Inköp & Logistiksamordnare

Göteborg Konsultuppdrag

Om du söker efter en spännande tjänst inom logistik ska du definitivt fortsätta läsa. I den här tjänsten får du möjlighet att vara med och starta upp och sätta en helt ny struktur för en ny sorts logistiklösning.

Sök rollen Senast 23 april, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Inköp & Logistiksamordnare
Om du söker efter en spännande tjänst inom logistik ska du definitivt fortsätta läsa. I den här tjänsten får du möjlighet att vara med och starta upp och sätta en helt ny struktur för en ny sorts logistiklösning. Var med och styr upp strukturen genom att utföra och testa det operativa möjligheterna.
I den här tjänsten blir du uthyrd via Wise Professionals till vår kund, ett välkänt Logistikföretag, i centrala Göteborg. Tjänsten ska tillsättas i början av Maj och kommer till att börja med löpa året ut, men med chans till både förlängning och anställning direkt hos kund.

Arbetsbeskrivning Bakgrund
I din tjänst som Inköp & logistiksamordnare blir du en viktig pusselbit för att skapa en struktur kring en ny logistiklösning. Till ditt förfogande har du din framtida arbetsplats och organisation. En stabil aktör inom logistik och transportlösningar, som har de verktyg, kontakter och kunskaper som krävs för att du ska kunna utföra ditt arbete. Framför dig har du en ny produkt och därmed en ny logistikutmaning. Hur ska produkten på bästa sätt transporteras? Vilka leverantörer och utmaningar finns det? Alla nya projekt har en första gång, och ditt arbete blir att ta reda på hur varje enskilt logistikprojekt kan levereras för att på sikt, med mer data och lärdom kunna sätta en struktur ihop med dina kollegor för framtida och mer standardiserade projekt. 

Din vardag
Ditt arbete kring den nya produkten är på ca 50%. Från det att en leverans påbörjas tills att hela leveresen är på plats är du med och samordnar. Du kontaktar och hör med så väl befintliga som nya leverantörer och utforskar olika alternativ och scenarion för att planera logistiken. Bortsett från den kunskap du själv besitter, samt den kunskap du kan ta del av från kollegor och via organisationens kontaktnät, förväntas du även själv söka upp och searcha fram alternativ och tillvägagångssätt.

I dina resterande 50% arbetar du på ett liknande sätt vad gäller problemlösning och agerande. En stor skillnad är att du arbetar med den verksamhet som till stor del har en struktur för alla steg i leveransen. Däremot kan fortfarande hinder i vardagen uppstå som gör att du behöver agera och arbeta utifrån de nya förutsättningarna. Det handlar då om att lösa, förändra eller planera om delar i logistiken på ett långsiktigt plan snarare än att lösa addhoc lösningar med akuta ombokningar om exempelvis en lastbil blir stående.

Vem är du?
Vi ser att du har en högskole- alternativt KY-utbildning inom Logistik eller liknande. Du har tidigare erfarenhet av logistikplanering, alternativt arbetat på en transportavdelning. Den erfarenheten kommer underlätta för dig att förstå branschen och vilka utmaningar som kan uppstå. För att klara av men även trivas i den här tjänsten behöver du vara trygg och lita på din förmåga, även när du emellanåt stöter på utmaningar. Du arbetar strukturerat och noggrann. Det är viktigt för att bli effektiv och för att ditt arbete ska bli enklare i takt med att du får mer data/information att arbeta med. Du använder dagligen Excell och genom ditt analytiska tänkande och siffersinne, förstår du nyttan i att ständigt följa upp och räkna på leveranserna du bokar. Det är meriterande om du tidigare arbetat i något ERP-system.
För den här tjänsten krävs att du är flytande vad gäller tal och skrift i både svenska och engelska. 

När du blir en av oss
Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss, Marios Maletsikas och Ellinor Dahlqvist, om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Du når Marios på mm@wise.se eller 0765-259026, Ellinor når du på ellinor.dahlqvist@wise.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 23 april, 2019

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Marios Maletsikas

Konsultchef

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 23 april, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

VD till Telenta AB

Vi söker vår nya ledare som vill fortsätta driva vårt digitaliseringsarbete samt utveckling av molnbaserade tjänster. Läs mer i annonsen och hör gärna av dig!

Göteborg Sista ansökningsdag: 9 maj, 2019

Läs mer & ansök

Nytt

Digital Specialist till Veidekke

Vill du arbeta i en värderingsstyrd organisation och bli övergripande ansvar över våra sociala medier? Vi söker en Social & Digital Communication som drivs av att realisera strategier och idéer i praktiken och vill vara ansvarig från att planera strategi till att komma i mål med oss på kommunikationsteamet på Veidekke

Stockholm Sista ansökningsdag: 4 maj, 2019

Läs mer & ansök

Nytt

Innehållsproducent till Veidekke

Vill du arbeta i en värderingsstyrd organisation och har erfarenhet av taktiskt och operativt kommunikationsarbete? Vi söker en vass skribent och innehållsproducent som vill arbeta med flera delar av kommunikationshantverket hos oss på Veidekke.

Stockholm Sista ansökningsdag: 4 maj, 2019

Läs mer & ansök