Stockholm Rekrytering

External Communications Manager till Hoist Finance

Vill du arbeta i en internationell miljö med tydliga värderingar, högt medarbetarengagemang och med ett starkt fokus på kunden och medarbetarens behov? Vi söker dig som drivs av omväxlande arbetsuppgifter och där du får arbeta nära ditt team i att utveckla och stärka varumärket. Ditt uppdrag omfattar extern kommunikation, PR och press.

Rollen:

Du blir en del av ett globalt team som ger strategiskt och operativt stöd inom kommunikation till organisationen. Som extern kommunikatör driver och stöttar du verksamheten i kommunikationsfrågor. Genom nätverkande internt och externt jobbar du med att proaktivt fånga upp relevant innehåll som bygger varumärket och kommunicerar Hoist Finance uppdrag.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Formulera och samordna budskap och aktiviteter som stödjer varumärke och positionering samt verksamhetsmål
  • Verka som strategiskt bollplank och stötta Hoist Finance VD och IR i kommunikationen med media och beslutsfattare
  • Stötta verksamheten med strategiska, taktiska och operativa press- och PR-insatser i förtjänade och egna kanaler
  • Skapa, publicera och följa upp innehåll i egna kanaler på webbplats och sociala medier
  • Driva och utveckla arbetet med omvärldsbevakning och analys tillsammans med IR
  • Ansvara och projektleda årsrapport/kvartalsrapport
  • Delta i kommunikationshantering vid kriser

Din bakgrund

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen behöver du vara en driven, målfokuserad, noggrann, strukturerad och utåtriktad person. Vi tror du är en skicklig kommunikatör som smidigt växlar mellan att skriva för olika målgrupper, kanaler och forum med god förmåga att förankra kommunikationsaktiviteter och projekt i olika delar av organisationen. Du har förståelse för hur olika kanaler samverkar och vet hur du skapar publicitet som bidrar till att nå övergripande verksamhetsmål och positionering. Du är intresserad av branschens utmaningar.

Du arbetar självständigt, samtidigt som du är lyhörd för omgivningens behov. Du har förmågan att skapa och etablera goda kontaktnät. Du värdesätter att ha kul på jobbet och bidrar gärna med din positiva energi.

Vi vill att du har:

  • Minst fem års tidigare erfarenhet inom kommunikation – och/eller påverkansarbete
  • Mycket duktig skribent med erfarenhet av att skriva för olika målgrupper i olika kanaler
  • Kompetens inom kriskommunikation
  • Mycket god kompetens i att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska

Mer om oss:

Hoist Finance uppdrag är i grunden entydigt; vi hjälper individer att uppfylla sina finansiella åtaganden. Vårt tillvägagångssätt är lika tydligt, rättvist, okomplicerat och alltid med en human framtoning. När en kund är i kontakt med oss, så kan denne alltid förlita sig på att bli bemött på ett konsekvent, ansvarsfullt och etiskt sätt. Att hjälpa individer tillbaka på banan och in i det finansiella ekosystemet är kärnan av vår verksamhet. Samtidigt bidrar vi till upprätthållandet av en hälsosam och stabil kreditmarknad. Detta är viktigt inte enbart för våra kunder och banksektorn, utan också för samhället i stort. 

Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

OBS! Urvalsprocessen kommer pausas under semesterveckorna v.29–32, du är välkommen med din ansökan under hela perioden.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johanna Nyqwist på jn@kimm.se

Slutkandidat kommer att genomgå en bakgrundskontroll.

Välkommen med din ansökan!

Förmåner

  • Friskvård
  • Förtroendearbetstid
  • Karriärmöjligheter
  • Privat sjukförsäkring

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb