Verksamhetsnära och nyfiken HR Business Partner till Pågen

Göteborg Rekrytering

Som HR Business Partner hos oss på Pågen bidrar du i hög grad till att driva verksamheten och affären framåt. Du erbjuds en verksamhetsnära roll i en snabbrörlig verksamhet, där du genom ditt konsultativa och kvalificerade HR stöd supporterar våra ledare och medarbetare i Göteborg.

Sök rollen Senast 30 mars, 2020

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner

I Göteborg har Pågen ett av sina två bagerier och här tillverkar vi bland annat Gifflar och alla typer av Hönöprodukter. Det gör vi dygnet runt, året runt. Visste du att det vi bakar på natten finns i affär redan dagen efter? Det är vi väldigt stolta över.

På Göteborgs bageriet är vi ca 300 medarbetare som arbetar med att tillverka och distribuera våra produkter till våra kunder. För att vår produktion och distribution ska fungera behöver vi duktiga och engagerade ledare och medarbetare. Det har vi redan, men vi vill fortsätta bli bättre och det är därför HR-arbetet är ett prioriterat område i vår organisation. 

Nu letar vi efter en HR Business Partner som kommer coacha och stötta våra 20 ledare i vårt Göteborgs bageri. Du som kliver in i rollen erbjuds en verksamhetsnära roll i en snabbrörlig organisation, där du blir en viktig spelare för att säkerställa att vi fortsätter att vara och utvecklas som Sveriges ledande bageriföretag.

Ditt nya jobb
Som HR Business Partner arbetar du verksamhetsnära och ger HR support till våra ledare. I ett tätt samarbete med övriga HR kollegor på huvudkontoret i Malmö har du till uppgift att implementera, säkerställa och följa upp våra gemensamma HR processer, med naturligt fokus på verksamheten i Göteborg.

Du bidrar i hög grad till att driva verksamheten och affären framåt, och genom ditt konsultativa och kvalificerade HR stöd supporterar du våra ledare och medarbetare. Rollen erbjuder en stor variation av arbetsuppgifter, där ditt största fokus är att fungera som stöd inom områden som bland annat omställning, rehabilitering, arbetsrätt/förhandlingar, rekrytering samt är sammankallande för arbetsmiljökommittén. Ditt ansvar är fortsatt god samverkan med facket och du driver mer långsiktiga HR-frågor som stöd och vägledning för vår ledargrupp i Göteborg. Hos oss är dina arbetsuppgifter i huvudsak operativa men till viss del även strategiska.

Eftersom vår produktion är igång dygnet runt arbetar flera av de ledare du supporterar endast på natten. I huvudsak kommer du arbeta dagtid men vi önskar en viss flexibilitet att möta våra ledare kvällstid ca en gång i månaden. Förutom att du är del av HR-avdelningen så är du med i Pågen Göteborgs operativa ledningsgrupp och du rapporterar till vår HR-chef, som finns i Malmö.

Rollen har en ursprunglig tjänstgöringsgrad på 80% men går att diskutera för rätt person. I våra urvalsfrågor får du svara på vilken tjänstgöringsgrad som passar bäst utifrån din livssituation.

Placering är i Göteborg och vi hoppas du vill resa till vårt Malmökontor ca 1 dag varannan månad.

Vem du är
För att få rätt förutsättningar in i rollen ser vi att du har eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper med inriktning mot HR eller beteendevetenskap samt i kombination med att du har fyra års erfarenhet från en bred HR-roll där du arbetat operativt med att stötta och coacha ledare. Du är trygg i din kunskap och bekväm att självständigt driva ärenden inom förhandlingar, arbetsrättsliga frågeställningar, arbetsmiljöfrågor och rehabilitering. Du trivs med att arbeta operativt i ditt HR-stöd samt har kunskap och intresse av att initiera och driva igenom strategiska projekt. Flytande i svenska är ett krav för tjänsten.

Det är med en nyfikenhet och prestigelös inställning ihop med ett engagemang för affären du lyckas i ditt arbete. Genom närvaro och intresse bygger du långsiktiga relationer och förtroende för människorna du arbetar med. Din förmåga att självständigt prioritera, driva och slutföra uppgifter på ett systematiskt och professionellt sätt kommer vara viktig för att du ska lyckas i rollen.

Kontakt och ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Pågen med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv, kompetensbaserad och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Martin Jerrskog (martin.jerrskog@wise.se).

Vi värnar om din integritet och behandlar allas personuppgifter enligt GDPR förordningen, därför kan vi inte ta emot din ansökan via mail hur gärna vi än vill.

Vi ser fram emot din ansökan!

Mer om Pågen
Pågen AB är Sveriges ledande bageri med påsförpackade bröd, skorpor och kakor som är naturligt goda. Vi är ett familjeföretag vars bagartradition började redan 1878. Spannmålen vi bakar med odlas av skånska och västgötska bönder och mals till mjöl i vår egen kvarn. Våra bröd och bakverk bidrar till en vardag fylld av goda stunder och smaker, i Sverige och i Europa. Vi omsätter 2,7 miljarder SEK och har 1400 medarbetare som alla bakar med kärlek. Läs mer på www.pagen.se

Sök rollen Senast 30 mars, 2020

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Pågen AB

Olof Asklunds gata 21, Västra Frölunda

Kontakta mig för mer information

Martin Jerrskog

Martin Jerrskog

Rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 30 mars, 2020

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Affärsnära Financial Assistant

Har du erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent eller motsvarande och är intresserad av en affärsnära roll i vilken du har breda kontaktytor i ett globalt nätverk och får erfarenhet av att arbeta med olika delar av en ekonomifunktion kan det vara just dig vi söker.

Stockholm Sista ansökningsdag: 29 mars, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Juristassistent till Cirio Advokatbyrå

Är du en administrativ stjärna i början av din karriär som vill jobba i team och utvecklas? Är du även intresserad av att jobba på advokatbyrå med kompetenta kollegor i en inkluderande och härlig arbetsmiljö? Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Sista ansökningsdag: 21 mars, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Löneadministratör

Du som har några års erfarenhet av lön, trivs med att arbeta i team och vill arbeta på ett stort och spännande bolag – se hit! Vår kund i centrala Göteborg behöver under juni, juli och augusti dig som är en kunnig och social löneadministratör.

Göteborg Sista ansökningsdag: 10 mars, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök