Stockholm Konsultuppdrag

Content-redaktör till Fastighetsbyrån

Är du en fena på att skapa vassa texter och annat målgruppsanpassat innehåll till såväl externa som interna kanaler? Brinner du för att ta fram relevant content? Då kan vi erbjuda ett stimulerande och omväxlande arbete som Content-redaktör på Fastighetsbyråns fina huvudkontor mitt i Stockholms city.

Ditt uppdrag

Det här är ett konsultuppdrag via KIMM/Wise Professionals under 10–11 månader. Möjlig omfattning på 80–100%. Start sker från 1:a november, eller enligt överenskommelse.

Rollen som Content-redaktör på Fastighetsbyrån är perfekt för dig som älskar att kommunicera via text, och dessutom är riktigt vass på det. I rollen ingår det operativa ansvaret för Fastighetsbyråns content. Du kommer producera, publicera och sprida innehåll i de externa och interna kanalerna. Det innefattar sociala medier, intranät, webb, nyhetsbrev och kampanjer. Vi letar efter dig som är van att komma in som konsult och snabbt kan sätta dig in i arbetsuppgifterna och arbetssättet.

Du kommer tillhöra marknadsteamet som består av 11 personer, även om du också kommer verka som tillgång för hela huvudkontoret. Du rapporterar till PR & kommunikationschefen.

Primära arbetsuppgifter

  • Producera, publicera och monitorera innehåll på företagets intranät och andra interna kanaler.
  • Ansvar för publicering av inlägg, löpande hantering och uppföljning av Fastighetsbyråns centrala sociala medier.
  • Ta fram texter/copy till enklare marknadsföringsenheter.
  • Delaktig i framtagning av rörligt material och större produktioner.

Om dig

Vi söker dig med ett kreativt sinne och en stor kärlek för det skrivna ordet. Du är lyhörd för din omgivning och har det därför lätt att förstå olika sammanhang. För dig är det viktigt att budskap når fram på bästa sätt och du är därav duktig på att målgruppsanpassa texter och kommunikation. Ditt arbetssätt är strukturerat och du ser till att det som ska göras blir gjort. Ibland kan det komma snabba bollar och då behöver du kunna vara flexibel och prioritera om. Du har lätt för att lära dig nya saker och är en person med ett öppet sinne. I rollen kommer du ha många kontaktytor och flertal samarbeten, det är därför av stor vikt att du är social och har lätt för att samarbeta med andra människor.

Önskad bakgrund:

  • Minst några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, förmodligen som Redaktör, Content Writer eller Social Media Manager
  • Tidigare erfarenhet av att arbeta med sociala medier samt bra koll på olika kanaler
  • Mycket god förmåga att kommunicera på svenska, både i tal och skrift
  • Meriterande om du har universitetsutbildning inom marknadsföring och/eller kommunikation

Om Fastighetsbyrån HK

F är en bra början på många saker. Som i Fastighetsbyrån och vår framtid tillsammans. Som en del av Sveriges ledande mäklarkedja får man bättre förutsättningar att växa och bli framgångsrik – idag och på sikt. Vi är din framtidsbyrå och tillsammans gör vi det möjligt.

Vi vill lyckas med det vi gör och ha kul på vägen. Därför är vi generösa med vår kunskap, öppna för nya perspektiv och hjälper varandra framåt. Kom som du är. Alla behövs när vi bygger Fastighetsbyråns framtidsbyrå. Vi vill att hela du ska få en hållbar karriär med balans mellan arbete och privatliv. Bra villkor och förmåner ger dig mer livskvalitet.

Ansökan
Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil via ”Sök rollen” här nedan och du kommer i samband med det att få svara på några korta frågor. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta rekryteringsassistent Jennelie Hedman på jennelie.hedman@wise.se eller ansvarig konsultchef Sandra Sculac på ss@kimm.se

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Välkommen med din ansökan!

Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta som konsult hos oss, läs mer här. Vi vill att våra medarbetare på KIMM & Wise Professionals ska ha den roligaste tiden i karriären och det gäller såklart även för dig som uthyrd konsult. Vi är måna om att du känner dig som en del av gänget och det berättar vi gärna mer om under processen.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Förmåner

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Ansök nu!

Så går det till

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Steg 02

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Du får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb