Göteborg Konsultuppdrag

Ekonomiassistent till internationellt bolag

Uppskattar du en föränderlig och dynamisk miljö där du får vara med och bidra? Då kan det här vara uppdraget för dig!

För vår kunds räkning söker vi dig som har arbetat som ekonomiassistent i några år, gärna i en internationell miljö med främst leverantörsreskontran. På det här uppdraget kommer du att få möjlighet att vara med och bygga upp och utveckla ekonomifunktionen tillsammans med dina kollegor. Du ges möjligheten att arbeta i en föränderlig och dynamisk miljö där du får bidra med din kunskap och erfarenhet. Detta är ett spännande och utvecklande konsultuppdrag via EQonomy/Wise Professionals med start omgående. Uppdraget förväntas pågå i sex månader med goda chanser till ytterligare förlängning. Tjänsten är på heltid och till en början kommer du att kunna arbeta remote men på sikt förväntas du utgå från kundens kontor som är beläget i Göteborg.

Ditt uppdrag
Du kommer att vara en del av ekonomiteamet som i dagsläget består av sex personer och i din roll rapporterar du till Redovisningschefen. Affärssystemet som ni arbetar i är SAP. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera leverantörsreskontran för ett flertal länder du kommer b la att:

·        Matcha fakturor

·        Kontering

·        Avstämningar

·        Vara behjälplig vid bokslutsarbete

Vem söker vi
Vi söker dig som har ett flexibelt förhållningssätt och van vid att arbeta brett i din roll. Du är en given teamplayer som bidrar till teamets framgång. Du är inte rädd för förändring och har ett lösningsfokuserat mindset, vidare är du proaktiv och vågar hugga i där det behövs. Du gillar att både lära dig av dina kollegor samtidigt som du bidrar med din kompetens och erfarenhet.

Vi ser gärna att du har arbetat i en likande roll tidigare i ett internationellt bolag. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Det är ytterst meriterande om du behärskar något av följande språk, franska, spanska, holländska eller italienska.

Om du vill veta mer
Har du frågor om rollen så kontakta konsultchef Alexandra Cederqvist (alexandra.cederqvist@wise.se) eller konsultchef Stephanie Grammenidis (stephanie.grammenidis@wise.se)

För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. Du kommer sedan skickas vidare till att besvara några snabba urvalsfrågor gällande den kompetens vi söker till oss.

I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Förmåner

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Ansök nu!

Så går det till

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Steg 02

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Du får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb