Stockholm

Ekonomiassistent, konsultrekrytering

Har du erfarenhet från arbete med kund- och leverantörsreskontra? Vill du arbeta på en ekonomiavdelning i förändring där det finns stora möjligheter att påverka bolagets utveckling framåt? I så fall kan denna roll vara något för dig!

Vår kund är ett ledande europeisk IT-bolag med placering på Kungsholmen i Stockholm. Bolaget är en koncern som idag finns i Sverige samt fem andra länder.

Bolaget har idag 70 anställda i Sverige och är nu på jakt efter ytterligare en medarbetare som vill vara med i deras starka utveckling framåt. Företaget är snabbrörligt med familjekänsla och högt i tak, där alla medarbetare bidrar mycket aktivt i vår utveckling.

Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och är initialt ett konsultuppdrag via oss på Eqonomy som efter sex månader kommer att övergå i en tillsvidareanställning direkt hos vår kund. Tjänsten är på heltid.

Om rollen

I rollen ingår arbete med löpande redovisning, bokslut samt kund- och leverantörsreskontra. Rollen är en del i vår ekonomiavdelning som består av fyra medarbetare. Då vi är en relativt liten ekonomiavdelning gör vi allt från ax till limpa inom ekonomi, så för rätt person är utvecklingsmöjligheterna goda. Du kommer att vara ansvarig för kund- och leverantörsreskontra, men har i övrigt goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation genom att engagera dig i projekt och ta dig an nya arbetsuppgifter. I dina arbetsuppgifter ingår:

· Ansvar för kundreskontra. Arbetet inkluderar bland annat avstämning av reskontran, fakturering till kunder, upplägg av nya kunder, påminnelsehantering via sena inbetalningar, omvärdering av reskontran.

· Ansvar för leverantörskontra. Hanteringen är idag helt digital. Arbetet inkluderar bland annat utskick av fakturor för attest, matchning av inköpsfakturor mot inköpsorder, bokföring av fakturor, omvärdering av reskontran.

· Ansvar för bankkonton. Arbetet inkluderar matchning av inbetalningar mot kundfakturor, skapa betalningsfiler och manuella betalningar, bokföra samtliga banktransaktioner samt stämma av bankkonton mot bokföringen.

· Arbete med automatisering och digitalisering av våra arbetsprocesser, exempelvis förbättring av manuella excelmodeller och delaktig i implementering av koncerngemensamma IT-system.

· Aktivt delta i arbetet med att hantera vår ekonomimailbox och svara på frågor från kollegor, kunder och andra externa intressenter. Du kommer att vara kontaktperson mot anställda inom företaget i olika frågeställningar och måste vara beredd på att ha en dialog med kollegor i andra länder i frågor som rör tjänstens ansvarsområden.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet från liknande roller på en ekonomiavdelning. Du har god kunskap om grundläggande redovisning samt intresse och erfarenhet av att arbeta med kundreskontra, leverantörsreskontra, löpande bokföring samt bokslut. Därför ser vi att du:

· Har minst 1 års erfarenhet från liknande roller

· Har god kunskap om grundläggande redovisning

· Har god kunskap i Excel

· Har kunskap i svenska och engelska, både i tal och skrift. På kontoret i Stockholm pratar de svenska, men kommunikationen med kollegor utomlands är ibland på engelska.

När du blir en av oss

Som konsult hos EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Sök idag!

Har du frågor om rollen kontakta Iren Sayar iren.sayar@wise.se. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!

Ansök nu!

tjänstepension

Så går det till

Vår process

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Steg 02

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Du får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb