Göteborg Rekrytering

Ekonomiansvarig

Söker du en nyckelroll i ett mindre spännande expansivt bolag som står för sunda värderingar och framtidstro? Har du tidigare erfarenhet av det brett ekonomiarbetet och trivs i en roll som är hands-on och nära verksamheten? Då kan du vara den vi söker!

Alhem bildades så sent som 2018 men vilar på gedigen erfarenhet hos både styrelse och ledning. Långsiktighet, ansvarstagande och engagemang är ledord för Alhem. Det finns en vilja att bidra till ett gott samhälle. Alhem grundades av dess VD tillsammans med två göteborgsfamiljer med flera generationers bakgrund i handel- och byggverksamhet. Bolaget har en organisation med korta beslutsvägar och därmed förmåga att vara snabbfotat på marknaden. Pålitlighet och en positiv attityd präglar bolagets verksamhet.

Till vårt centrala kontor i Göteborg söker vi nu dig som är driven, självständig och trygg för att ansvara för det breda ekonomiarbetet. I rollen som ekonomiansvarig hos oss kommer du vara med att utveckla ekonomiarbetet framåt och du är ansvarig för att utforma rutiner samt processer. Du rapporterar direkt till VD. Bolaget är expansivt och du får vara med på en tillväxtresa med möjlighet att bidra, påverka och utvecklas.

I arbetsuppgifterna ingår:

  • Löpande bokföring och redovisning
  • Projektredovisning
  • Moms- och skatteredovisning
  • Deklarationer
  • Ekonomiska rapporter, vilket även innefattar budget/prognos till organisationen såsom projektledare, projektchefer etc.
  • Upprätta kvartals- och årsbokslut samt årsredovisningar i K2 & K3
  • Arbetsleda och stötta vår hyresadministratör i kvartalsavisering av hyresgäster
  • Övrig administration

Om dig
För att passa in i rollen och företaget tror vi att du är prestigelös, noggrann och har förmågan att se verksamheten ur ett större perspektiv än genom ekonomin. Du tycker om och drivs av att skapa rutiner och processer som möjliggör företagets fortsatta framgångsresa. Du trivs med att ha ett stort ansvarsområde i en bred roll. Det kommer naturligt för dig att skapa kontakter och har en utåtriktad personlighet. Du vågar utmana, utveckla, analysera och ifrågasätta det som du inte förstår eller tror på. Detta gör du på ett nyfiket och professionellt sätt gentemot kollegor och andra kontaktytor.

Du är trygg i alla delar gällande redovisning och vill ha ett helhetsansvar för ekonomin och har minst 5 års erfarenhet där du tidigare självständigt arbetat med ovan beskrivna arbetsuppgifter och i roller med mycket eget ansvar. Har du erfarenhet av fastighetsbranschen ser vi det som ett stort plus.

Vi ser att du har minst en gymnasial utbildning, gärna med ekonomisk inriktning. Utbildning är viktigt men erfarenhet och personliga egenskaper är viktigare. Du hanterar svenska och engelska i tal och skrift, har goda Excel-kunskaper samt är van att jobba i affärs- eller ekonomisystem.

Om oss

Alhem Fastigheter är ett växande bolag med fokus på utveckling och förvaltning av bostads- och samhällsfastigheter samt handelsplatser. Bolagets idé är att skapa attraktiva fastigheter från grunden och verksamheten kännetecknas av långsiktighet och hållbarhet. Inriktningen är att förvärva råmark eller pågående projekt och bygga nytt eller färdigställa i syfte att långsiktigt äga och förvalta. Kursen är tydlig, men genom snabba beslutsvägar kan vi också ta tillfället i flykten. Expansionen planeras att ske främst i västra Sverige, men även i övriga landet med fokus på större städer och universitetsorter.

Alhem Fastigheters dotterbolag Bo Aktivt i Sverige AB utvecklar BRF-boenden för den aktiva +55 målgruppen. Bo Aktivts koncept bygger på stora gemensamma ytor och husen kännetecknas av hög kvalité med modern arkitektur.

Vill du veta mer om tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar vi med EQ/Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Ardbo på karin.ardbo@wise.se alt 073-521 65 19. Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, då vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner

  • Friskvård
  • Förtroendearbetstid
  • Privat sjukförsäkring

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb