Enhetschef för Verksamhetsstöd till Energiföretagen

Stockholm Rekrytering

Energiföretagen Sverige är branschorganisationen för energibranschen som samlar nära 400 företag som producerar, distribuerar, säljer och lagrar energi. Vår vision är att skapa ett samhälle med hållbar energi för alla, alltid.

Vill du vara med och leda och utveckla verksamheten i en spännande fas bl a med uppdraget att öka takten i en digital framtid? Då kan det vara dig vi söker!

Sök rollen Senast 3 juni, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Energiföretagen Sverige är en förening vars verksamhet utvecklas i samverkan med medlemmarna. Vår främsta uppgift är att skapa goda affärsmässiga villkor för våra medlemmar, som med sin verksamhet vill verka för hållbara och resurseffektiva energisystem. Vi är branschens röst i samhällsdebatten och i relation till andra samhällsaktörer i Sverige och EU. Vi verkar lokalt, nationellt och internationellt. Läs mer på www.energiforetagen.se

Organisationen är uppdelade i fem enheter som alla har ett specifikt övergripande ansvarsområde inom ramen för vårt uppdrag och med ett gemensamt fokus att tillsammans bidra till att Energiföretagen Sverige når uppsatt vision och mål.

Om rollen

Som enhetschef för Verksamhetsstöd, får du en spännande och viktig roll med uppdrag att utveckla och strukturera verksamheten. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till Vd. Tjänsten är placerad i trevliga lokaler vid Norra Bantorget i Stockholm.

Verksamhetsstöd har i uppdrag att utveckla, samordna och utföra arbetsuppgifter inom områdena ekonomi, IT, HR och Administration. Enheten består i dag av 12 personer som alla rapporterar direkt till enhetschefen.

Exempel på övergripande ansvar och arbetsuppgifter: 

  • Ansvarar för att leda det interna arbetet kring organisationsutveckling, kompetensförsörjning samt intern styrning och kontroll i organisationen.
  • Driva arbetet med att se till att organisationens digitala plattform, struktur och processer hela tiden utvecklas för att stödja organisationens verksamhet på ett ändamålsenligt sätt. I detta ingår bl.a. med kvalitets- och effektivitetsarbete.
  • Ansvarar för utveckling av enheten i linje med Energiföretagens utveckling och behov.
  • I större avtal som organisationen ingår ansvara för kvaliteten i upphandlingar och avtal, samt uppföljningen av dessa.
  • Ersätta VD i ledningsgrupp vid dennes frånvaro.

Om dig         

Du har en akademisk examen med inriktning mot HR, Ekonomi eller motsvarande. Många års erfarenhet av att arbetat såväl operativt som strategiskt i stabsfunktioner, t.ex. inom Ekonomi, IT och HR. Du har erfarenhet från ledande befattningar och ledningsgruppsarbete, samt är en dokumenterat god ledare och förebild. Du har flera års erfarenhet av förändringsledning och har också erfarenhet av att arbeta med effektiviseringar, automatisering, byten av IT-system, ekonomisystem etc. God förståelse för digitalisering är ett krav. 

Erfarenhet från värderingsstyrda organisationer och från medlemsföreningar är meriterande.

Personliga egenskaper

• Förmåga att bygga goda relationer

• Trygg och tydlig som person, i sin yrkesroll och som ledare

• Förtroendeingivande och kommunikativ

• Drivande och handlingskraftig, men ändå lyhörd

• Strukturerad och lösningsorienterad

AnsökanI den här rekryteringen samarbetar Energiföretagen med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jan Rosing på jan.rosing@wise.se eller 076-620 29 52. Vi ser fram emot din ansökan snarast via www.wise.se, dock senast den 3 juni 2019. Urval sker löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via mail p g a GDPR.

Sök rollen Senast 3 juni, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Jan Rosing

Jan Rosing

Senior rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 3 juni, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Löneekonom till HR-Services hos NCC!

Vill du arbeta i en rolig och riktigt viktig roll som säkerställer rätt löneredovisning? Vill du dessutom tillhöra ett härligt team och få chansen att arbeta på NCC? Sök rollen som Löneekonom idag!

Stockholm Sista ansökningsdag: 11 juni, 2019

Läs mer & ansök

Nytt

Löneadministratör till IP Only!

Är du löneadministratör med några års erfarenhet och redo för nästa utmaning i karriären? Är du lösningsorienterad, självgående och trivs i en föränderlig miljö? Då kan det vara dig vi söker till ett längre uppdrag på IP Only!

Stockholm Sista ansökningsdag: 10 juni, 2019

Läs mer & ansök