och tolka olika kollektivavtal där det är även meriterande att du har kunskap om Bussbranschavtalet.

Då tjänsten innebär mycket kontakter med anställda, myndigheter och olika funktioner inom organisationen är det viktigt att du är prestigelös, relationsskapande och flexibel i ditt arbete. Även om du arbetar tillsammans med dina kollegor, ställer rollen krav på att du trivs med att arbeta självständigt. I teamet bidrar du med din positiva och lösningsfokuserade inställning och som person är du serviceinriktad, strukturerad och noggrann med sinne för siffror.

Mer om tjänsten
Låter det intressant? Då hoppas vi att du kommer skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Wise Professionals ansvarar för den här processen och du kommer att bli direkt anställd hos Nobina.

Vi på Wise Professionals som arbetar i den här processen är Talent Aqcuisition Specialist Stina Scheller (stina.scheller@wise.se, 076-000 18 52) och Konsulchef Anette Hartlin (anette.hartlin@wise.se, 073-521 65 04). Om du undrar över hur processen ser ut framåt eller har några frågor kring tjänsten, är du varmt välkommen att höra av dig till oss. Notera att vi inte tar in ansökningar via mail, utan du ansöker direkt i annonsen på wise.se

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 27 mars, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Ellinor Dahlqvist

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 27 mars, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

HR-Ansvarig

Hos oss får du möjlighet att ta ansvar för och driva hela HR processen. Vi behöver dig som tycker om att ge service och som trivs i en varierande och händelserik miljö. Här får du möjligheten att jobba brett, både strategiskt och operativt. Du kan inte förvänta dig ett dukat bord. Vi behöver dig för att strukturera och organisera upp det vi inte kan själva. Kom och hjälp oss att etablera en ny värdegrund.

Skåne Sista ansökningsdag: 6 april, 2019

Läs mer & ansök

Nytt

Strategisk Inköpare av indirekt material och service till Ahlsell

Har du tidigare erfarenhet av arbete inom strategiskt inköp av indirekt material och service, gärna med inriktning mot Supply Chain och vill vara med på vår utvecklingsresa för att bygga en starkare funktion för Indirekt material och Service? Vi söker en strategisk inköpare som med engagemang, erfarenhet och nyfikenhet vill vara med och skapa resultat hos oss. Är det du? Läs mer om rollen och sök in nedan.

Stockholm Sista ansökningsdag: 14 april, 2019

Läs mer & ansök

Nytt

Executive Assistant/Office Manager

Är du en proaktiv och strukturerad Exekutiv assistent med en hög känsla för service? Skulle du dessutom tycka att det är spännande att jobba i en dynamisk roll inom ett internationellt företag i framkanten av cancerforskning? Sök då rollen till Immunicum redan idag!

Stockholm Sista ansökningsdag: 3 april, 2019

Läs mer & ansök