HR- och Löneadministratör till AB Elektrokoppar i Helsingborg

Helsingborg Konsultuppdrag

Trivs du i en serviceorienterad roll i vilken du arbetar brett med frågor kopplat till personal, ekonomi och lön? Då tycker vi att du ska söka rollen som HR- och löneadministratör till AB Elektrokoppar i Helsingborg!

Sök rollen Senast 29 februari, 2020

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Ditt uppdrag

Som HR- och Löneadministratör på Elektrokoppar i Helsingborg blir din främsta uppgift att stötta, serva och vara organisationen behjälplig vid frågor kopplade till lön, sjukskrivning, reseräkningar, friskvårdsbidrag, arbetsgivarintyg med mera. Du kommer även arbeta brett med HR-administration och vara behjälplig i HR-processer, tolka lagar och kollektivavtal, företagshälsovård, anställningsavtal samt vara ett stöd för chefer i andra HR-relaterade frågor. Du kommer ansvara för hela löneprocessen från Ax till limpa för ca 90 kollektivare och 40 tjänstemän, 130 personer totalt. Det är därför viktigt att du har goda kunskaper i att tolka olika sorters kollektivavtal och har en bra struktur i ditt arbete. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på sex månader med start enligt överenskommelse. För rätt person kommer uppdraget att leda till en direktanställning hos AB Elektrokoppar.

Ett axplock av vad du kommer göra om dagarna inom löneadministration:

  • Löneadministration inom Agda
  • Systemadministration och underhåll av Agda
  • Kontroll av reseräkningar
  • Avstämning av lönekonton i redovisningen
  • Inrapportering av skatter och arbetsgivaravgifter

Inom HR-administration:

  • Administration av anställningsavtal och personalarkiv
  • Utbildning/fortbildning av personal
  •  Vara behjälplig i rehabprocesser
  • Vara behjälplig i HR-processer
  • Tolka lagar och kollektivavtal

Om dig

Du älskar lön! Du älskar att ge service!

För att trivas och lyckas i rollen som HR- och löneadministratör motiveras du, och ser värdet av, i att ge god service och stöttning till medarbetare och chefer inom personal- och löneområdet. I rollen kommer du få många frågor från personal som rör lön, friskvård, ledighet för att nämna några exempel. Vi ser därför att du har lätt för att skifta fokus mellan uppgifter och trivs i en varierad arbetstillvaro. Tjänsten är en central funktion i bolaget och det är därför viktigt att du trivs i en social och kommunikativ roll där du har daglig kontakt med dina 130 kollegor på kontoret och fabriken i Helsingborg.

Vi söker dig med erfarenhet inom lönehantering och som kan hantera hela löneprocessen självständigt. Vi ser gärna att du har 1–2 års erfarenhet av liknande arbete inom löneadministration med goda kunskaper inom lönebearbetning, pensions- och försäkringsfrågor, skatter och förmåner. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att de passar in som ovan nämnda, dvs att du älskar lön, tycker om att ge god service och du ser möjligheter och vill utvecklas inom området. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vidare har du goda systemkunskaper i Agda och Officepaketet.

Om företaget

AB Elektrokoppar i Helsingborg är Nordens största tillverkare av kopparvalstråd och en av de ledande i Europa. Koppartråden förädlas och utvecklas till kraft-, telekom- och installationskablar, profiler för land- och sjökabel, kommutatorer till elmotorer samt kontakttråd och andra produkter för eldrift av tåg. Företaget har ca 130 anställda. AB Elektrokoppar ingår i Elcowire Group, som även inkluderar Isodraht i Tyskland och Liljedahl Wire i Kina. Elcowire Group ägs av Liljedahl Group, en internationell industri- och handelskoncern med verksamhet i Norden, övriga Europa och Kina., www.elcowire.com

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.

Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund.

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Ansvarig för rollen är Konsultchef Patrik Gustavsson (patrik.gustavsson@wise.se)

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 29 februari, 2020

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger AB Elektrokoppar

Elektrogatan 20, Helsingborg

Kontakta mig för mer information

Patrik Gustavsson

Konsultchef

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 29 februari, 2020

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Affärsnära Financial Assistant

Har du erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent eller motsvarande och är intresserad av en affärsnära roll i vilken du har breda kontaktytor i ett globalt nätverk och får erfarenhet av att arbeta med olika delar av en ekonomifunktion kan det vara just dig vi söker.

Stockholm Sista ansökningsdag: 29 mars, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Juristassistent till Cirio Advokatbyrå

Är du en administrativ stjärna i början av din karriär som vill jobba i team och utvecklas? Är du även intresserad av att jobba på advokatbyrå med kompetenta kollegor i en inkluderande och härlig arbetsmiljö? Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Sista ansökningsdag: 21 mars, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Löneadministratör

Du som har några års erfarenhet av lön, trivs med att arbeta i team och vill arbeta på ett stort och spännande bolag – se hit! Vår kund i centrala Göteborg behöver under juni, juli och augusti dig som är en kunnig och social löneadministratör.

Göteborg Sista ansökningsdag: 10 mars, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök