Group & Sweden HR Chef

Stockholm Rekrytering

Nu söker vi dig, du modiga och affärsnära HR Chef som ser fram emot att ta dig an utmaningen att leda Ymers HR-arbete framåt.

Sök rollen Senast 7 mars, 2020

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

Rollen har höjd och bredd och det är något du uppskattar. För Sverige kommer du att vara operativ att implementera HR strukturer och policys, skapa ett ledarutvecklingsprogram eller stötta chefer. Till koncernen rör du dig på internationellt strategisk nivå, säkerställer att HR-strategierna stödjer företagets övergripande mål kopplat till vår affärsplan. Ett HR projekt som ligger framåt är att stärka vårt värdegrundsarbete och fortsätta utveckla vår företagskultur vilket kommer vara en viktig del av din tjänst.

Tjänsten är baserad på vårt Stockholmskontor på Gärdet, du rapporterar till Vice VD/CFO. Du kommer ha ett nära samarbete med HR teamet i Ljungby och Danmark.

Dina arbetsuppgifter

  • Ansvara och driva det övergripande HR-arbetet i bolaget, operativa & strategiska för Sverige & koncernen, genom att utveckla, implementera och följa upp gemensamma rutiner, policyers och processer
  • Organisations- och grupputveckling
  • Coacha, utbilda och vägleda bolagets chefer 
  • Identifiera, förstärka och förvalta företagets värderingar och kultur i samband med att organisationen växer och förändras
  • Du kommer vara aktiv i funktionens ledningsgrupp och bidra till företagets övergripande strategier

Din erfarenhet:

Vi tror du ha en akademisk examen inom PA/PAO-programmet och några års kvalificerad erfarenhet inom liknande HR roll. Ett krav är goda kunskaper inom arbetsrätt, kollektivavtal och samt erfarenhet av fackliga förhandlingar. Du har goda verbala och skriftliga kunskaper i svenska och engelska.

För att lyckas kommer du som person behöva vara affärsdriven, prestigelös och lösningsorienterad. Det i kombination med en målfokuserad attityd och en stark passion för ditt jobb kommer göra dig framgångsrik i denna roll. Att du har en god förmåga och intresse i att utveckla verksamhetens strukturer kommer både göra ditt jobb roligt och enklare.

Vi tror att du ha erfarenhet från produktion- eller industriell verksamhet, med erfarenhet från kollektivt- och tjänstemannasidan. Vi ser gärna att du ha erfarenhet av en internationell verksamhet. Resor förekommer till våra olika kontor.

Vi erbjuder

Ymers tillväxt och expanderingsresa har bara börjat. Vi letar därför efter en person som står redo för nästa steg i karriären. Du erbjuds en verksamhetsnära roll i ett snabbrörligt bolag och vi söker dig som är full utav passion och trygg i din HR kunskap.

Vi har en viktig roll i det globala skiftet till grön energi och bidrar därmed aktivt till en mer hållbar framtid där du får en möjlighet att vara med och påverka och bidra.

Vilka är Ymer?

Vi hjälper till att hålla världen igång. Våra lösningar hjälper företag över hela världen att behålla kylan – oavsett om de gräver ny mark eller omvandlar vind till ren el. Vi skapar tekniken, men det är våra medarbetare som gör vårt företag unikt. Varje dag använder de sin omfattande kunskap, sin kompetens och sin kreativitet för att lösa våra kunders utmaningar.

Vi är stolta över våra medarbetare, precis som vi är stolta över vårt arv. Vi är ett skandinaviskt företag och känner oss hemma i en tradition där precision, kvalitet och kreativitet är viktiga ledord. Vårt namn är faktiskt hämtat från den nordiska mytologin, där Ymer var en jätte som föddes ur isen. Ganska passande, eller hur?

Ansökan!

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Du söker tjänsten ansökningslänken på Wise Professionals hemsida. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Johanna Nyqwist på johanna.nyqwist@wise.se eller Paul Sredojevic på Paul.Sredojevic@wise.se.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GRPR.

Välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 7 mars, 2020

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Ymer technology ab

Östhammarsgatan 68, Stockholm

Kontakta mig för mer information

Paul Sredojevic

Rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 7 mars, 2020

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Affärsnära Financial Assistant

Har du erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent eller motsvarande och är intresserad av en affärsnära roll i vilken du har breda kontaktytor i ett globalt nätverk och får erfarenhet av att arbeta med olika delar av en ekonomifunktion kan det vara just dig vi söker.

Stockholm Sista ansökningsdag: 29 mars, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Juristassistent till Cirio Advokatbyrå

Är du en administrativ stjärna i början av din karriär som vill jobba i team och utvecklas? Är du även intresserad av att jobba på advokatbyrå med kompetenta kollegor i en inkluderande och härlig arbetsmiljö? Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Sista ansökningsdag: 21 mars, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Löneadministratör

Du som har några års erfarenhet av lön, trivs med att arbeta i team och vill arbeta på ett stort och spännande bolag – se hit! Vår kund i centrala Göteborg behöver under juni, juli och augusti dig som är en kunnig och social löneadministratör.

Göteborg Sista ansökningsdag: 10 mars, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök