HR-ansvarig till SKL International

Stockholm Rekrytering

Vill du bidra till en värld där alla människor har makt att forma sina egna liv i inkluderande lokala demokratier och hållbara samhällen samt få möjligheten att arbeta i en internationell miljö? Vi söker dig som vill arbeta i en bred HR roll med fokus på att utveckla våra HR-processer på så väl strategiskt som operativt plan.

Sök rollen Senast 20 oktober, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Vad ska du göra?

Välkommen att axla rollen som HR-ansvarig hos oss på SKL International. Vi är i ett spännande skede där vi vuxit och nu behöver dig för att kunna utveckla vårt HR-arbete. Du kommer arbeta nära VD och ha förtroendefulla relationer med såväl chefer som medarbetare.

I din roll kommer du vara en drivande kraft för att fortsätta utveckla arbetet med värderingar och företagskultur framåt. Du kommer även att ansvara för vidareutveckling av vårt säkerhetsarbete, en viktig uppgift då vi bedriver verksamhet i flera postkonfliktländer. I din vardag kommer du hantera såväl operativa som strategiska HR-frågor. I rollen är det viktigt att du kan driva förändringar och utvecklingsarbete framåt. Du kommer även att ge stöd till vår systerorganisation ICLD i HR frågor.

I rollen som HR-ansvarig driver du självständigt HR-arbetet och rapporterar direkt till VD.

Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen vara;

  • Driva, utveckla & ansvara för alla HR-processer
  • Arbeta strategiskt med bland annat kompetensförsörjning, värderingsarbete samt utveckla vår process för mål- och medarbetarsamtal
  • Löpande säkerställa bolagets arbetsgivaransvar beträffande lagstiftning, kollektivavtal m.m.
  • Driva och följa upp HR-frågor i verksamheten
  • Utveckla säkerhetsarbetet med stöd av våra säkerhetskonsulter.
  • Vara ansvarig projektledare för gemensamma verksamhetsutvecklingsprojekt tex implementering av lönesystem och internkommunikation.

Erbjudande

Vi sitter i nya aktivitetsbaserade lokaler vid Slussen i Stockholm. Idag är vi 32 medarbetare i Stockholm och ca 60 långtidskontrakterade underkonsulter i våra projekt världen över. Verksamheten har en omsättning på ca 112 mkr per år.

Som anställd på SKL International är du med och bidrar till förbättrad samhällsservice och ökad lokaldemokrati i världen. Vi samverkar med SKL och övriga bolag inom koncernen och uppmuntrar till samarbete över bolagsgränserna. 

Vem är du?

Vi behöver dig som har bred kunskap och erfarenhet ur ett HR-perspektiv. Då du kommer att vara ensam i HR-rollen tror vi att du i tidigare roller arbetat självständigt och med att utveckla och implementera HR-processer och ta fram effektiva arbetssätt. Du känner dig trygg med att hantera fackliga förhandlingar och företagets fackliga samverkan. Det breda HR-arbetet ställer krav på dig att vara prestigelös, en problemlösare och har lätt kunna byta fokus. Du är kommunikativ och initierar på egen hand aktiviteter och projekt samt driver dem i mål och följer upp dessa.

Då du kommer till en internationell verksamhet där mycket av vår verksamhet sker i utvecklingsländer är det meriterande om du sedan tidigare arbetat i och trivs i en interkulturell miljö. Även erfarenhet från idéburet arbete eller arbete i biståndssektorn är meriterande.

Ta reda på mer!

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Ulrika Franzén Körlof på ulrika.franzen-korlof@wise.se eller Maria Esborn på maria.esborn@wise.se

Annonsen kommer att ligga ute till och med den 20 oktober 2019 och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Om SKL International

Som en del av Sveriges kommuner och landsting arbetar SKL-I globalt för att stärka lokalt och regionalt självstyre. Tillsammans med våra partners skapar vi förutsättningar för decentraliserade demokratiska system, hållbara lokalsamhällen samt effektiv och jämlik samhällsservice. Vårt tillvägagångssätt är rättighetsbaserat med metoder som anpassats till våra samarbetspartners behov. Vi stödjer dialog mellan samhällets alla aktörer och bidrar med kapacitetsutveckling genom att dela erfarenheter och expertis. SKL Internationals projektpartners varierar, från olika länders ministerier till organisationer som representerar kommuner och regioner. Just nu bedriver vi projekt i 13 länder däribland Bosnien, Colombia, Irak, Tunisien och Ukraina.

Läs mer om oss på: http://sklinternational.se/Du kommer även att ge stöd till vår systerorganisation ICLD i HR frågor

Sök rollen Senast 20 oktober, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger SKL International AB

Hornsgatan 15, Stockholm

Kontakta mig för mer information

ulrika-franzen-korlof

Ulrika Franzén Körlof

Rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 20 oktober, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Marketing Manager till Perimed

Vi söker dig som vill vara med att bygga upp vår digitala närvaro globalt. Vi är ett traditionellt medtechbolag som behöver din hjälp med skapa en modern och träffsäker digital kommunikationsplattform . Har du ett starkt intresse för teknik och medtech och ser du kopplingen mellan marknadsföring och försäljning som tydlig och självklar? Då är det kanske dig vi söker till rollen som Marketing Manager till vårt kontor i Järfälla!

Stockholm Sista ansökningsdag: 31 oktober, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Assistent till Kilpatrick Townsend

Nu söker vi en driven och engagerad assistent som vill arbeta i en internationell miljö. Kilpatrick Townsend erbjuder en dynamisk och händelserik arbetsplats där tempot stundtals är högt.
Låter det som något för dig?

Stockholm Sista ansökningsdag: 29 oktober, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Technical Service Coordinator

We are looking for three Technical Service Coordinators to one of our reputable customers in environmental technology. You will be a part of an exciting industry where the company is one of the leading players. The start of the assignment is in October and will last at least six months, with a chance of extension. This is a consulting assignment through Wise Professionals.

Göteborg Sista ansökningsdag: 30 oktober, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök