Stockholm

Chief Communications Officer till Advokatfirman Lindahl

Brinner du för affärsinriktad kommunikation och att kreativt bygga varumärke? Här finns ett spännande tillfälle att få leda marknads- och kommunikationsarbetet hos en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer.

Om rollen

Advokatfirman Lindahl rekryterar nu en chef med ansvar för varumärke, marknad, kommunikation och säljstöd. Rollen har ett övergripande ansvar för all kommunikation, marknadsföring och gemensamt säljstödjande arbete.

I arbetsuppgifterna ingår att utveckla och knyta ihop bolagets vision, värderingar och bygga Lindahls berättelse gentemot alla intressegrupper, internt likväl som externt. Rollen ansvarar för att leda och driva den strategiska kommunikationsagendan och förflyttningen framåt, stärka relationerna med klienter och affärspartners och bidra till att utveckla Lindahl som en attraktiv arbetsplats.

Du kommer bland annat att:

  • Ansvara för bolagets interna och externa kommunikation.
  • Utforma kommunikationsstrategier och planer för nästa generations relationsbyggande med klienter, affärspartners, medarbetare och nya talanger.
  • Bistå med proaktiv mediehantering och storytellling med fokus på varumärkesstärkande aktiviteter och employer branding.
  • Ansvara för varumärkesstrategi, budskapsformulering och kommunikationsplaner och aktiviteter som tydligt skapar förflyttning av varumärket och levandegör företagets berättelse.
  • Beställa och skapa relationsskapande event.
  • Ansvara för budget, investeringar och samordnade upphandlingar och inköp inom kommunikation, marknadsföring etc.
  • Mäta, utvärdera och utveckla företagets olika kommunikationskanaler och image hos viktiga målgrupper, inte minst genom kreativ och proaktiv internkommunikation.
  • Säkerställa kontinuerligt arbete med företagskultur och värdegrund.
  • Samarbeta med övriga centrala affärsstöttande funktioner och medarbetare på samtliga sex kontor.

I rollen rapporterar du till Chief Executive Officer som är placerad i Stockholm tillsammans med flertalet medarbetare inom marknads- och kommunikationsavdelningen. Placeringsort är förhandlingsbart men bör helst vara vid kontoret i Stockholm. Placering är även möjlig vid något av byråns övriga kontor men då bör hänsyn tas till att det kan bli en del resande till Stockholm.

Om dig

Vi söker dig som har gedigen erfarenhet från strategiskt kommunikationsarbete, varav en tid i ledande befattning. Du är affärsinriktad och har en strategisk förmåga men kan även vara operativ. Du motiveras av att driva förändring och utveckling utifrån en kreativ vision.

Vi ser gärna att du har:

  • Erfarenhet inom försäljningsstödjande kommunikation och metoder.
  • Erfarenhet från varumärkesarbete och positionering, där man lyckats koppla varumärket och dess löfte till meningsfulla värden och insikter för både interna och externa målgrupper.
  • Erfarenhet av att ha arbetat i en partnerstyrd miljö eller konsultorganisation är meriterande.

Som person är du driven, energisk och nyfiken. Du söker upp möjligheter proaktivt, följer upp och utvärderar. Som ledare är du trygg i din kompetens och tydlig i din kommunikation, och har en god förmåga att skapa goda relationer och få inflytande. Du coachar och litar på dina medarbetare.

Om Lindahl

Lindahl är idag en av landets största affärsjuridiska advokatbyråer med närmare 270 medarbetare, varav drygt två tredjedelar är jurister.

Lindahl har som mål att vara en av landets främsta affärsjuridiska advokatbyråer både vad gäller leveranserna till klienterna och som arbetsgivare. Vi har därför en hög ambition vad gäller såväl vår externa som interna kommunikation och marknadsarbete. För att målen i vår affärsplan ska nås krävs att såväl jurister som affärsstödjande personal levererar effektiv nytta och agerar proaktivt med ett stort engagemang för att genomdriva utvecklingen.

Låter det intressant?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser gärna att du bifogar ett kort personligt brev där du berättar din historia och hur du tror att din erfarenhet skulle bidra i rollen.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Myhrman på mm@kimm.se.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu!

tjänstepension

Så går det till

Vår process

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Steg 02

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Du får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb