Solna Rekrytering

Affärsenhetscontroller till JM

Nu söker vi en affärsenhetscontroller till JM Bostad med placering på kontoret i Solna. Här kommer du till en öppen organisation med gott om både utvecklingsmöjligheter och spännande utmaningar.

Affärsenhet JM Bostad Stockholm är uppdelat i fyra regioner med två controllers för affärsenheten samt en för respektive region. Som affärsenhetscontroller kommer du arbeta brett med frågor som rör allt från att stödja regionerna i enskilda projekt och förvärv, moms och skattefrågor till affärsenhetens arbete med prognoser och ekonomiskt utfall. Du sitter med i affärsenhetens ledningsgrupp och rapporterar till Affärsenhetschef. Du har ett nära samarbete med regionerna samt JMs Ekonomi- och Finansavdelning. Det är ett självständigt arbete med flera kontaktytor, framförallt internt, men också externt. I tjänsten ingår också personalansvar för två redovisningsekonomer med ansvar för upprättande av kvartal- och årsbokslut för dotterbolag inom affärsenheten.

Dina arbetsuppgifter i stora drag:

  • redovisning, ekonomisk styrning, rapportering, controlling och internkontroll inom affärsenheten.
  • sammanställning och rapportering av prognoser och utfall
  • samverkan med affärsenhetschef följa upp och analysera strategier och affärsplaner
  • analysera och följa upp affärsenhetens byggrättsportfölj
  • granska affärsenheten och projekt genom uppföljning och bedömning av risk- och möjlighetsanalyser
  • samordna och sammanställa det arbete som utförs av regioncontrollers
  • ansvara för att nya rutiner och policyer relaterade till moms, skatt, redovisning och rapportering implementeras i affärsenheten
  • informera och utbilda organisationen i moms-, skatte- och ekonomifrågor
  • utveckla ekonomiska processer och rutiner samt delta i koncerngemensamma interna utvecklingsfrågor
  • personalansvar för affärsenhetens redovisningsekonomer inkl ansvar för upprättande av kvartals- och årsbokslut för dotterbolag inom affärsenheten.

Din Profil

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med mångårig erfarenhet av en controllerfunktion och/eller revisionsbyrå. Har du dessutom god förståelse för koncernredovisning samt tidigare erfarenhet från byggbranschen så är det meriterande. Du känner till redovisningstekniken SVA och har goda kunskaper i Office-paketet. Du trivs i rollen att leda andra och ditt ledarskap präglas av prestigelöshet. Du är affärsmässig och har lätt för att samarbeta. Du ska som ledare och chef besitta förmåga och trivas med att coacha, motivera och vägleda dina medarbetare i deras arbete.

Som person är du strukturerad och har en god analytisk förmåga samtidigt som du är flexibel och snabbt kan ändra kurs om så skulle behövas. Du är engagerad och har lätt för att ta till dig och överföra information/kunskap. Vi ser också att du har ett intresse för samhällsbyggnad och bostäder.

Vi erbjuder

På JM ska du kunna prestera och få nya utmanande arbetsuppgifter när de gamla blivit för små. Vi vill skapa förutsättningar att din karriär är en som du känner stolthet över och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. Husen, stadsdelarna och livsmiljöerna vi skapar ska finnas kvar i minst 100 år och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FNs globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JMs klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor. Genom att arbeta hos oss är du med och förändrar branschen. Välkommen att skriva din historia med oss! 

Nyfiken på att veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar JM med EQonomy/Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV och du får då svara på några korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Norin-Söderström christina.norin-soderstrom@wise.se och Andreas Larsson på andreas.larsson@wise.se. Vi kommer arbeta med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan om rollen känns rätt för dig! Vi värnar om din integritet och behandlar allas personuppgifter enligt GDPR förordningen (läs mer här). Välkommen med din ansökan!

Förmåner

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb