HR-Administratör till Bonnier Broadcasting

Stockholm Konsultuppdrag

Till Bonnier Broadcasting söker vi nu en erfaren HR-Administratör. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid med en uppdragslängd på 1 år med start omgående.

Sök rollen Senast 30 maj, 2019

Ditt uppdrag

I rollen som HR-administratör på Bonnier Broadcast så ansvarar du för att självständigt sköta personaladministration och support för tjänstemän samt chefer inom verksamheten. Du kommer bli en del av ett team där dina närmsta kollegor är tre stycken HR-Administratörer samt Lousia som är Compensation & Benifits ansvarig. Du kommer även ha kontakt med den andra delen av HR teamet bestående av HR Business Partners. Kulturen på Bonnier Broadcasting är välkomnande, trevlig och vardagen går i ett högt tempo.

Några exempel på vad dina arbetsuppgifter kan vara:

·        Skriva anställningsavtal

·        Lägga upp och ändra anställningsuppgifter i HR-systemet Workday

·        Rapportera in löneuppgifter till Shared Service Center

·        Kontaktperson gällande löpande frågor från Shared Service Center

·        Kontera fakturor

·        Hantera organisationsförändringar och behörigheter i HR-systemet

·        Svara på löpande frågor via HR-mejlen, möten och telefon från medarbetare och chefer

·        Arkivering och scanning

·        Hantering av digitalt arkiv

·        Statistik och rapporter

Din bakgrund

Kunskaps- och erfarenhetskrav:

·        God erfarenhet från personaladministration.

·        Mycket bra kunskaper i Office paketet, speciellt Excel.

·        Erfarenhet av att arbeta i HR-systemet Workday eller något annat större HR-system är ytterst meriterande.

·        Erfarenhet från löneadministration är meriterande.

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är mycket självgående och trygg i din administrativa erfarenhet. Du trivs i en administrativ roll och med att skapa nya kontakter där du får använda din sociala förmåga. Du kommer ha daglig kontakt med medarbetare och chefer så det är viktigt att vara anpassningsbar samt serviceinriktad med en förtroendeingivande attityd. Det pågår ständigt förändring inom företaget, därför är det viktigt att du har en positiv approach, trivs i ett högt tempo och kan skapa struktur i arbetet trots en föränderlig miljö.

Om företaget

Bonnier Broadcasting är Nordens största kommersiella tv-bolag. De är ledande i utvecklingen av rörlig bild och digitaliseringen av tv-industrin med hjälp av kraften och styrkan i de stora varumärkena TV4 och C More – och hos deras fantastiska medarbetare. Tillsammans levererar de engagerande och underhållande innehåll till hela Sverige.

Moderbolaget Bonnier Broadcasting har omkring 1200 anställda, som jobbar med gemensamma frågor som teknik, programbeställningar, inköp, sport- och nyhetsproduktion, ekonomi, HR, strategi, kommunikation och marknadsföring. Försäljning utförs inom dotterbolagen TV4 och C More, och allt programinnehåll utom nyheter och sport produceras av externa produktionsbolag. Läs mer på bonnierbroadcasting.com

När du blir en av oss

Som uthyrd konsult via oss på Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg och att du ska trivas i din anställning. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos oss på Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Våra värdeord – Passion, Kvalitet och Tillväxt – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Vår kultur präglas av nyfikenhet, att vara på tå och ligga i framkant – vi kallar det att vara och agera Frontline. Vi har även flera initiativ kopplat till välgörande CSR-arbeten. Under 2018 är vi bland annat guldsponsor till Team Rynkeby God Morgon som cyklar till förmån för Barncancerfonden. Vi ser det som en perfekt match med våra värderingar om hälsa och önskan om att alla barn ska få sina drömjobb i framtiden.  

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Johanna Karlsson (johanna.karlsson@wise.se, 0763101573) och konsultchef Paola Banegas.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 30 maj, 2019

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

johanna-karlsson

Johanna Karlsson

Talent Acquisition Specialist

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 30 maj, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Löneekonom till HR-Services hos NCC!

Vill du arbeta i en rolig och riktigt viktig roll som säkerställer rätt löneredovisning? Vill du dessutom tillhöra ett härligt team och få chansen att arbeta på NCC? Sök rollen som Löneekonom idag!

Stockholm Sista ansökningsdag: 11 juni, 2019

Läs mer & ansök

Nytt

Löneadministratör till IP Only!

Är du löneadministratör med några års erfarenhet och redo för nästa utmaning i karriären? Är du lösningsorienterad, självgående och trivs i en föränderlig miljö? Då kan det vara dig vi söker till ett längre uppdrag på IP Only!

Stockholm Sista ansökningsdag: 10 juni, 2019

Läs mer & ansök