Göteborg Konsultuppdrag

Controller till Karlastaden Utveckling AB

Karlastaden Utveckling AB som är en del av Serneke Invest står inför en kraftig utveckling av verksamheten i och med att den nya stadsdelen Karlastaden växer fram. Därför söker vi nu en skarp och nytänkande Controller att vara delaktig i denna utveckling kopplat till Karlastaden. Är du redo att kavla upp ärmarna och kliva in i detta spännande och fartfyllda uppdrag? Läs då vidare och sök!

Till vår kund Serneke Invest söker vi nu en konsult som kan axla rollen som Controller för en stundande föräldraledighet. Denna tjänst inleds som ett konsultuppdrag via EQonomy/Wise Professionals under ca ett år. För rätt person finns, på sikt, även möjlighet att gå över i anställning hos Serneke Invest/ Karlastaden Utveckling AB. Du kommer att utgå från Karlastadens kontor på Lindholmen. Vi ser gärna att du kan börja arbeta redan i början av januari.

Om uppdraget

I detta uppdrag kommer du ansvara för att följa upp ekonomin kopplat till de olika byggprojekten som genomdrivs i Karlastaden och kring de tillhörande Joint Ventures som man samverkar med. Serneke Invest har delägda bolag med Balder kopplat till såväl Karlatornet som Karlastaden vilket tillför komplexitet till uppdraget. Du behöver ha koll på skatter och moms och det är fördelaktigt om du har erfarenhet inom redovisning, företrädelsevis koncernredovisning. Initialt ligger ditt fokus i att följa upp kostnader kopplade till de olika projekten och till din hjälp i detta kommer du ha Power BI som kommer att implementeras inom kort. Det kommer bli inrapporteringssystemet för prognos samt analysverktyg.

I denna roll rapporterar du både till VD:n och CFO.

Huvudsakliga arbetsuppgifter i punktform:

·       Budget, prognos och uppföljning av kostnader för Karlastaden och tillhörande Joint Ventures

·       Skatter, moms, finansiering och viss redovisning kopplat till Karlastaden

·       Ta fram underlag till månadsfaktureringar till JV:n

·       Stöd i samband med projektstarter, uthyrning, finansiering och transaktioner

·       Stötta i frågor gällande ekonomi för organisationen på Karlastaden

·       Kontroll över likviditet, kassaflöde och finansieringsfrågor

·       Aktivt deltagande både operativt och strategiskt i Sernekes olika ekonomi- och controllergrupper

Din bakgrund

För att axla rollen ser vi att du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande och minst ett par års erfarenhet av liknande tjänst, gärna från bygg- eller fastighetsbranschen. Det är även fördelaktigt om du har erfarenhet av koncernredovisning, dock inget krav. Du utför ditt arbete strukturerat och är självgående med en förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Vidare är du van vid att arbeta mot deadlines och trivs med att arbeta i en dynamisk och omväxlande miljö.

Som person är du engagerad, har lätt att samarbeta med och kan behålla lugnet i stressade situationer. Du tycker om att arbeta tillsammans med andra och är så väl lyhörd som konstruktiv i din kommunikation med andra. En gemensam nämnare för många av kollegorna på Serneke Invest är ett affärsorienterat mind set och en entreprenörsådra, så känner du att detta stämmer in även på dig kommer du trivas som fisken i vattnet. Som yrkesperson kommer du till din rätt och trivs i miljöer under ständig utveckling. Lika viktigt som att kunna tänka utanför boxen är att du har en förmåga att kunna arbeta strukturerat och metodiskt.

Du behöver kunna kommunicera på såväl svenska som engelska obehindrat och känner dig bekväm med att presentera inför andra. Dessutom är det en förutsättning att du är trygg i Excel då detta är ett av dina främsta verktyg, samt med fördel har arbetat i Power BI eller liknande BI- system då detta är på väg att implementeras.

Om Serneke

Serneke är en nytänkande och expansiv koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning med ca 1200 anställda. Genom att tänka nytt driver vi utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Verksamheten har en god fördelning mellan offentliga och kommersiella uppdrag.

På Serneke jobbar vi som utmanar konventionella metoder och som genomför det ena lyckade projektet efter det andra. Vi drivs av utmaningar i alla dess former och vill vara delaktiga och bidra med nya infallsvinklar och lösningar. Vi erbjuder samma trygghet och kunskap som marknadsledarna, men med mer energi, engagemang och ett modernare synsätt. Tillsammans med våra kunder kommer vi att nå oanade höjder och just nu bygger vi ett lag med ännu fler engagerade kollegor. På Serneke är vi steget före, håller vad vi lovar och ger våra kunder något extra.

Karlatornet, som du bl.a. kommer att arbeta mot, kommer att bli Nordens högsta bostadshus och byggnationen av resterande etapper inom Karlastaden kommer att fortgå fram till ca 2028.

Du kommer också att märka att Serneke och Karlastaden präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre tillsammans. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt.

När du blir en av oss

Som konsult hos EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara konsult- och rekryteringslösningar. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Våra värdeord – nyfiken, modig och proffsig – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund.

Frågor och ansökan

Har du frågor om rollen kontakta gärna mig, du når mig Lisa Kayser på tel: 076 – 000 18 12, email: lisa.kayser@wise.se.

För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Förmåner

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Ansök nu!

Så går det till

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Steg 02

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Du får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb