

Marknads- och Varumärkeschef till Kulturhuset Stadsteatern
Vi rekryterar nu en Marknads- och Varumärkeschef till Kulturhuset Stadsteatern. Vår vision är att vara en angelägenhet för alla Stockholmare, med yttrandefriheten och den konstnärliga friheten som grund. Det här är en unik möjlighet att delta i arbetet med att framgångsrikt stärka Kulturhuset Stadsteaterns varumärke och marknadsarbete.
Om rollen
Vi söker en kreativ och resultatorienterad person som ska leda, utveckla och säkerställa Kulturhuset Stadsteaterns varumärkes-, kommunikations- och försäljningsarbete.
Som Marknads- och Varumärkeschef på Kulturhuset Stadsteatern arbetar du med den strategiska blicken på varumärket, kommunikationen och försäljningen inom hela verksamheten.
Du säkerställer att vårt långsiktiga arbete med varumärket och kommunikationen ger oss rätt grund att nå ut till vår publik och våra besökare, för att uppnå vår vision att vara en angelägenhet för alla i Stockholm, samt skapa grunden för ett långsiktigt arbete med god beredskap för framtida utmaningar.
Tjänsten är både strategisk och operativ. Du ansvarar bland annat för:
- Planering, vidareutveckling och förankring av varumärket
- Marknadsarbetet med olika aktiviteter inom organisationen
- Leda och fördela arbetet på marknadsavdelningen
- Personalansvar & Budget
Tjänsten rapporterar till Kulturhuset Stadsteaterns VD och sitter med i ledningsgrupp. Man ansvarar för marknadsavdelningen som även har en presschef och en försäljningschef. Totalt består avdelningen av 23 tjänster, varav 14 i nuläget rapporterar direkt till Marknads- och Varumärkeschefen.
Om dig
Vi söker en person med hög energinivå som är kreativ och idérik. Rollen ställer höga krav på erfarenhet inom strategiskt marknadsarbete, både varumärkesbyggande och försäljningsdrivande.
Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med varumärkesfrågor och kommunikation på kvalificerad nivå, inom kultursektorn, med ett ledarskap som lägger en god grund för framtida utveckling.
Som person är du drivande och handlingskraftig med förmåga att växla perspektiv mellan daglig problemlösning och framtida utveckling. Du har lång erfarenhet som chef, från en komplex organisation med kulturkompetens, och dina ledaregenskaper präglas av mod, handlingskraft och omtanke. Du är lyhörd i din kommunikation och kommunicerar samtidigt på ett tydligt sätt.
Du har förståelse för såväl den konstnärliga processen som behovet av praktisk styrning. Erfarenhet från scenkonst eller annan kulturverksamhet är meriterande.
Om oss
Kulturhuset Stadsteaterns vision är att vara en angelägenhet för alla Stockholmare, med yttrandefriheten och den konstnärliga friheten som grund. Vi ska vara aktiva, generösa, öppna och utmanande.
Vad händer nu?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Myhrman på mm@kimm.se.
Välkommen med din ansökan!
Förmåner
- Friskvård
- Kollektivavtal

Ta del av våra artiklar som hjälper dig inför intervjun

Så går det till
Vår rekryteringsprocess
Steg 01
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Steg 02
Urval och tester
Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
Steg 03
Intervju
Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
Steg 04
Anställning
Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.
Steg 05
Uppföljning
Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.
Upptäck mer
Fler lediga jobb
Lön och HR Specialister Sökes
Är du ute efter en ny utmaning som lönespecialist men även intresse för HR frågor? Vi ser ett ökat behov av våra kunder med kunskap inom både lön och HR. Lägg in en ansökan idag för din nästa drömtjänst!
Sales & Service Coordinator to Supply chain service company (part time)
Do you have a long solid work experience from work within trading house or similar industries and would like to work from home with various administrative tasks? In this role you will be responsible of booking transports, follow up customer payments and have contact with clients internationally. This is a perfect assignment for you who want to combine personal life with work.

HR-generalist till Unionens a-kassa
Vill du jobba på en arbetsplats där man gör nytta och skillnad i människors vardag? Nu har du möjligheten! Unionens arbetslöshetskassa utökar sin HR-avdelning och söker dig som vill vara delaktig i samtliga HR-processer och deras utvecklings- och digitaliseringsresa!