HR-administratör till Mölnlycke

Göteborg

Brinner du för administration och vill vara en del av ett härligt och välkomnade team i Mölnlycke? Vi söker för vår kunds räkning en HR-administratör på deltid från och med mitten av mars och ett år framåt. Läs mer i annonsen!

Sök rollen Senast 2 februari, 2020

Vi söker nu en driven och självständig person med en passion för ordning och reda som vill utveckla sin kompetens inom HR. Uppdraget är på deltid och kommer vara cirka 2-3 dagar i veckan med start i mitten av mars och sträcker sig ett år framåt. Du kommer att vara själv på HR-funktionen i Mölnlycke men har en kollega i Stockholm som du har en tät dialog med.

Ditt uppdrag
Ditt fokus i rollen som HR-administratör kommer dels vara att stötta cheferna i Mölnlycke med HR-relaterade frågor. Detta kan bland annat vara administrativa uppgifter rörande bland annat förmåner, pension, statistikrapportering samt vara tillgänglig för att stötta medarbetare i frågor kring avtal och anställning. Du kommer vara med vid schemaläggning och kontroll av viloregler, veckoarbetstid med mera samt skapa schema i systemet Exakttid. Du kommer också få vara med i rekryteringsprocesser, och när ni får en ny kollega är det du som ser till att alla registreringar för denne kommer in i alla system och du förbereder anställningsavtalet.

Andra arbetsuppgifter kommer bland annat vara:

  • Se över tidrapportering och kontroll innan lön
  • Samordning sommarsemester
  • Samordning och registrering av reducerad arbetstid
  • Enklare stöttning vid förhandlingar
  • Introduktion av nya medarbetare 
  • Samordning och uppföljning tider bemanningsföretag
  • Sjukfrånvaro uppföljning
  • Samordning arbetsmiljö

Du som söker
Vi söker dig som har erfarenhet som driven administratör. Din passion för administration och dina personliga egenskaper, såsom samarbetsvilja och glatt humör väger tyngre än din formella utbildningsbakgrund. Erfarenhet från en liknande administrativ roll inom HR är meriterande. Då du kommer vara ensam i rollen som HR på kontoret i Mölnlycke är det bra om du har arbetat i en liknande roll tidigare. Detta är en perfekt chans för dig som har arbetat lite med HR tidigare vill ta chansen att få arbeta med många olika HR-administrativa delar. Eftersom uppdraget är på deltid passar det kanske dig som studerar och vill få värdefull arbetslivserfarenhet vid sidan av dina studier. Alternativt är du konsult i egen regi och vill ha ett roligt uppdrag i kombination med andra. Oavsett vill vi gärna att du söker så att vi kan prata vidare.

Som person ser vi att du är bra på att koordinera och har lätt för att se både detaljer och ha fokus på mållinjen och det slutliga resultatet. Du drivs av att utveckla och förbättra arbetet så att resultatet blir ännu bättre. Du trivs i en miljö med eget ansvar, gillar att samarbeta och lösa problem i team och att ha många parallella arbetsuppgifter.  

När du blir en av oss
Tiden på Wise Professionals ska vara den roligaste i din karriär. Det gäller även för dig som konsult såklart och vi är måna om att du känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Hur roligt vore det inte att gigga på ditt drömföretag? Exempel på organisationer vi samarbetar med hittar du här. Vill du få ännu mer feeling, spana in vårt Instagramkonto @wiseprofessionals.

Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Ellinor Dahlqvist (ellinor.dahlqvist@wise.se) och Anette Hartlin (anette.hartlin@wise.se). Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 2 februari, 2020

Kontakta mig för mer information

Ellinor-Dahlqvist

Ellinor Dahlqvist

Talent Acquisition Specialist

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 2 februari, 2020

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Kommunikationschef till Tyréns

Vill du vara med och utveckla ett av Sveriges snabbast växande konsultbolag inom samhällsbyggnad? Lockas du av att arbeta både strategiskt och operativt med varumärken och kommunikation? Då kan det här vara rollen för dig!

Stockholm Sista ansökningsdag: 3 februari, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nordisk Marknadskoordinator

Älskar du marknadsföring och fascineras av hållbara företag som utmanar och tänker långsiktigt? Är design och inredning en inspirationskälla för dig? Beskriver du dig själv med följande ord; kommunikativ, kunnig inom marknadsföring, engagerad, uppdaterad, spindeln i nätet, nyfiken, team player och prestigelös. Då kan du vara personen vi letar efter!

Stockholm Sista ansökningsdag: 7 februari, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Rekryterare till framtida uppdrag

Just nu söker vi rekryterare till vår konsultverksamhet som älskar mötet med människor och brinner för att hitta rätt kompetens till rätt tjänst. Är du vass på att sätta dig in i företags specifika behov och kulturer? Har du näsa för att lukta dig till talanger hos människor vid ett första möte? Då tror vi att du skulle passa helt utmärkt för ett uppdrag som rekryterare. Uppdragen varierar både i tid och i arbetsuppgifter beroende på kund och även din kompetens och erfarenhet. Just nu vill vi främst komma i kontakt med dig som är en inbiten rekryterare som snabbt kan komma in i rollen ute hos våra kunder.

Göteborg Sista ansökningsdag: 15 februari, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök