Löneadministratör till Tarkett

Stockholm Heltid Rekrytering

Är du duktig på löneadministration och vill arbeta självständigt med lön samtidigt som du får arbeta med HR administration?

Sök rollen Senast 26 april, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Detta är en direktrekrytering där processen sköts av Wise Professionals, men du blir anställd hos Tarkett. Detta är en tillsvidareanställning med provanställning i början. Placeringen är i deras i fina lokaler i Sollentuna. Här kommer du till en prestigelös arbetsplats med goda möjligheter till utveckling.

Rollen och huvudsakliga arbetsuppgifter

Som löneadministratör hos Tarkett kommer du att ansvara för hela löneprocessen i Hogia Lön. Du kommer att ansvara för löpande lönehantering, redovisning av skatter, avgifter och statistik samt ge stöd i olika lönerelaterade frågor. Du kommer även att ansvara för framtagande av rapporter, administration gällande pensioner och försäkringar, friskvård och traktamente för våra ca.100 anställda i Sverige inom Tarkett Sales. Du säkerställer att arbetet sker i enlighet med företagens rutiner samt lagar och avtal.

Som löneadministratör ansvarar du för hantering bilfrågor, varierande bonusupplägg och bonusfrågor, försäkringar, sjukfrånvaro mm. Utöver löneadministration så har du andra administrativa uppgifter inom HR-avdelningen, t ex hantera KPI, lönerevision, lönekartläggning, kontering av fakturor, kontakter med företagshälsovården, introduktion av nya medarbetare, digitalisering av system mm.

Du kommer även att ansvara för kontorsrelaterade frågor och events. Du tillhör HR-avdelningen men samtidigt ha du ett mycket nära samarbete med ekonomiavdelning. Du kommer också att ha kontakt med kollegor i våra fabriker i södra Sverige samt kollegor i andra nordiska länder och hantera vissa nordiska HR-relaterade frågor. Du kan även delta i vissa EMEA-projekt.

Din bakgrund

Vi söker dig som har god erfarenhet av löneadministrativt arbete, gedigen kunskap inom löneområdet och en vilja att bidra med din kunskap för vidareutveckling och förbättring av våra löneprocesser. För att lyckas i rollen tror vi att du har minst 1-2 års erfarenhet av löneadministration. Erfarenhet av Hogia Lön är ett krav och du känner dig bekväm att arbeta i olika system och har goda kunskaper i Office paketet.

Du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och har erfarenhet av att arbeta självständigt med hela löneprocessen. Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Vidare har du en hög integritet, en god känsla för service och är flexibel och prestigelös i ditt sätt. Du är bra på siffror och har även visst intresse för ekonomifrågor.

Erbjudande

Vi erbjuder dig en prestigelös arbetsplats med trevliga kollegor som trivs väldigt bra. Tarkett är ett företag som tar hand om sin personal på ett bra sätt och här finns möjligheter till utveckling och internationellt samarbete. Här får du möjlighet att som löneadministratör arbeta självständigt med hela löneprocessen samtidigt som du får arbeta bredare med HR-frågor.

Om Tarkett

Tarkett har tillverkat golv i Sverige sedan 1886 och marknadsför idag golv- och väggmaterial för såväl hemmiljö som design- och funktionslösningar för offentlig miljö. Med 36 produktionsenheter och ca 13 000 anställda är Tarkett en av de största golvtillverkarna i världen. 2018 omsatte företaget över 2,8 mrd Euro och varje dag säljs det ca 1,3 miljoner kvm golv till kunder i över 100 länder. I produktportföljen ingår bl a trä, plast, laminat, linoleum samt textila golv. Tarkett arbetar långsiktigt med hållbarhet enligt devisen ”Doing Good Together”. Sedan 2011 tillämpar företaget principerna för Cradle to Cradle® för att skapa golvlös­ningar som har en positiv inverkan på människors inomhusmiljö och på vår planet. En viktig del av arbetet är att verka för utvecklingen av en cirkulär ekonomi. Tarkett är noterat på Euronext i Paris. För mer information, besök tarkett.se.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Rose på karin.rose@wise.se eller 072-303 59 24. Annonsen kommer att ligga ute till och med den 2019-04-26 och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 26 april, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Tarkett

Hammarbacken 12 , Sollentuna

Kontakta mig för mer information

Karin Rose

Rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 26 april, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

VD till Telenta AB

Vi söker vår nya ledare som vill fortsätta driva vårt digitaliseringsarbete samt utveckling av molnbaserade tjänster. Läs mer i annonsen och hör gärna av dig!

Göteborg Sista ansökningsdag: 9 maj, 2019

Läs mer & ansök

Nytt

Digital Specialist till Veidekke

Vill du arbeta i en värderingsstyrd organisation och bli övergripande ansvar över våra sociala medier? Vi söker en Social & Digital Communication som drivs av att realisera strategier och idéer i praktiken och vill vara ansvarig från att planera strategi till att komma i mål med oss på kommunikationsteamet på Veidekke

Stockholm Sista ansökningsdag: 4 maj, 2019

Läs mer & ansök

Nytt

Innehållsproducent till Veidekke

Vill du arbeta i en värderingsstyrd organisation och har erfarenhet av taktiskt och operativt kommunikationsarbete? Vi söker en vass skribent och innehållsproducent som vill arbeta med flera delar av kommunikationshantverket hos oss på Veidekke.

Stockholm Sista ansökningsdag: 4 maj, 2019

Läs mer & ansök