Göteborg Rekrytering

Controller

Vill du vara delaktig i en miljö där man skapar framgång och tillväxt? För att spetsa vårt redan kompetenta team söker vi nu en controller som trivs i en affärs- och verksamhetsnära roll. Läs mer i annonsen och tveka inte att söka redan idag!

Newsec Property Asset Management erbjuder ett stimulerande arbete i dynamisk miljö med stora möjligheter till utveckling, såväl personlig som yrkesmässig. Du får möjlighet att vara en del av ett roligt och framgångsrikt företag där nyfikenhet och modet att göra annorlunda uppmuntras. Newsec Property Asset Management arbetar kontinuerligt med att skapa goda förutsättningar för medarbetarnas utveckling och trivsel, och har flera år i rad utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. För att spetsa vårt redan kompetenta team söker vi nu en controller som trivs i en affärs- och verksamhetsnära roll.

Vad ska du göra?
Som controller ingår du i vårt team om 60 personer som säkerställer en trygg hantering av en av våra kunders ekonomiska förvaltning enligt gällande förvaltningsavtal. Du kommer att arbeta självständigt med ansvar för att uppföljning, analys och rapportering kvalitetssäkras och levereras till vår kund. Rollen innebär att kunna hantera stora volymer med en övergripande förståelse och att vara länken mellan kund och teamet.

Du kommer även jobba med att:

  • Utveckla rapporter, nyckeltal och systemstöd utifrån kundens behov av nya tjänster och produkter
  • Ta fram olika nyckeltal och analyser, tex kostnads-, intäkts- och resultatanalys
  • Bidra med förbättringar i arbetssätt, effektivisera rutiner och internt kunskapsutbyte
  • Aktivt samverka med kundens team av business controllers
  • Genomgång med medarbetare hos kund rörande bokslut, budget och prognosprocesser, såsom bl a tidplaner
  • Uppbokning av upplupen media för samtliga fastigheter vid bokslut
  • Kontroll av upplupet förvärv
  • Budgetprocess, verksamhetsrapporter i Hypergene
  • Kontaktperson mot Hypergene samt delta veckovis i utvecklings- och uppföljningsmöten där även IT deltar

Vem är du?
Du är civilekonom eller motsvarande och har 3 – 5 års erfarenhet som controller framförallt från tjänstesektorn. Detta gör att du är van att arbeta med budget, prognos, uppföljning samt rapportering. Du har en god förståelse för koncernredovisning och erfarenhet av att hantera internfakturering. Det är viktigt att du har en bakgrund som gör att du känner dig trygg i att ta ett helhetsansvar för att driva de olika processerna. Det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen. Vi vill att du är van att arbeta såväl strategiskt som operativt. Ditt intresse för olika system är stort och du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, framför allt i Excel. Svenska i tal och skrift är ett krav.

Din personlighet är en viktig framgångsfaktor. Du är flexibel och trivs att arbeta både i team och självständigt. Du trivs i ett högt tempo, med varierande arbetsuppgifter och har lätt att ta in och analysera en stor mängd information. Att jobba mot och hålla olika typer av deadlines är något som du är mycket van vid och motiveras av. Eftersom tjänsten innebär mycket kontakter med interna och externa parter, är du kommunikativ, social och ser möten med olika typer av människor som en naturlig del i din vardag. Som person har du en öppen personlighet samtidigt som du har ett tydligt affärstänk och är analytisk.

Vilka är vi?
Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster inom rådgivning och förvaltning. Vi är ett partnerägt bolag med ca 1700 medarbetare fördelade på samtliga sju marknader i Norden och Baltikum. Newsec är Nordens ledande fastighetsförvaltare. Vi har en hög tillväxttakt och efterfrågan på våra tjänster ökar.

Läs mer här.

Vill du veta mer?
Den här rekryteringen genomförs i samarbete med Wise Professionals/Eqonomy. Du kommer att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Martin Jerrskog på martin.jerrskog@wise.se. Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt då dessa hanteras löpande.

Förmåner

  • Friskvård
  • Förtroendearbetstid
  • Föräldralön
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner
  • Privat sjukförsäkring

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb