

Ekonomiassistent till McKinsey & Company
Har du erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent eller motsvarande? Är du intresserad av en dynamisk, internationell, professionell och fartfylld ekonomiassistenttjänst är detta tjänsten för dig! Välkommen till en arbetsplats med högt i tak och inspirerande och drivna kollegor.
McKinsey & Company växer och söker nu ytterligare en kollega till ekonomiavdelningen. Rollen är som ekonomiassistent till huvudkontoret i Stockholm. Du kommer att arbeta tillsammans med dina fem kollegor och tre intern students.
Dina arbetsuppgifter innefattar b.la:
· Bokföring av banktransaktioner
· Månatliga balansavstämningar
· Redovisning av moms
· Bokföring och deklarationer till Skatteverket
· Delaktighet i månadsboksluten
· SCB-rapportering
· Vidarefakturering
· Delaktighet vid budgetprocessen
· Delaktighet i årsbokslut
· Löpande arkivering
I rollen kommer du att ha mycket kontakt med övrig personal inom företaget och vara en person som de vänder sig till för frågor kring interna riktlinjer och enklare skattefrågor. Då delar av ekonomiavdelningens arbete är outsourcat till Shared Service Centret i Indien så ligger stort fokus på avstämning, kontroll och support. Du kommer även att ha mycket kontakt med dina ekonomikollegor i Stockholm och i Polen.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som är ekonom med viljan att utvecklas! Du bör ha läst redovisning, men det är inget krav att du läst vid högskola. Det är meriterande om du arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Vi ser gärna att du har goda datakunskaper och meriterande är om du tidigare arbetat i ett större ekonomisystem och är en van användare av Excel. McKinsey & Company är ett internationellt företag med engelska som koncernspråk och därför krävs att du behärskar engelska i tal och skrift.
Som person är du noggrann, kan arbeta självständigt, initiativrik, lösningsorienterad, engagerad, serviceinriktad och flexibel. Vi söker en social, nyfiken och glad kollega som tycker om att arbeta i ett team med högt tempo mot korta deadlines.
Om McKinsey & Company
McKinsey & Company är ett globalt ledande managementkonsultföretag med verksamhet i mer än 65 länder och 130 städer. I Norden finns vi representerade i Stockholm, Bromma, Göteborg, Oslo, Helsingfors och Köpenhamn. Vi hjälper företag, organisationer och institutioner att skapa positiva och varaktiga förändringar i deras verksamhet, för att på så sätt skapa en bättre och mer hållbar värld genom strategisk rådgivning, organisationsförändringar och effektivitetsförbättringar. Våra kunder är ledande i de flesta branscher. Läs gärna mer om oss på www.mckinsey.com
Ansökan
I den här processen samarbetar McKinsey & Company med Eqonomy. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på eqonomy.se och du får då svara på några korta frågor – vi tar inte emot ansökningar via mejl. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsult Iren Sayar på tfn 073-521 65 53 eller iren.sayar@eqonomy.se
Hjärtligt välkommen med din ansökan!
Ta del av våra artiklar som hjälper dig inför intervjun

Så går det till
Vår process
Steg 01
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
Steg 02
Urval
Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Du får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
Steg 03
Intervju
Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
Steg 04
Anställning
Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.
Steg 05
Uppföljning
Vi följer upp för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.
Upptäck mer
Fler lediga jobb

Junior Talent Acquisition Partner till Svensk Fastighetsförmedling
Har du ett intresse för rekrytering och Employer Branding? Vill du samtidigt arbeta i ett framåtlutat och engagerat team hos ett stort nationellt bolag i framkant? Svensk Fastighetsförmedling söker nu en passionerad och kvalitetsmedveten Junior Talent Acquisition Partner till deras huvudkontor i centrala Stockholm!

HR Business Partner
Är du en HR Business Partner som söker nya utmaningar och trivs bäst i ett varmt, prestigelöst och lösningsorienterat bolag? HSB vill ligga i framkant och vara moderna och du blir en del av ett litet HR-team där just dina erfarenheter och drivkrafter kan tas tillvara och utvecklas. Den här möjligheten vill du inte missa!
Ekonomiassistent till kundreskontra
Har du tidigare erfarenhet av arbete med kundreskontra och vill starta ett nytt konsultuppdrag inom kort? Kolla in denna tjänst!