Senior HR-Coordinator till TECHNIA

Stockholm Rekrytering

Tjänsten för dig som vill få möjligheten att arbeta i ett framgångsrikt bolag, få möjlighet att vara med och påverka och som trivs i en internationell miljö.

Sök rollen Senast 19 juni, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

Vill du arbeta i en utvecklande och stimulerande roll som HR-Coordinator på ett svenskt framgångsrikt bolag med global verksamhet? Är du en erfaren administratör med förmåga att se både till helhet och detaljer? Hos oss finns en central roll med tydligt ägarskap för HR-administrationens utveckling och många internationella kontaktytor.

Om rollen

HR-funktionen hos oss är en central del i vår framgång. Här arbetar vi proaktivt med att på bästa sätt stötta utveckling för våra chefer och medarbetare. Ett huvudfokus för oss är att digitalisera flera stödprocesser inom HR. I din roll som HR-koordinator har du ett nära samarbete med vår Nordiska HR-chef och Globala HR-direktör samt våra affärsområdeschefer. Du kommer även att ha ett nära samarbete med våra globala HR-team.

Du kommer att vara placerad på TECHNIAs huvudkontor i Kista och rapporterar till Globala HR-direktören. Tjänsten innebär ett antal resdagar om året till våra bolag i Norden samt vid behov till andra länder.

Dina arbetsuppgifter kommer att vara breda och omväxlande, men i huvudsak bestå av:

  • Regionalt HR administrativt ansvar för Norden och USA gällande HR-administrativa processer, HR-masterdata, personaländringar, personalhandbok, förmåner, pensioner, bonus/kommissionsplaner.
  • Kontaktansvar gentemot externa lönekontor i Norden och USA, månadsvis rapportering av HR-data till dem och till finansavdelning samt återkoppling genom rapporter till organisationen. Löpande kontakt & koordinering med administrationen i Indien.
  • Systemadministration; underhåll och globalt utvecklingssamarbete i vårt HR-system Sage People.
  • Ständig utveckling/effektivisering av HR-processer och rutiner genom att driva projektarbete självständigt och i samråd med Nordiska HR-Manager och HR-teamen regionalt och globalt.
  • Administrativa ansvar i strukturer för lön, befattningar och performance management.
  • Sammankallande för regelbundna introduktionstillfällen för nya medarbetare och informationsmöten för chefer.

Vem är du?

För att bli framgångsrik och trivas i rollen önskar vi att du är en erfaren administratör med bakgrund av liknande arbetsuppgifter inom HR. Du har eftergymnasial utbildning och har arbetserfarenhet från bolag i tillväxt där du arbetat utvecklingsinriktat parallellt med löpande adminstration. Har du tidigare erfarenhet av löneadministration är det meriterande.

Du har drivkraften att genomföra förbättringar i administrativa arbetssätt och processer vilket också innebär att du har förmåga att se till både detaljer och helhet. Du är serviceinriktad och kombinerar detta med integritet och är van vid att löpande vara i kontakt och agera kravställare mot olika beslutsfattare inom hela organisationen. Då vi arbetar i en föränderlig organisation med högt tempo och med uppgifter som spänner över hela HR-området krävs förmåga att prioritera, men även kunna skifta fokus och hugga i där det behövs.

Då mycket av arbetet kommer att ske i IT-system behöver du kombinera god systemvana med systemintresse och vi ser att du är en god användare i Excel. Du attraheras av att arbeta internationellt och besitter mycket god svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Erbjudande

Vi erbjuder dig ett jobb i ett svenskt företag med internationell verksamhet som utvecklas och växer. Det medför många möjligheter. TECHNIA har en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chefer i hela organisationen. Våra medarbetare värdesätter flextid, friskvårdsbidrag satsningar på kompetensutveckling och teamaktiviteter som bidrar till att vår stämning är på topp! Vi sitter i ljusa och fräscha lokaler på kort gångavstånd från Kista Galleria med goda kommunikationer, parkering finns vid behov. Välkommen till en arbetsplats med fantastiska kollegor och mycket glädje i internationellt samarbete.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulrika Franzén Körlof på ulrika.franzen-korlof@wise.se. Annonsen kommer att ligga ute till och med den 2019-06-16 och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Om TECHNIA

TECHNIA är ett svenskt IT-bolag som är en global kunskapsledare inom Product Lifecycle Management (PLM), och arbetar med flera av världens mest intressanta varumärken. Vi erbjuder verktyg, system och tjänster som låter våra kunder förverkliga och utveckla sina produkter och idéer, inom allt från planering och design, till utbildning och support. Med nytänkande och passion är vi en del av att skapa framtidens innovationer. Vi är 700 medarbetare i 15 länder och befinner oss i en expansiv fas där vi växer och behöver stärka vårt HR-team på huvudkontoret i Kista med en ny medarbetare. TECHNIA är en del av Addnode Group (noterad på Nasdaq OMX Nordic List). För mer information: www.technia.com

 

Sök rollen Senast 19 juni, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger TECHNIA

Isafjordsgatan 15, Kista

Kontakta mig för mer information

ulrika-franzen-korlof

Ulrika Franzén Körlof

Rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 19 juni, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

HR Generalist till Blomsterfonden

Söker du nya utmaningar som HR Generalist i en organisation som arbetar för ett gott syfte? Blomsterfonden söker nu dig som har erfarenhet och vill utveckla vår framtida verksamhet.

Stockholm Sista ansökningsdag: 3 juli, 2019

Läs mer & ansök

Head of Retail to Cheil

Cheil is currently undergoing an exciting period of growth and is therefore on the hunt for a new Head of Retail. This is a great opportunity to work in a fast-paced, international environment where collaboration and a team-player mindset is key.

Stockholm Sista ansökningsdag: 30 juni, 2019

Läs mer & ansök