Stockholm Konsultuppdrag

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Är du en nyfiken och driven ekonomiassistent som vill få erfarenhet från digitalisering och robotisering då kan detta vara rätt utmaning för dig! Till vår kund söker vi dig som vill arbeta på en utvecklande arbetsplats där du har möjlighet att växa! Läs mer om rollen och ansök nedan!

Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du få vara med om en spännande och utvecklande tid då vår kund kommer befinna sig i en förändringsresa där hela leverantörsreskontran ska automatiseras.

Du blir en del av ett härligt och drivet team om 9 personer och rapporterar till Teamleader för leverantörsreskontra. Din arbetsplats är huvudkontoret på Södermalm och möjlighet till hybridarbete finns.

Du kommer att anställas som ekonomikonsult via EQonomy och vara uthyrd till vår kund. Uppdraget förväntas pågå i minst sex månader. Efter sex månader finns det goda möjlighet till anställning hos vår kund.

Dina arbetsuppgifter

  • Hantering av leverantörsfakturor
  • Leverantörsbetalningar
  • Bokslutsarbete inklusive balanskontoavstämningar relaterade till leverantörsreskontra
  • Bokföring av leverantörsfakturor
  • Uppläggning av nya leverantörer i systemet

Din bakgrund och person
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med reskontra. Meriterande om du har tidigare erfarenhet från Microsoft Dynamics. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift och känner dig bekväm med att använda engelska i dagliga arbetet. 

Som person är du nyfiken och driven, strukturerad och noggrann. Du har vidare förmågan att se lösningar och tycker det är roligt att arbeta i en föränderlig miljö.

Ansökan
Som konsult hos EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Har du frågor om rollen kontakta Shadi Mårtensson Shadi.Martensson@Eqonomy.se . För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan.

varmt välkommen att söka!

Förmåner

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Ansök nu!

Så går det till

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Steg 02

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Du får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb