Stockholm Konsultuppdrag

Digital Marketing Manager till Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Är du på jakt efter en roll där du får användning för dina kunskaper inom digital marknadsföring, och där du erbjuds en blandning av strategiska och operativa arbetsuppgifter? Nu söker Länsförsäkringar Fastighetsförmedling efter en Digital Marketing Manager som kan gå in som konsult under 12 månader. Läs mer om detta uppdrag och tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag!

Om uppdraget:
Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader via KIMM/Wise Professionals. Start i augusti/början på september, eller enligt överenskommelse.

Om rollen:

Som Digital Marketing Manager på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling kommer du tillsammans med 7 andra på företaget att utgöra marknadsteamet. De som ingår i ditt team är en PR & Hållbarhetschef, Social Media Manager, Webmanager, Grafisk Formgivare, två Projektledare. Du rapporterar till Marknadschefen. 

Marknadsteamet jobbar för att öka varumärkeskännedomen och för att företaget ska ligga i framkant inom branschen. Här har du en nyckelroll i att fortsätta driva den digitala marknadsföringen framåt och, tillsammans med vår Social Media Manager kommer du att utveckla de digitala och sociala kanalerna för att öka konverteringen och varumärkeskännedom. I detta samarbete kommer ni även diskutera gemensamt kring strategi och uppföljning för influencer marketing. Vi ser gärna att du har en nyfikenhet kring teknisk utveckling och förmågan att se hur den kan skapa värde för kunden och de lokala kontoren. Rollen innefattar både strategiska och operativa arbetsuppgifter.

I rollen ingår även nära samarbete med HR-teamet där du kommer vara bryggan mellan HR och Marknad. Din uppgift blir att säkerställa att kommunikationen mellan avdelningarna är i linje med varumärkets tonalitet och röda tråd.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Formulera hur man kan driva trafik och konvertera resultat som stöder bolagets strategi
  • Fortsätta verkar för öka den spontana varumärkeskännedomen för Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.
  • Ansvar för att utveckla och hantera digitala kampanjer
  • Stötta lokala kontor i varumärkeskännedom och konverteringar
  • Tillsammans med marknadsteamet ta fram relevanta digitala kampanjer, samt implementera och ta fram strategier för dessa
  • Förutom de interna kontaktytorna kommer du också ha kontakt med externa samarbetspartners inom digital kommunikation och annonsering, exempelvis reklambyråer.

Om dig:

Vi letar efter dig som är en energifull person med vilja och nyfikenhet för att utveckla den digitala marknadsföringen framåt. Du är en lagspelare och hjälper till där det behövs, att samarbeta över gränserna är inget du ser som ett hinder. Rollen innefattar en del självständigt arbete men också en del arbete tillsammans med teamet, vi ser gärna att du trivs med den variationen. Du är engagerad och lyhörd i ditt arbete och flexibel. Ditt tillvägagångssätt är fokuserat och strukturerat, du är handlingskraftig och har nytänkande idéer som kan driva utvecklingen av det digitala arbetet framåt.

För att lyckas i rollen tror vi även att du har:

  • Minst 3-5 års erfarenhet från en liknande tjänst
  • Eftergymnasial marknadsföringsutbildning inom relevant område
  • Erfarenhet av digital konvertering och leadsgenerering
  • Erfarenhet av att ta beslut utifrån insikter, data och analys
  • Erfarenhet av Office-paketet (främst Excel och PowerPoint)
  • Du har baskunskap om Google Analytics och Adobe Suite

Om Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Vår kultur präglas av ett tätt samarbete där alla tillsammans verkar för att nå våra målsättningar. Vi tänker alltid ”digital first” och drivs av att ständigt utveckla och skapa de bästa förutsättningarna för våra 189 lokala kontor att lyckas på deras lokala marknad. Vi gillar att fira våra framgångar och genomförda projekt och har regelbundna sociala aktiviteter och AW´s.

Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings vision är ”Trygga bostadsaffärer genom livet”. Idag är vi Sveriges snabbast växande mäklarkedja och en av de största aktörerna i branschen. Med 189 bobutiker och över 950 medarbetare runt om i Sverige finns vi alltid nära våra kunder. Under 2021 sålde vi 30 900 objekt till ett försäljningsvärde av 84,5 miljarder kronor. Vi tycker att den lokala närheten är viktig och tror att det är en av anledningarna till att vi för sjätte året i rad har Sveriges nöjdaste kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex.

Ansökan
Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil via ”Sök rollen” här nedan och du kommer i samband med det att få svara på några korta frågor. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta rekryteringsassistent Jennelie Hedman på jennelie.hedman@wise.se eller ansvarig konsultchef Sandra Sculac på ss@kimm.se

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Välkommen med din ansökan!

Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta som konsult hos oss, läs mer här. Vi vill att våra medarbetare på KIMM & Wise Professionals ska ha den roligaste tiden i karriären och det gäller såklart även för dig som uthyrd konsult. Vi är måna om att du känner dig som en del av gänget och det berättar vi gärna mer om under processen.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Förmåner

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Ansök nu!

Så går det till

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Steg 02

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Du får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb