Göteborg Rekrytering

Business controller som är kund- och serviceorienterad

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster inom rådgivning och förvaltning. Vi är ett partnerägt bolag med ca 1700 medarbetare fördelade på samtliga sju marknader i Norden och Baltikum. Newsec är Sveriges ledande fastighetsförvaltare. Vi har en hög tillväxttakt och efterfrågan på våra tjänster ökar.

Din roll
Som controller ingår du i vårt team om 17 personer som säkerställer en trygg hantering av en av våra kunders ekonomiska förvaltning enligt gällande förvaltningsavtal. Du kommer att arbeta självständigt med ansvar för att uppföljning, analys och rapportering kvalitetssäkras och levereras till vår kund.

Du kommer även jobba med att:

  • Utveckla rapporter, nyckeltal och systemstöd utifrån kundens behov av nya tjänster och produkter
  • Ta fram olika nyckeltal och analyser, tex kostnads- och intäktsanalys
  • Ansvara för, utveckla och effektivisera olika processer och rutiner, tex fastighetstaxering
  • Omsätta kundens behov av nya tjänster och produkter avseende controllertjänster
  • Aktivt samverka med kundens Business controller
  • Aktivt bidra till kunskapsöverföring inom teamet

Rollen innebär en del resor, främst till Stockholm men även till Malmö.

Din bakgrund
Du är civilekonom eller motsvarande och har 3 – 5 års erfarenhet som controller framförallt från tjänstesektorn. Detta gör att du är van att arbeta med budget, prognos, uppföljning samt rapportering. Det är viktigt att du har en bakgrund som gör att du känner dig trygg i att ta ett helhetsansvar för att driva de olika processerna. Det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen. Vi vill att du är van att arbeta såväl strategiskt som operativt och i en verksamhetsnära roll. Ditt intresse för olika system är stort och du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, framför allt i Excel. Svenska i tal och skrift är ett krav.

Personliga egenskaper
Din personlighet är en viktig framgångsfaktor. Du är flexibel och trivs att arbeta både i team och självständigt. Du trivs i ett högt tempo, med varierande arbetsuppgifter och har lätt att ta in och analysera en stor mängd information. Att jobba mot och hålla olika typer av deadlines är något som du är mycket van vid och motiveras av. Eftersom tjänsten innebär mycket kontakter med interna och externa parter, är du kommunikativ, social och ser möten med olika typer av människor som en naturlig del i din vardag. Som person har du en öppen personlighet samtidigt som du har ett tydligt affärstänk och är analytisk.

Din värdegrund
Det är viktigt för oss att du vill arbeta i enlighet med vår värdegrund Passion för kollegor och kunder och att du känner för våra kärnvärden: excellens, innovation och integritet. Du trivs i en kunskapsbaserad organisation där medarbetaren sätts i första rummet och delar vår övertygelse att nöjda medarbetare ger oss nöjda kunder. Du har siktet inställt på att leverera lösningar och tjänster av högsta kvalitet som överträffar såväl kundens högsta förväntningar som konkurrenternas yttersta förmåga. Du delar vår vilja att söka och pröva nya lösningar, att leda utvecklingen av nya tjänster och erbjudanden, att våga agera otraditionellt. Du säkerställer att varje kunds integritet upprätthålls till 100 %, att varje uppdrag genomförs med hög affärsetik och moral och med kundens bästa för ögonen.

Ditt Newsec
Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en dynamisk miljö med stora möjligheter till utveckling såväl personligt som yrkesmässigt. Du får en möjlighet att vara en del av ett roligt och framgångsrikt företag där nyfikenhet och modet att våga göra annorlunda uppmuntras. Newsec arbetar kontinuerligt med att skapa goda förutsättningar för medarbetarnas utveckling och trivsel och har flera år i rad valts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals/Eqonomy. För att säkerställa en objektiv rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny-Ann Löfgren, 0760-00 18 16. Vi hoppas att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 16 april 2020. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Förmåner

  • Friskvård
  • Förtroendearbetstid
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Ansök nu!

gig ekonomi

Så går det till

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Steg 02

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb