Stockholm

Bokslutssjälvständig redovisningsekonom

Till en av våra kunder som är en relativt stor börsnoterad koncern, omsättning ca 932 mkr (2019), med en uppbyggd Shared Service Center funktion med 14 medarbetare som alla arbetar med koncernens 12 varumärken söker vi nu dig som är en bokslutssjälvständig redovisningsekonom och intresserad av ett nytt arbete!

Tjänsten innebär i stora drag att knyta ihop redovisningen för några av koncernens dotterbolag. För denna tjänst välkomnar vi dig med F-skatt som är intresserad av ett konsultuppdrag och vi välkomnar även dig som vill bli anställd och som ser detta som en långsiktig tjänst då möjlighet till anställning finns efter en tids inhyrning. Omfattningen för tjänsten är heltid. Vår kund sitter i fina lokaler i Garnisonen i Stockholm.

Ditt uppdrag

Som redovisningsekonom ansvarar du för ett antal dotterbolag inom koncernen. Vår kund är ett bolag i stark tillväxt och du kommer att ingå i ett fokuserat team som ständigt strävar efter att ge god service och leverera hög kvalitet. Du rapporterar till bolagets redovisningschef.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är:

  • Månads-, kvartals- och årsbokslut
  • Skatter, moms och deklarationer
  • Delta i utveckling av ekonomiprocesser och arbetsrutiner
  • Delta i budget- och prognosarbete
  • Bistå med analyser och visst controllingarbete

Din Bakgrund

Vi söker dig som har minst några års erfarenhet från kvalificerat redovisningsarbete, gärna med erfarenhet från tjänsteföretag. Eftergymnasial eller akademisk utbildning är meriterande. Du har generellt goda systemkunskaper, gärna med erfarenhet av affärssystemet Navision. Du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift. Det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet från större, gärna noterade bolag och är van vid stora flöden.

Som person är du glad och positiv samt har en förmåga att arbeta fokuserat och komma i mål med dina arbetsuppgifter. Du är således van att arbeta självständigt, du trivs med tempo och får saker att hända. Du har ett driv och ett engagemang i ditt arbete och bidrar till en god stämning på arbetsplatsen. Du uppskattar dessutom ett nära samarbete kollegor emellan och är van att arbeta i grupp. Det är viktigt att du är en individ som kan verka och trivas i ett tillväxtbolag med föränderlig miljö och expansion som naturliga inslag.

När du blir en av oss

Som uthyrd konsult via oss på EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg och att du ska trivas i din anställning. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos oss på EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Våra värdeord – Passion, Kvalitet och Tillväxt – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Vår kultur präglas av nyfikenhet, att vara på tå och ligga i framkant – vi kallar det att vara och agera Frontline.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om uppdraget eller undrar hur processen ser ut framöver. Jag som arbetar med detta uppdrag är Iren Sayar. Mig når du på tfn 073-521 65 53.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Förmåner

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

Ansök nu!

tjänstepension

Så går det till

Vår process

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Steg 02

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Du får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb