Stockholm Konsultuppdrag

Kommunikatör till start-up inom tech

Har du erfarenhet från tech-branschen och är en stjärna på kommunikation? Då är det denna roll som Kommunikatör på deltid du ska söka! Här får du vara med och utveckla kommunikationen på ett häftigt start-up bolag inom tech. Det är ett konsultuppdrag via KIMM/Wise Professionals på 50% under 6 månader, med start omgående enligt överenskommelse.

Om rollen

Till ett häftigt start-up bolag inom tech söker vi nu en kommunikatör på deltid. I den här rollen får du möjligheten att vara med och bidra till att företaget tar sig framåt. Målet är att synas och höras mer i vilket du spelar en viktig roll! Du kommer att ansvara för att uppdatera sociala medier och hemsida med relevant innehåll. Arbetet innefattar även att se över vilka budskap företaget ska nå ut med samt hur de ska göra det på bästa sätt. I olika sammanhang kommer du vara en stöttepelare för ledningsgruppen samt delta på IR-/kommunikationsmöten. Rollen innefattar även att ordna deltagande på andra företags event och vid dessa externa events hjälpa till med presentationer. Det är en operativ roll där du kommer jobba hands-on med olika kommunikationsrelaterade uppgifter och projekt.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Ansvara för att operativt sköta företagets kommunikation i enighet med deras kommunikationsplan
  • Uppdatera bolagets hemsidor med korrekt information
  • Ansvara för att relevant information går ut i olika sociala kanaler
  • Driva olika projekt
  • Bidra till utveckling av marknadsmaterial
  • Delta och bidra på IR-/kommunikationsmöten
  • Stödja ledningsgruppen i olika sammanhang

Om dig

För att trivas i denna roll bör du vilja och kunna arbeta självständigt samt besitta goda projektledaregenskaper. Du är i början av din karriär och en riktig ”doer” som jobbar proaktivt och har ett driv framåt. Här kan det vara snabba puckar ibland och då har du förmågan att snabbt ställa om ditt fokus. På möten bidrar du aktivt med dina tankar och idéer för företagets synlighet och kommunikation framåt. Det är fördelaktigt att du kan tänka ”utanför boxen” och hitta nya effektiva sätt att arbeta på. Du har förmågan att anpassa budskap efter mottagare och når därför på ett effektivt sätt fram med det som ska kommuniceras.

Vi vill gärna att du kan

  • skriva pressreleaser
  • omvandla våra grundidéer till snygga power points
  • skriva blogginlägg
  • skriva storyboards
  • skriva texter på svenska och engelska
  • scenografi
  • fotografera samt göra enklare filmer med mobilkameran

Önskad bakgrund

  • Erfarenhet från tech-branschen
  • 2-5 års eftergymnasial utbildning inom relevant område
  • 2-4 års arbetslivserfarenhet från liknande roller
  • Förståelse för börsnoterade bolags informationshantering
  • Mycket god förståelse för marknadsföring och sociala medier i B2B-sammanhang

Intresserad?

Känner du att detta är rätt för dig? Skicka då in ditt CV (PÅ ENGELSKA) via ansökningsknappen nedan. Önskar du mer information eller har frågor om uppdraget, kontakta rekryteringsassistent Jennelie Hedman jennelie.hedman@wise.se eller ansvarig konsultchef Eva Erlandsson på ee@kimm.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om KiMM och Wise Professionals

Vi på KIMM är specialister på rekrytering och attraktion inom kommunikation och marknadsföring. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Öresund och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar. Exempel på organisationer som vi samarbetar med hittar du här.

Är du nyfiken på att arbeta som konsult genom oss, läs mer här. Vi vill att våra medarbetare på KIMM & Wise Professionals ska ha den roligaste tiden i karriären. Det gäller såklart även för dig som uthyrd konsult. Vi är måna om att du känner dig som en del av gänget och det berättar vi gärna mer om

Förmåner

  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Ansök nu!

Så går det till

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Steg 02

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Du får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb