Strategisk Inköpare/Inköpsansvarig

Stockholm Rekrytering

Arkitektkopia är på en fortsatt spännande resa och nu söker vi en strategisk inköpare till huvudkontoret i Bromma.
Arkitektkopia är ett rikstäckande serviceföretag i den grafiska branschen som vänder sig till företag som behöver kommunicera – tydligt och snabbt. Grafiska branschen och dess kunder och köpmönster förändras. Arkitektkopia står inför utmaningar att förändra och anpassa sig till en mer kundfokuserad verksamhet.

Sök rollen Senast 25 augusti, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

På företagets hemsida arkitektkopia.se hittar du mer information om allt från den marknadsledande molntjänsten Byggnet för bygg- och fastighetsbranschen till det breda erbjudandet av trycksaker och andra tjänster.

Vill du bli en del av Arkitektkopia?

Som strategisk inköpare får du ett helhetsansvar för inköpsprocessen, en spännande och viktig roll inom bolaget. Du kommer att ingå i produktionsledningen och rapporterar till produktionschefen. Tjänsten är placerad i mycket trevliga lokaler på huvudkontoret i Bromma.

I rollen hittar och utvecklar du leverantörer och affärspartners till företaget och förhandlar fram fördelaktiga avtal med syfte att öka konkurrenskraft och lönsamhet. Avgörande kan vara att strategiskt koordinera och planera inköpen i sin helhet, från företagets beslut om sortiment till förfrågan, förhandling och avtal, till driftsättning och löpande utvärdering. Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter:

  • Vara uppdaterad och hålla sig à jour med branschutvecklingen, (omvärldsbevakning, trendspaning) för att hitta nya affärsmöjligheter
  • Utvärdera leverantöre.
  • Skapa affärsmässiga relationer med rätt leverantör över tid
  • Förhandla och upprätta avtal
  • Säkerställa uppfyllnad av inköpspolicyer
  • Ansvara för att rätt information finns dokumenterad och tillgängligt i interna system
  • Utveckla och optimera rutiner för inköp, utifrån kvalitét, kostnader och leveranssäkerhet
  • Månadsvis rapportering av resultat och prestation (lagervärde, volym, marginal mm)

Trolig bakgrund för att trivas hos oss?         

För att lyckas i rollen har du en dokumenterad och gedigen erfarenhet av inköp inom den grafiska branschen, eller tillverkande industri. Vi ser att du har minst ca 5 års erfarenhet av liknande arbete och är väl insatt i både strategisk, taktisk och operativt inköp. Du har en relevant utbildning och har kompetens inom avtal- och juridikfrågor. Du har en naturlig vana att utvärdera och förhandla med leverantörer. Du har god kunskap i MS Office och har erfarenhet och systemförståelse för relevanta IT- och affärssystem. Din svenska och engelska är på en hög nivå såväl muntligen som skriftligen.

Som person…

Har du ett naturligt driv och en person som får saker att hända. Du är van att arbeta självständigt och förhandla med leverantörer. Du är duktig på att strukturera och organisera ditt arbete. Du är analytisk och kan snabbt bedöma potential, risker och konsekvenser. Att genomföra presentationer för företagsledning m fl är naturligt för dig.

AnsökanI den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jan Rosing på jan.rosing@wise.se eller 076-620 29 52. Vi ser fram emot din ansökan snarast via www.wise.se dock senast den 25 augusti 2019. Urval påbörjas omgående då tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail.

Sök rollen Senast 25 augusti, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Jan Rosing

Jan Rosing

Senior rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 25 augusti, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

COO, Regionchef, Francotyp (FP) i Sverige

Francotyp-Postalia (FP) söker nu en chef till den svenska marknaden. Som COO så får du helhetsansvaret med betoning på sales and marketing. Då bolagets produkt och tjänsteutbud är i en förändringsfas så är en stor del av ansvaret att arbeta med affärsutveckling av nya lösningar som t ex digital signering.
PÅ FP arbetar man med kommunikationslösningar för företag, främst inom området post- och dokumenthantering.

Stockholm Sista ansökningsdag: 28 augusti, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök