Göteborg Rekrytering

Ekonomichef till Chalmersfastigheter AB

Vi söker nu dig vill ansvara för att leda, driva och vidareutveckla vårt verksamhetsstöd samt ekonomifunktion. Läs mer i annonsen och tveka inte att söka tjänsten redan idag om den känns intressant!

Chalmersfastigheter är Chalmers eget fastighetsbolag och ägs i sin helhet av Stiftelsen Chalmers tekniska högskola. Vår primära uppgift är att försörja Chalmers med lokaler i egna eller inhyrda fastigheter. Vi är även en viktig del i att förverkliga Chalmers vision om en hållbar framtid genom utvecklingen av hållbara och inspirerande campus i världsklass.. Totalt äger och aktivt förvaltar vi ca 30 byggnader med sammanlagt 172 000 kvm uthyrningsbar lokalyta. Vi är 35 anställda som sitter i trevliga lokaler centralt i Göteborg. Läs gärna mer om oss på www.chalmersfastigheter.se

Vår uppskattade ekonomichef ska anta nya utmaningar internt och vi söker nu dig som vill bli hennes efterträdare.

Ditt uppdrag
I rollen som ekonomichef leder och fördelar du arbetet inom vårt verksamhetsstöd bestående av fem medarbetare inom ekonomi, kvalitet/hållbarhet & arbetsmiljö, IT och reception. Du har ett helhetsansvar för bolagets ekonomi samt för rapportering internt och externt. Rollen innebär att du kommer samarbeta med olika funktioner i bolaget och koncernen, såväl i ledningsgruppsfrågor som i frågor knutna till verksamheten i stort. Du bygger lämpliga rutiner och processer som strukturerar upp verksamheten, skapar trygghet som möjliggör att vi kan arbeta effektivt tillsammans. Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen. 

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

  • Fungera som en affärspartner till VD och verksamheten, där du bistår med ekonomisk kunskap och är verksamhetens bollplank för fortsatt affärsutveckling och effektiv administration
  • Upprätta rapportering till styrelse samt delta på styrelsemöten
  • Ansvara för att koncernrapportering, skatteberäkningar, årsredovisningar samt att revision utförs effektivt och korrekt
  • Hålla ihop arbetet med budgetprocess, intern styrning och kontroll
  • Ansvara för förvaltning, uppdateringar och utveckling, av rutiner och instruktioner inom ekonomifunktionen och därtill relaterade system
  • Vara ansvarig kontakt för externa intressenter så som myndigheter, banker, revisorer, advokater, skatter och konsulter 
  • Leda enheten så att övriga verksamheter internt såväl inom Chalmerskoncernen får ett effektivt stöd i sina processer och rutiner samt ansvara för bolagets ledningssystem på en övergripande nivå
  • Samordna företagets IT-frågor

Din profil
Du är civilekonom eller motsvarande med 5 – 10 års erfarenhet från liknande roll där du fördelat arbetet på en ekonomiavdelning. För att lyckas i rollen har du god förståelse för redovisning, erfarenhet av att upprätta årsredovisningar samt erfarenhet av ekonomistyrning. Fastighetserfarenhet och tidigare formellt ledarskap är meriterande, men inte ett krav  Dina kunskaper och erfarenheter från affärs- och rapporteringssystem samt excel är mycket goda. Du talar och skriver obehindrat på svenska samt är bekväm med att använda engelska. Att vara driven, lösningsorienterad och affärsmässig är avgörande för att lyckas i rollen. Är du dessutom en relationsbyggare, prestigelös, kommunikativ och gillar att ha kul på jobbet? Då tror vi du kommer trivas alldeles utmärkt hos oss! 

Vill du veta mer om tjänsten?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Eqonomy/Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny-Ann Löfgren, jenny-ann.lofgren@wise.se. Vi hoppas att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner

  • Friskvård
  • Förtroendearbetstid
  • Kollektivavtal

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb