Solna Rekrytering

SAS rekryterar två Business Controller

SAS rekryterar två Business Controllers

Vill du vara en nyckelspelare som vill säkerställa kostnadseffektivitet och förbättrad ekonomisk analys? Är du proaktiv, modig och har förmåga att lära dig komplexa affärer? Tycker du om att få ett stort eget ansvar och många kontaktytor? I så fall kan tjänsten som Business Controller vara något för dig!

SAS befinner sig i en mycket spännande fas där det nu finns det en möjlighet att vara med och bygga och utveckla bolaget igen. En ny framtid väntar och det är nu ett unikt tillfälle att bli en del av SAS.

Som Business Controller på SAS kommer du manövrera mellan redovisning och affärsverksamheten och tillsammans med ledningen sträva efter ständiga förbättringar. Du kommer utgöra en central del av teamet där du kommer att stödja enheten att nå uppsatta mål.

Förutom att bygga och upprätthålla en nära relation med viktiga intressenter, kommer du också att arbeta inom ett team av andra Business Controllers. Du rapporterar till Head of Business Control och din arbetsplats är i Frösunda, Solna.

Huvudsakliga arbetsuppgifter 

  • Agera stöd till verksamhetens chefer i alla frågor kopplade till finansiell styrning, rapportering och resultat
  • Proaktivt utveckla och förfina nyckeltal, beslutsstöd och analyser 
  • Ansvarig för enhetens löpande management-rapportering, prognos och budgetarbete
  • Följa upp resultat & prognoser samt andra KPI:er
  • Stötta och utbilda chefer i syfte att stärka ekonomisk uppföljning
  • Utveckla rapporter och systemstöd för att underlätta för verksamheten 

Vem är du?
Vi vill att du har en akademisk examen förslagsvis inom ekonomi. Du arbetar antingen i en roll som Business Controller, på revisionsbyrå eller managementkonsultbolag. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med nyckeltal i affärsnära miljöer och du har arbetat med chefstöd tidigare. Du är van att hantera stora datamängder och kommer sannolikt från en bransch som är transaktionsintensiv. Dina kunskaper i Excel och PowerPoint är på en avancerad nivå och du känner dig trygg med både muntliga och skriftliga presentationer. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i MS PowerBI är det mycket meriterande. Du är flytande i ett skandinaviskt språk samt engelska (muntligt och skriftligt).

För att passa i rollen kan du hantera komplexa arbetsuppgifter då du på ett strukturerat sätt bryter ned problem och presenterar resultatet på ett enkelt, pedagogiskt och tydligt sätt. Du är snabblärd och väntar inte på att ett uppdrag kommer till dig utan ser vad som behöver göras och arbetar proaktivt. Som person har du ett starkt driv och motiveras av att hitta tekniska lösningar och komma med förslag som leder till utveckling och förbättring. Du har också en övertygelse om att samarbete med människor i andra organisatoriska enheter är nyckeln till att leverera bestående resultat.

Vi erbjuder dig ett varierat och utvecklande arbete i en affärsorienterad och internationell miljö i en föränderlig bransch. Det finns många intressanta karriär- och utvecklingsmöjligheter för den som vill det. Vi ställer höga krav på oss själva och det vi levererar, samtidigt som du får stor frihet under ansvar.

Om oss
SAS är Skandinaviens ledande flygbolag. I mer än 75 år har vi flugit och knutit samman Skandinavien med världen och världen med Skandinavien. Vi har alltid legat i framkant av det som är nytt och spanat mot horisonten. Vi har sett världen förändras, ibland över lång tid, och ibland helt plötsligt. Förändringar som har fått oss att tänka om, anpassa oss och bygga nytt. Vi går mot en framtid där förändring och behov av nytänkande är konstant. En framtid av medvetet tänkande och hållbar innovation, på vårt sätt, det skandinaviska sättet.

Har vi väckt ditt intresse?
I den här rekryteringen samarbetar SAS med EQonomy/Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på eqonomy.se och du får då svara på några korta frågor. Vi värnar om din integritet och behandlar allas personuppgifter enligt GDPR förordningen (läs mer här) därför kan vi inte ta emot din ansökan via mail hur gärna vi än vill.

Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Norin christina.norin@eqonomy.se eller Malin Lindeen malin.lindeen@eqonomy.se

Förmåner

  • Friskvård
  • Förtroendearbetstid
  • Föräldralön
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Personalrabatt

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb