HR och löneadministratör till IKEA Museum i Älmhult

Älmhult Konsultuppdrag

Vill du arbeta som HR och löneadministratör? Se hit!

Sök rollen Senast 11 december, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

IKEA Museum is the story of IKEA. In the past, in the present and into the future. We are about 70 co-workers located in Älmhult, Sweden. We offer visitors the opportunity to experience and explore the history and development of the IKEA business from a number of different perspectives.

Understanding life at home is the core of our business. Our aim at the IKEA Museum is to study our heritage, discover new knowledge and share our insight and views on global issues in design, innovation, entrepreneurship and everyday life at home. Do you want to join us on this journey?

Ditt uppdrag
Till IKEA Museum i Älmhult söker vi en HR och löneadministratör. Detta är ett konsultuppdrag på 50 procent initialt under 6 månader via oss på Wise Professionals med start senast början av januari.

Under ditt uppdrag på IKEA Museum kommer du att supportera alla medarbetare och chefer (cirka 70 medarbetare totalt). Du kommer att ansvara för det förberedande löneunderlaget tillsammans med deras externa lönepartners. Vidare ser du till att korrekt medarbetarbetarinformation finns i rätt system.

Andra arbetsuppgifter som du kommer jobba med är:

•       HR och löneadministrativa uppgifter för att säkerställa att all information registreras för månadslön och tidsregistrering.

•       Leverera personers KPI: s, rapporter och statistik till organisationen.

•       Ansvarig för att se till att alla HR-administrativa system är korrekta och överensstämmer med svensk arbetslag och dataskyddslagen. Säkra att alla arkiveringssystem är uppdaterade och exakta.

•       Arbeta nära HR-affärspartner för att stödja och utveckla HR

Din bakgrund
Vi söker dig som har ca 2–3 års erfarenhet av arbete med lön och HR. Då lönen sköts av en extern leverantör behöver du inte suttit med hela löneprocessen självständigt, men vi ser gärna att du arbetat på ett liknande sätt förut och förstår helheten i löneprocessen. Tjänsten innehåller mycket administrativt arbete så du behöver tycka att det är kul och känna dig motiverad av det. På företaget jobbar de i deras interna HR-system, så har du erfarenhet från olika affärssystem ses det som meriterande. Vidare behöver du ha mycket bra kunskap i Excel eftersom mycket administreras i det systemet. Att du behärskar svenska och engelska ser vi som en självklarhet.

För att trivas behöver du vara bekväm i rollen som administratör. Som person har du integritet och är självgående i dina arbetsuppgifter. Du agerar beslutsamt och tänker nytt med en ständig vilja att förbättra dig själv och ditt arbete.

När du blir en av oss
Tiden på Wise Professionals ska vara den roligaste i din karriär. Det gäller även för dig som konsult såklart och vi är måna om att du känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Hur roligt vore det inte att gigga på ditt drömföretag? Exempel på organisationer vi samarbetar med hittar du här. Vill du få ännu mer feeling, spana in vårt Instagramkonto @wiseprofessionals.

Mer om tjänsten
Tjänsten ska tillsättas omgående, och vi ser gärna en start i början av januari. Därav kommer vi gå igenom urvalet och presenterar kandidater för vår kund löpande. Tveka därför inte att söka tjänsten redan idag då den kan vara tillsatt imorgon. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Talent Acquisition Specialist (Jannice.Larsson@wise.se) och kolsultchef (Patrik.Gustavsson@wise.se)

Tack!

Sök rollen Senast 11 december, 2019

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger IKEA Museum AB - Inter IKEA Group

IKEA gatan 5, Älmhult

Kontakta mig för mer information

Jannice Larsson

Talent Acquisition Specialist

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 11 december, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Ekonomisk förvaltare till Nabo, Stockholm

Vi växer och söker dig som vill växa med oss! Vill du arbeta på ett bolag med kunden i fokus och som har siktet inställt på att förändra en hel bransch? Vill du jobba i ett härligt team där vi hjälper varandra men där du också förväntas ta stort eget ansvar? Då är Nabo stället för dig.

Stockholm Sista ansökningsdag: 30 december, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

HR-administratör

Vill du arbeta som HR-administratör i en supporterande roll? Till vår kund letar vi nu efter en analytisk och prestigelös person som skall stötta inom HR med bland annat utformning av anställningsavtal och rekryteringsadministration. Wise Professionals söker för kunds räkning en HR-administratör för ett konsultuppdrag hos vår kund i Kungälv! Uppdraget är till en början 3 månader, med chans till förlängning.

Göteborg Sista ansökningsdag: 18 december, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Junior Controller till JM AB

Till JMs huvudkontor och koncernstab Verksamhetsutveckling söker vi nu en engagerad Junior Controller. Verksamhetsutveckling är en koncernövergripande utvecklingsstab med bl.a. ansvar för produktutveckling, processutveckling, IT-utveckling samt Miljö- och hållbarhetsutveckling.

Solna Sista ansökningsdag: 12 januari, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Tax Specialist inom moms till Fortum

Har du erfarenhet av kvalificerad redovisning och att hantera momsfrågor? Eller vill du utvecklas i din specialistroll och lära dig mer? Vi vill satsa på dig som söker en långsiktig arbetsgivare och som har ett stort intresse för momsfrågor och vill jobba specialiserat med detta hos oss. Fortum arbetar utifrån framtidens rena energiförsörjning. Hos oss blir du en del av ett stabilt bolag med bra förmåner och med fokus på livsbalans. Välkommen med din ansökan!

Stockholm Sista ansökningsdag: 11 januari, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök