Talent Acquisition Specialist till TECHNIA

Stockholm Rekrytering

Vill du vara med och vidareutveckla en rekryteringsfunktion samtidigt som du själv fördjupar din kompetens inom Talent Acquisition? Vi söker dig med erfarenhet av att framgångsrikt driva egna rekryteringsprocesser till en spännande och mångfacetterad roll på ett svenskt världsledande IT-bolag i stark tillväxt.

Sök rollen Senast 7 juli, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

Om rollen

Rekryteringsfunktionen hos oss är en central del i vår fortsatta framgång och expansion. I rollen som Talent Acquisition Specialist hos oss arbetar du såväl strategiskt som operativt i tätt samarbete med våra affärsområdeschefer för att säkra kompetensförsörjningen av framförallt IT-konsulter. Du driver självständigt egna rekryteringsprocesser från kravprofil till kontraktsskrivning, samt deltar aktivt i operativa ledningsmöten med syfte att planera för behov och rekryteringsaktiviteter. 

Parallellt med detta kommer du även vara delaktig i olika utvecklingsprojekt för att ytterligare vässa vår rekryteringsfunktion. Vi kommer bl.a. implementera ett globalt rekryteringssystem under hösten; ett projekt där du genom din input och erfarenhet får möjlighet att påverka utformningen.

Du kommer tillhöra vårt HR-team för Norden på TECHNIA:s huvudkontor i Kista. Du samarbetar närmast med vår Talent Acquisition Manager, samt med övriga teamet som i dag består av en HR Coordinator, HR Manager Nordics samt Global HR Director. Då vi i HR-teamet är tätt samverkande kommer du även inkluderas i många av de övriga löpande och strategiska HR-områden som vi hanterar.

Dina huvudsakliga ansvarsområden i rollen:

  • Självständigt driva hela rekryteringsprocesser, från kravprofil till kontraktskrivning
  • Arbeta med search eller andra uppsökande aktiviteter från olika plattformar
  • Delta i projekt kopplat till rekrytering och Employer Branding

Vem är du?

För att lyckas i rollen tror vi att du är resultatorienterad och har förmåga att arbeta strukturerat för att nå uppsatta mål. Du är initiativtagande och kommer gärna med uppslag om hur vi kan förbättra vårt arbetssätt. Du trivs i en förändringsbenägen miljö och du har förmåga att prioritera och att växla mellan olika arbetsuppgifter. Du är kommunikativ och kan interagera med ledare på alla nivåer i organisationen.

Du har även:

  • Relevant eftergymnasial utbildning
  • Minst 2 års erfarenhet av att framgångsrikt ha drivit egna rekryteringsprocesser, gärna med inriktning IT
  • Erfarenhet av search från tex LinkedIn och andra forum
  • Goda kunskaper i svenska och engelska (koncernspråk) i både tal och skrift

Erfarenhet av personlighetsbedömning är meriterande

Erbjudande

Vi erbjuder dig ett jobb i ett svenskt företag med internationell verksamhet som utvecklas och växer. Det medför många möjligheter. TECHNIA har en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chefer i hela organisationen. Våra medarbetare värdesätter flextid, friskvårdsbidrag, satsningar på kompetensutveckling och teamaktiviteter som bidrar till att vår stämning är på topp! Vi sitter i ljusa och fräscha lokaler på kort gångavstånd från Kista Galleria med goda kommunikationer, parkering finns vid behov. Välkommen till en arbetsplats med fantastiska kollegor och mycket glädje i internationellt samarbete.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulrika Franzén Körlof på ulrika.franzen-korlof@wise.se eller Paul Sredojevic på paul.sredojevic@wise.se. Annonsen kommer att ligga ute till och med den 2019-07-08, och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Om TECHNIA

TECHNIA är ett svenskt IT-bolag som är en global kunskapsledare inom Product Lifecycle Management (PLM), och arbetar med flera av världens mest intressanta varumärken. Vi erbjuder verktyg, system och tjänster som låter våra kunder förverkliga och utveckla sina produkter och idéer, inom allt från planering och design, till utbildning och support. Med nytänkande och passion är vi en del av att skapa framtidens innovationer. Vi är 700 medarbetare i 15 länder och befinner oss i en expansiv fas där vi växer och behöver stärka vårt HR-team på huvudkontoret i Kista med en ny medarbetare. TECHNIA är en del av Addnode Group (noterad på Nasdaq OMX Nordic List). För mer information: www.technia.com
 

Sök rollen Senast 7 juli, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Paul Sredojevic

Rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 7 juli, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

HR Generalist till Blomsterfonden

Söker du nya utmaningar som HR Generalist i en organisation som arbetar för ett gott syfte? Blomsterfonden söker nu dig som har erfarenhet och vill utveckla vår framtida verksamhet.

Stockholm Sista ansökningsdag: 3 juli, 2019

Läs mer & ansök

Head of Retail to Cheil

Cheil is currently undergoing an exciting period of growth and is therefore on the hunt for a new Head of Retail. This is a great opportunity to work in a fast-paced, international environment where collaboration and a team-player mindset is key.

Stockholm Sista ansökningsdag: 30 juni, 2019

Läs mer & ansök