Lönespecialist till Fortum

Stockholm Rekrytering

En tjänst för dig som vill arbeta som lönespecialist och koordinator och tillhöra ett nordiskt löneteam!

Sök rollen Senast 24 oktober, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Vi på Fortum arbetar med att driva förändringen mot en renare värld, ett arbete och en förändring där våra medarbetare spelar en viktig roll, och här hoppas vi att du vill vara med på vår resa. Är du en erfaren löneadministratör som vill utvecklas vidare och arbeta i en internationell miljö, så är det här rätt roll för dig!

Vad ska du göra?
Som lönespecialist hos oss kommer du att bli en del av vårt nordiska löneteam och arbeta brett med frågor kopplade till lön och förmånsområdet. Då våra löner är outsourcade kommer du att vara huvudkontaktperson till vår löneservicebyrå och säkerställa att processerna sköts på ett professionellt och effektivt sätt. Du kommer primärt att fokusera på den svenska organisationen och du rapporterar till vår nordiska lönechef som sitter i Finland.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvar som ingår i rollen är:

  • Kravställare och kontaktperson tillsammans med det nordiska löneteamet gentemot outsourcingbyrå
  • Ansvara för rapportering och kontroll av löner och säkerställa kvalitet och effektivitet
  • Delta i serviceprocessutveckling och projekt kopplat till löneområdet
  • Ansvara för förmåner – beräkning av sociala avgifter och skatt
  • Att hålla sig uppdaterad kring lagar och regler kopplat till löneområdet
  • Stötta HR teamet kring arbetet med Expats

Vem är du?
För att lyckas i rollen tror vi att du har flera års erfarenhet av en roll som löneadministratör eller motsvarande i vilken du har arbetat självständigt med hela löneprocessen. Du har genom tidigare erfarenhet skaffat dig en bred kunskapsbas inom lön och förmånsfrågor som möjliggör för dig att koordinera dessa frågor på ett professionellt sätt gentemot externa och interna kontaktytor.

Vidare tror vi även att du uppfyller nedanstående kriterier:

  • Du trivs med att arbeta med siffror och har goda kunskaper i Excel samt Officepaketet i stort
  • Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift
  • Det är meriterande om du har erfarenhet av redovisning samt tidigare arbetat med expats

För att trivas hos oss ser vi att du är en ambitiös och driven person som trivs med att ta egna initiativ och att planera ditt eget arbete. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete och kan beskrivas som en administrativ stjärna. Du har hög integritet och tycker det är motiverande när det ställs höga krav på din leverans i arbetet. Självklart har du en positiv attityd och har lätt för ett etablera relationer med människor.

Om Fortum
Fortum är ett ledande energibolag som utvecklar och erbjuder våra kunder lösningar inom el, värme, kyla, återvinning och avfallshantering. Vi tillhandahåller också tjänster för andra företag i energibranschen.

Vi har ungefär 9 000 medarbetare i 10 länder som är engagerade i frågor om hållbarhet, energi och cirkulärekonomi. Hos oss på Fortum sätter vi våra medarbetare främst, och personalens säkerhet och välbefinnande är mycket viktigt för oss. Alla våra aktiviteter bygger på våra värderingar nyfikenhet, ansvar, integritet och respekt och styrs av vår uppförandekod.

Idag är vårt kontor beläget i Hjorthagen men vi kommer att om cirka 6 månader att flytta till nya lokaler i Solna.

Nyfiken?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulrika Franzén Körlof på ulrika.franzen-korlof@wise.se.

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 25 oktober 2019. För att veta om du är rätt person innehåller våra processer både tester och intervjuer. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men ser fram emot att få din ansökan via länken.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 24 oktober, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

ulrika-franzen-korlof

Ulrika Franzén Körlof

Rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 24 oktober, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Marketing Manager till Perimed

Vi söker dig som vill vara med att bygga upp vår digitala närvaro globalt. Vi är ett traditionellt medtechbolag som behöver din hjälp med skapa en modern och träffsäker digital kommunikationsplattform . Har du ett starkt intresse för teknik och medtech och ser du kopplingen mellan marknadsföring och försäljning som tydlig och självklar? Då är det kanske dig vi söker till rollen som Marketing Manager till vårt kontor i Järfälla!

Stockholm Sista ansökningsdag: 31 oktober, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Assistent till Kilpatrick Townsend

Nu söker vi en driven och engagerad assistent som vill arbeta i en internationell miljö. Kilpatrick Townsend erbjuder en dynamisk och händelserik arbetsplats där tempot stundtals är högt.
Låter det som något för dig?

Stockholm Sista ansökningsdag: 29 oktober, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Technical Service Coordinator

We are looking for three Technical Service Coordinators to one of our reputable customers in environmental technology. You will be a part of an exciting industry where the company is one of the leading players. The start of the assignment is in October and will last at least six months, with a chance of extension. This is a consulting assignment through Wise Professionals.

Göteborg Sista ansökningsdag: 30 oktober, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök